Uppdaterad: Nvidia ber Hardware Unboxed om ursäkt

Permalänk
Medlem

Så jäkla oseriöst av Nvidia , ännu ett företag att bojkotta!
Härligt att Linus och övriga youtube profiler gick ihop och mer eller mindre kräktes på Nvidias maffiametoder!!!
Att göra en pudel 2020 går till Nvidia

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag håller med Nvidia i sak då hardware unboxed är fruktansvärt kassa på att testa next gen features och när dom gör det får AMD typ samma prestanda som Nvidia, kanske inte riktigt så verkligheten ser ut. Däremot är ju tilltaget riktigt onödigt. Det är ju inte någon hemlighet för folk som följer hårdvara hur det egentligen ligger till. Hardware unboxed testar raster prestanda, och bara raster prestanda. Tror dom flesta känner till detta nu... Man får gå någon annanstans för RT, encoders och uppskallning helt enkelt, om man nu är intresserad av sånt.

Så detta handlar inte om RT och DLSS? De bara har det i rubriken som click bait?

https://youtu.be/nX3W7Sx4l78

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Tror du Nvidia bryr sig? Dom säljer ändå vart enda kort dom kan tillverka på några sekunder.

Haha ja, att tro att Nvidia plötsligt kommer få problem att sälja sina kort och följaktligen se sin aktie falla grovt är bara verklighetsfrånvänt. När kort väl blir tillgängliga i typ februari kommer de sälja lika väl som vid "lansering" och jag tror de som "bojkottat" Nvidia i den här tråden kommer ha glömt bort det då och köper ett kort iaf. Det här är bara kortsiktig nerdrage som kommer ha blåst över när julklapparna öppnats. Då kommer ingen prata om det här längre. Eller bry sig ett skvatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Ja, HUB provar nya titlar som kommer ut (dirt5, Godfall) det är ju toppen. Två stora släpp i samma tidsram som korten släpptes.
Tittar man på vissa andra recensenter så är det spel ftån 2019 som för mig är helt ointressant då jag antingen spelar dem eller inte har intresse av att spela dem.

Äldre spel ligger antagligen kvar då de fortfarande pressar hårdvaran tillräckligt.

Vissa spel är med nvidiavänliga vissa mer AMD- vänliga.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Så jäkla oseriöst av Nvidia , ännu ett företag att bojkotta!
Härligt att Linus och övriga youtube profiler gick ihop och mer eller mindre kräktes på Nvidias maffiametoder!!!
Att göra en pudel 2020 går till Nvidia

Ja, till skillnad från här i kommentarstråden har jag inte sett en enda video som försvarar Nvidias beteende, utan alla fullkomligt gick samman, sem en enhet, och visade att man för fan inte försöker påverka fri medias innehåll med hot på det sättet. Det var en upplevelse att kolla alla videor, och se hur upprörda alla var. på riktigt. Man såg illskan i ögonen på de flesta. Detta var inget "Eh... OK, Jag antar att jag får prata om det här, det är väl typ en nyhet som har beröringspunkter med min kanal-ish" utan folk var engagerade och fly förbannade på riktigt.

Synd att Steve Burke på Gamers Nexus fortfarande återhämtar sig från en operation. Hans video hade varit väldigt intressant att se.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

RT fortsätter att vara lika viktigt som HairWorks i nuvarande form, tills det går att sätta på utan att taxera halva ens fps förblir det en gimmick. Det kommer inte bli samma paradigmskifte som 2D till 3D och förtjänar att kritiseras. Nvidia har all anledning att säga emot efter att ha sålt överprisade Turingkort med det som paradnummer.

Nja, RT känns helt klart som en del av framtiden. Det kommer framför allt att hjälpa den professionella industrin att göra mer avancerade grejer i realtid.

