PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigena:

Jag fick samma svar när jag frågade, men jag har för mig att det inte gick boka när jag kollade för ett tag sedan. Aja, jag gjorde en bokning. Känns ändå mer hoppfullt att få därifrån än från Komplett.

Jag har en order från Amazon, Dustin och nu CyberPhoto får väl se vem som levererar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldrik:

Någon mer som inte fått sin ifrån elgiganten än? Min har fortfarande sedan den 6 december "Meddelande om försändelse på väg via e-post" dvs bring har inte fått den men står som skickad i elgigantens system. ser mörkt ut att jag får den innan jul då de är helt slut

Samma status för mig. Väntar på std leverans av SE till utlämningsställe i Göteborg.
Information från EG--> Vi har skickat // BRING--> Vi har inte fått något.

EG startade ett "Case" igår för att utreda och informerade samtidigt att de återkommer inom 1-2 dagar.

201119 12:14 EG mailbekräftelse på beställning
201206 14:11 EG leveransbekräftelse skickad på mail med kolli nr. "Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag"
201206 14:42 BRING mail med kolli nr "Din leverans från Elgiganten är snart på väg"
201207 00:04 EG mail "Digitalt kvitto på ditt inköp 20.11.19 Elgiganten"

Permalänk
Skrivet av amZor1:

Är intresserad av er som fick beställning på POWER.se igår. Var ju lite diskussion om vikt och så på paketen. Har någon fått sitt paket än? Vill mest bara veta om det är legita saker så de inte innehåller kattmat eller tegelstenar haha.

Skrivet av bobbo90:

Mitt paket var runt 3kg först sen efter den kom till en annan terminal så höjdes den till 7,1kg Standard Edition.

Tror inte dem prioriterar att väga med 100% säkerhet i den höga belastningen efter black week och innan jul 😅

Spelar vanligtvis ingen roll vilken vikt som anges, speciellt för standardpaket som ombud och hemleverans, då paketen ändå vägs på terminalen och uppdateras därefter. Skickar både Postnord och DHL, förinställt på 0,1kg.

/A

Permalänk
Skrivet av amZor1:

Är intresserad av er som fick beställning på POWER.se igår. Var ju lite diskussion om vikt och så på paketen. Har någon fått sitt paket än? Vill mest bara veta om det är legita saker så de inte innehåller kattmat eller tegelstenar haha.

Mitt står som beräknad leverans idag men står fortfarande att ”budbee” inte fått paketet från power

Permalänk
Medlem

Vad fasen är det som händer med Webhallen??? Väldigt länge sedan man fick en update därifrån? Om jag förstår det rätt så släpper andra butiker lite konsoller här och där men inte ett pip från Webhallen?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Mitt står som beräknad leverans idag men står fortfarande att ”budbee” inte fått paketet från power

Precis likadant för mig.
Man undrar ju hur det ligger till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Vad fasen är det som händer med Webhallen??? Väldigt länge sedan man fick en update därifrån? Om jag förstår det rätt så släpper andra butiker lite konsoller här och där men inte ett pip från Webhallen?!

Fick officiellt svar av Dustin i oktober senast 🤷‍♂️ fick, efter mycket övertalning att jag förstår att vi bara gissar, ett diffust svar för en vecka sedan men det kan vara allt från q1 till q2 var första svaret innan vi gissade oss fram

Oktober svaret var: vi vet inte, fråga inte chatten. Typ så, hade kunnat vara värre.
Är nog helt enkelt så att ingen egentligen vet hur många enheter dom får och kan således inte heller räkna ut ett ungefär.. EG satt/sitter förmodligen på lite mer info då dom är partner eller vad det nu heter.

Permalänk
Skrivet av Mainman:

Media markt är inte bättre kan jag säga! Elgiganten verkar ju vara de mer pålitliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Ordrar från Okt 2019 har gått ut sa någon så det är det senaste jag hört.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Dem svarade mig att boka har man kunnat sen lansering hmm

Nä, det har inte gått att boka innan. Eller det gick inledningsvis, men sen försvann möjligheten.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin order från POWER? Det står för mig att leveransdatum är idag, men när jag följer paketet så står det bara att Budbee väntar på att varorna ska komma till dem så känns ju föga troligt.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Någon som har fått sin order från POWER? Det står för mig att leveransdatum är idag, men när jag följer paketet så står det bara att Budbee väntar på att varorna ska komma till dem så känns ju föga troligt.

