PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

SE/DE Gick nu att beställa på Power.se inkommande 15/12.
Lyckades nypa en SE

TACK för tipset , nöp en DE !!

Stort tack

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av BonoBono:

Bara min som e fast på "Meddelande om försändelse på väg via e-post"? Fick kollit den 6:e. Gäller elgiganten standard leverans.

Jag har precis samma status på min, verkar sitta fast i limboland.

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Så vitt jag vet har inte Inet eller Webhallen heller fått någon decemberleverans
(Förutom möjligtvis några Digital edition)

Webhallen skrev för ett tag sedan på sitt kundforum att den senaste leveransen de fick, var decemberleveransen som kom tidigt. Tror detta var i slutet av November.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Webhallen skrev för ett tag sedan på sitt kundforum att den senaste leveransen de fick, var decemberleveransen som kom tidigt. Tror detta var i slutet av November.

Japp, jag fick från den leveransen 👍🏻

Permalänk

En fråga till er som har bokat på CDON. Går det att avboka ordern om man till exempel får konsolen tidigare ifrån en annan återförsäljare, eller är bokningen bindande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

En fråga till er som har bokat på CDON. Går det att avboka ordern om man till exempel får konsolen tidigare ifrån en annan återförsäljare, eller är bokningen bindande?

Går väl som alltid returnera paketet i värsta fall som öppet köp?

Permalänk
Skrivet av PriPPs123:

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Det bör väl gå om den inte skickats. Det är ju ingen vara som är specialtillverkad för dig eller så. Om det hinner skickas har du väl 14 dagars ångerrätt enligt lag?

Felstavat
Permalänk
Medlem

Bring - it home

Hade två beställningar från Elgiganten hämtade ut ett paket i måndags men det andra verkar ha ramlat ur lastbilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Hade två beställningar från Elgiganten hämtade ut ett paket i måndags men det andra verkar ha ramlat ur lastbilen
https://i.ibb.co/3MLj4Rc/borta.jpg

Spännande! Den beställningen som jag gjorde den 19/11 landade på postombud i lördags i en ort några mil från Skövde Hoppas de löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

SE/DE Gick nu att beställa på Power.se inkommande 15/12.
Lyckades nypa en SE

Snyggt, tack! Verkar hunnit beställa. Var slut direkt efter att jag fick min bekräftelse.

Visa signatur

------------------------------------------------------
ASUS GeForce RTX 5090 TUF # MSI MPG 321URX QD-OLED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hann inte Power.se.
Vet ni nån butik som säljer ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Hann inte Power.se.
Vet ni nån butik som säljer ps5?

Tror inte någon direkt har öppet för beställning nu mer än Ginza som verkar ha varit öppen i all evighet, dock vet jag inte om någon fått en enda PS5 därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Fått något svar av kundtjänst?

Skrivet av PriPPs123:

Återkom gärna om du får svar. Jag fick också igenom en bokning ikväll men ställer in mig på leverans först i februari.

UPDATE:

Ja och det var tyvärr inte det svaret jag hade hoppats på...
Det är nog önsketänkande nu att få tag i ett PS5 2020 om man inte vill betala 10.000 kr på Tradera.

CDON KUNDTJÄNST SVAR:

"Du har bokat konsolen med releasedatumet 2021 hos oss. Detta datum har vi satt då vi inte närmare kunnat bekräfta när vi kommer få in dessa konsoler.

Än så länge har vi kunnat förse alla våra bokare med sina konsoler utefter våra prognoser och i många fall ännu fortare, och vi kommer kämpa för att vi ska kunna leverera din beställning lika fort. Vår förhoppning just nu är att kunna leverera din konsol under första kvartalet 2021. Skulle vi få in konsoler som inte täcker alla bokningar tidigare än detta kommer vi skicka ut dem i turordning.

Jag håller tummarna för att du ska få din konsol så snart som möjligt, ledsen att jag inte kan ge ett tydligare besked just nu.

Ha en fin vecka!"

MITT SVAR:

"Okej,

Jag blev hoppfull när ni öppnade förhandsbokningen igen men det är alltså för att vara konkret tidigast februari 2021 som gäller?"

CDON KUNDTJÄNST SVAR:

"Det kan mycket väl bli tidigare för många kunder eller alla, det är däremot inget vi går ut med eller bekräftar, detta är en så känslig release så vi får hänvisa till Februari 2021 än så länge.

Du får ha en bra dag!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

UPDATE:

Ja och det var tyvärr inte det svaret jag hade hoppats på...
Det är nog önsketänkande nu att få tag i ett PS5 2020 om man inte vill betala 10.000 kr på Tradera.

CDON KUNDTJÄNST SVAR:

"Du har bokat konsolen med releasedatumet 2021 hos oss. Detta datum har vi satt då vi inte närmare kunnat bekräfta när vi kommer få in dessa konsoler.

Än så länge har vi kunnat förse alla våra bokare med sina konsoler utefter våra prognoser och i många fall ännu fortare, och vi kommer kämpa för att vi ska kunna leverera din beställning lika fort. Vår förhoppning just nu är att kunna leverera din konsol under första kvartalet 2021. Skulle vi få in konsoler som inte täcker alla bokningar tidigare än detta kommer vi skicka ut dem i turordning.