Samma för oss andra också verkar det som. Bor i Trollhättan

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Tror att alla som lyckades lägga en order igår från Power väntar på Budbee just nu. Alla fick leveransdatum idag men budbee har inte mottagit paketet än.

Kommer säkert dyka upp i början eller mitten av nästa vecka. Känner ingen stress, otroligt glad att jag ens lyckades hitta en PS5. Känns onödigt att beklaga sig när det finns folk som förbokat i somras och ännu inte fått sin konsol. Här sitter jag och lyckades av en slump hitta en konsol i lager och den är skickad till budfirman samma dag.

Den kommer så snart den kommer. Den är på väg 😄

Visa signatur

------------------------------------------------------
ASUS GeForce RTX 5090 TUF # MSI MPG 321URX QD-OLED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Även om man bokar nu?

Ja verkar så. Min order står fortfarande som restnoterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

En kompis till mig (clanledare för spel iofs) hade två beställningar från webhallen. Han fick den första därifrån på release, den han spelar på själv. Den andra vet jag att han fick i början av förra veckan tror det var måndagen där. Det intressanta är att han la båda dessa beställningar i somras. Verkar som folk har beställt innan honom inte har fått en enda, och han har fått hämta ut 2st på WH.

EDIT: Kollade upp vilket datum han hämtade #2, det var som jag misstänkte måndag 30e november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

En kompis till mig (clanledare för spel iofs) hade två beställningar från webhallen. Han fick den första därifrån på release, den han spelar på själv. Den andra vet jag att han fick i början av förra veckan tror det var måndagen där. Det intressanta är att han la båda dessa beställningar i somras. Verkar som folk har beställt innan honom inte har fått en enda, och han har fått hämta ut 2st på WH.

Webhallen hade olika release beroende på om man köpte standard eller digital. Din kompis bokade digital antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Webhallen hade olika release beroende på om man köpte standard eller digital. Din kompis bokade digital antar jag?

Båda två var standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Tror att alla som lyckades lägga en order igår från Power väntar på Budbee just nu. Alla fick leveransdatum idag men budbee har inte mottagit paketet än.

Kommer säkert dyka upp i början eller mitten av nästa vecka. Känner ingen stress, otroligt glad att jag ens lyckades hitta en PS5. Känns onödigt att beklaga sig när det finns folk som förbokat i somras och ännu inte fått sin konsol. Här sitter jag och lyckades av en slump hitta en konsol i lager och den är skickad till budfirman samma dag.

Den kommer så snart den kommer. Den är på väg 😄

Jag valde PostNord istället för Budbee. Fick sms runt 14 idag att den var skickad. Befinner sig just nu i Torsvik. På måndag dyker den upp här enligt PostNord. Jag som inte ens skulle ha en PS5. Precis köpt en Xbox Series X så får se hur fan man förklarar med för frugan när den dyker upp 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Båda två var standard.

Låter ju helt sinnes??
Själv har man en bokning på en SE från 2019-10-08 som jag försöker få svar via deras mail och facebook men ingen som svarat på över en vecka nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Låter ju helt sinnes??
Själv har man en bokning på en SE från 2019-10-08 som jag försöker få svar via deras mail och facebook men ingen som svarat på över en vecka nu!

Det var lite det som var hela min poäng utefter vad jag sett i denna tråden de senaste veckorna, och snubben har fått 2(två!) som han kunnat hämta på WH i götet.

Permalänk
Medlem

Kommer inte bli mycket handlande från Webhallen eller Inet längre, hur kan renodlade spelbutiker som Webhallen (Back in the days) vara sämre än Elgiganten när det kommer till en hårdvarurelease, det är fan pinsamt.. tänkte köpa Cyberpunk idag på Webhallen.. men då har Elgigante (som nu förtiden pissar på alla andra kedjor i pris och annat) de för 499, damn Elgiganten i wov you <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Kommer inte bli mycket handlande från Webhallen eller Inet längre, hur kan renodlade spelbutiker som Webhallen (Back in the days) vara sämre än Elgiganten när det kommer till en hårdvarurelease, det är fan pinsamt.. tänkte köpa Cyberpunk idag på Webhallen.. men då har Elgigante (som nu förtiden pissar på alla andra kedjor i pris och annat) de för 499, damn Elgiganten i wov you <3

Än roligare med EG's release erbjudande för Cyberpunk är att de sålt för 499 över black weekend, såg att de sänkt de till 497 nu dock haha. Ingen större skillnad, men ändå lite komiskt.

Permalänk

Är det värt att behålla kvar Cyberpunk 2077 tills jag får min PS5?

Permalänk

jag med

Skrivet av sifri:

Jag har en order från Amazon, Dustin och nu CyberPhoto får väl se vem som levererar först.

jag har bokad via Dustin och gjorde det i november och dem svara att i jag lär få den i mars om inte Sony kommer med någon leverans som dem inte vet om

mvh

Permalänk

Hann boka en ps5 digital via power med Budbee, har samma sits som ovan, jobbar Budbee även helger? Blir nog nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotkovski84:

jag har bokad via Dustin och gjorde det i november och dem svara att i jag lär få den i mars om inte Sony kommer med någon leverans som dem inte vet om

mvh

Jag boka amazon 20/11, Dustin 17/11 och CyberPhoto idag får se hoppas på amazon snabbt som attans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasasin88:

Hann boka en ps5 digital via power med Budbee, har samma sits som ovan, jobbar Budbee även helger? Blir nog nästa vecka.

Nu såg jag att Budbee hämtat mitt paket hos Power och att de meddelar när paketet anländer för utkörning. Stod innan att de väntade på varorna från Power.

Med andra ord lär paketet komma måndag tisdag om allt går bra 👍🏼😄

Visa signatur

------------------------------------------------------
ASUS GeForce RTX 5090 TUF # MSI MPG 321URX QD-OLED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av Tzony:

Låter ju helt sinnes??

Den senaste bekräftade SE från Webhallen som skickats enligt denna tråd, är från det datumet. Jag bokade 2019-10-08 17:23 och har inte fått bekräftat datum än (segt att ha bokat samma dag som det skickats enheter). Det kundtjänst sa till mig (om jag minns rätt) var att de inte vet när nästa batch kommer samt att kundtjänsten inte kan se vilken köplats man har.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RizeCookie:

Den senaste bekräftade SE från Webhallen som skickats enligt denna tråd, är från det datumet. Jag bokade 2019-10-08 17:23 och har inte fått bekräftat datum än (segt att ha bokat samma dag som det skickats enheter). Det kundtjänst sa till mig (om jag minns rätt) var att de inte vet när nästa batch kommer samt att kundtjänsten inte kan se vilken köplats man har.

Gick in och att kollade vilken tid jag la min bokning och såg att jag faktiskt inte bokade förrän 2019-10-09 08:56 så får rätta mig lite där och då ligger du åtminstone före mig i kön. Det dryga var att jag var in på ordersidan och fick en grön bock på min playstation 5 en och en halv vecka sedan och trodde verkligen att den var på gång att skickas men dagen efter blev det en gul bock igen och inte hört ett smack sedan dess. Men jag tänker att i mejlutskicket man fick tidigare så stod det beräknad leverans i mitten av december vilket borde vara nån gång till veckan så har den inte dykt upp då så känns det som att man kan börja oroa sig på riktigt.

Permalänk

Ang Webbhallen ordrar för alla er. Jag beställde 2019-09-09. Många fick föra mig så jag kontaktade kundservice typ 3 gånger. Den sista ringde till IT. Han berättade att eftersom jag hade tagit med klarna så hade klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. Därför fick jag inte PS5. Han skickade en ny länk där jag skulle betala. gjorde det och fick hem PS5 för 2-3 dagar sedan. Ni som har ordrar i oktober och inte fått ps ni har förmodligen tagit klarna , och klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. tyvärr hör inte webbhallen av sig då det är väldigt många som har gjort det. så kontakta dem och be dem skicka länken så ni får eran ps5 omgående. mvh Agge