Jag håller tummarna för att du ska få din konsol så snart som möjligt, ledsen att jag inte kan ge ett tydligare besked just nu.

Ha en fin vecka!"

MITT SVAR:

"Okej,

Jag blev hoppfull när ni öppnade förhandsbokningen igen men det är alltså för att vara konkret tidigast februari 2021 som gäller?"

CDON KUNDTJÄNST SVAR:

"Det kan mycket väl bli tidigare för många kunder eller alla, det är däremot inget vi går ut med eller bekräftar, detta är en så känslig release så vi får hänvisa till Februari 2021 än så länge.

Du får ha en bra dag!"

Får hoppas på att de får in tidigare, har en bokning på amazon också från 20/11. Låter båda ligga kvar och ser vem som skickar först.

Permalänk
Medlem

Har någon fått PS5 från Media Markt, överhuvudtaget?
Funkade beställa från Ginza (q1 21) för en stund sedan, kollar länken nu vid postning,
https://www.ginza.se/product/ps5-basenhet/406570/

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Får hoppas på att de får in tidigare, har en bokning på amazon också från 20/11. Låter båda ligga kvar och ser vem som skickar först.

Jag har exakt samma som dig.
CDON och Amazon.se.

Uppdatera gärna om du får någon info

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Funkade beställa från Ginza (q1 21) för en stund sedan, kollar länken nu vid postning,

Ginzas bokning har legat uppe i två veckor minst, har lite vänner som beställt där Frågan är, har någon fått därifrån? Och hur lång kö lär de inte ha när de inte stänger förbokningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Tror inte någon direkt har öppet för beställning nu mer än Ginza som verkar ha varit öppen i all evighet, dock vet jag inte om någon fått en enda PS5 därifrån.

Tack.
Har en på Dustin och en Amazon 20/11.
Jag försöker att få ps5 innan jul.

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftelse från min beställning som jag gjorde från Power idag om att de håller på att packa mina varor. Så verkar som att 1 dag leveranstid stämmer mycket väl. Digital Edition då jag inte hann med Standard.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Fick precis bekräftelse från min beställning som jag gjorde från Power idag om att de håller på att packa mina varor. Så verkar som att 1 dag leveranstid stämmer mycket väl. Digital Edition då jag inte hann med Standard.

Det var då själva fan att man ständigt missar dessa smygreleaser! Bevakade du Power hela dagen F5 F5 F5 eller hur lyckades du knipa en? Stort GRATTIS hursomhelst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Vilken tid fanns dessa för beställning? Missade Power helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Det var då själva fan att man ständigt missar dessa smygreleaser! Bevakade du Power hela dagen F5 F5 F5 eller hur lyckades du knipa en? Stort GRATTIS hursomhelst!

Nej, det var någon i tråden som skrev att det öppnades upp beställningar på Standard/Digital. Standard var tyyvärr fullt men fanns fortfarande Digital när jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Vilken tid fanns dessa för beställning? Missade Power helt.

Strax innan 16.00.

Permalänk
Medlem

15.53 fick jag igenom min order
Står med redo att packas vilket känns skumt. Det mailet fick jag direkt Vi får se helt enkelt.

Blev en oväntad julklapp. Ang. Hur så var de bara flyt. 29 sidor öppna hela dan och refreshar med jämna mellanrum. Fint med hemjobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

15.53 fick jag igenom min order
Står med redo att packas vilket känns skumt. Det mailet fick jag direkt Vi får se helt enkelt.

Blev en oväntad julklapp. Ang. Hur så var de bara flyt. 29 sidor öppna hela dan och refreshar med jämna mellanrum. Fint med hemjobb

Jag fick mejl 15.57 men däremot så fick jag ett sms från budfirman 18.07 om att POWER packar mina varor.
Tack för att du delade med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jag fick mejl 15.57 men däremot så fick jag ett sms från budfirman 18.07 om att POWER packar mina varor.
Tack för att du delade med dig!

Nice!
Nemas, själv suttit och letat. Hoppas de får fart på min SE med då Stod iofs 15/12 på den, har för mig samma stod på DE. Eller där stod den som i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

Nice!
Nemas, själv suttit och letat. Hoppas de får fart på min SE med då Stod iofs 15/12 på den, har för mig samma stod på DE. Eller där stod den som i lager?

Bra fråga.
Jag tror faktiskt det stod som i lager. Och med tanke på att budfirman har skickat sms så bör de ha fått något meddelande från POWER om att varan kan hämtas snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Japp på release. Beställde 23 augusti 😁🤪🤪

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Fick också bekräftelse nu. Dock via Budbee. Så frågan är om de bara fått in leveransen, och inte hämtar förrän 15/12 hos Power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacmec:

Fick också bekräftelse nu. Dock via Budbee. Så frågan är om de bara fått in leveransen, och inte hämtar förrän 15/12 hos Power.

Samma sak här. Ja, kanske inte blir förrän 15/12 då. Nåja, huvudsaken är att man får den innan julledigheterna börjar