Hårdvaran behöver dock bli bättre än den vi har idag. För rent krasst så är Nvidias senaste generation fortfarande för klen för att det ska gå att använda RT till mer än till ett fåtal grejer. Just nu så tappar man ofta mer än hälften av prestandan för att få några fåtal grejer att se snyggare ut. Men, så brukar det ju oftast vara i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikabulle:

Nja, RT känns helt klart som en del av framtiden. Det kommer framför allt att hjälpa den professionella industrin att göra mer avancerade grejer i realtid.

Jag säger inget om vad det kan bli mer än att det inte kommer bli lika revolutionerande som 2D till 3D, tänker på vad det är idag.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, till skillnad från här i kommentarstråden har jag inte sett en enda video som försvarar Nvidias beteende, utan alla fullkomligt gick samman, sem en enhet, och visade att man för fan inte försöker påverka fri medias innehåll med hot på det sättet. Det var en upplevelse att kolla alla videor, och se hur upprörda alla var. på riktigt. Man såg illskan i ögonen på de flesta. Detta var inget "Eh... OK, Jag antar att jag får prata om det här, det är väl typ en nyhet som har beröringspunkter med min kanal-ish" utan folk var engagerade och fly förbannade på riktigt.

Synd att Steve Burke på Gamers Nexus fortfarande återhämtar sig från en operation. Hans video hade varit väldigt intressant att se.

Hehe ja kan riktigt se det framför mig Tech Jesus försöker kravla iväg från sjukhussängen samtidigt som läkarna försöker hålla fast honom.

Steve the surgery aint done yet!.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Jag säger inget om vad det kan bli mer än att det inte kommer bli lika revolutionerande som 2D till 3D, tänker på vad det är idag.

Nä, verkligen inte, men väldigt likt det hoppet från dx7 till dx8. Då som nu var det många inklusive jag som köpte grafikkort som inte stödde nya dx8 för det var knappt några titlar som stödde dx8, men när man väl såg skillnaden speciellt när det gällde vatten och dylikt i just Morrowind som var bla de första titlarna som stödde dx8 då ångrade man sig rejält och det tänker jag inte göra om igen, särskilt inte när graffen kostar skjortan nu jämfört med då.

Förstår inte folkets vägran till raytracing... -Prestandan är super låg med raytracing och det finns så få spel som stödjer det idag. No shit sherlok! Så har det alltid varit.

En annan sak, tycker inte ni att det är märkligt att spel ser knappt bättre ut än spel från ps3/xbox360 eran? Istället för att gnälla på att ny funktioner äter upp prestandan så borde ni fråga er varför det knappt har hänt nåt visuellt, sen kan vi ju oxå prata om hur löjligt simpla spelen är när det gäller fysik å så...

shit snacka om att medlemmar i swec har förvandlats till bakåtsträvare, vi var glada om vi fick 45fps men spelet hade tagit ett steg upp grafiskt sett, nu skriker folk efter fps när spelen ser ut som om de släpptes 2006.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Tror du Nvidia bryr sig? Dom säljer ändå vart enda kort dom kan tillverka på några sekunder.

Självfallet gör de det! Att komma i konflikt med alla stora Youtubers där ute kommer att kosta dem mycket mer än att dra ner byxorna och be om ursäkt. Det är så klart därför som de gör det. Den intressanta frågan är snarare om de verkligen menar det på riktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellscreame:

Hehe ja kan riktigt se det framför mig Tech Jesus försöker kravla iväg från sjukhussängen samtidigt som läkarna försöker hålla fast honom.

Steve the surgery aint done yet!.

Han lär väl göra en video om det när han frisknat till. Jag menar han avslutade ju all sin spons från MSi för att de gett sig på någon annan på liknande sätt. Så kan tänka mig att det blir en djupdykning från hans sida som går igenom Nvidias ruttenhet genom åren när han väl tillfrisknar. Patrick har säkert kompetensen och kunskapen att göra det själv. Men han gå inte riktigt genom rutan på samma sätt och har inte samma "animerade" stil som Jesus, så jag tror de väntar, men att det kommer.

Nu när man sovit på saken så känns det hela än märkligare. Jag menar 3000-seien är så bra att den skulle fortsätta vara en bristvara även om Linus Tech Tips och andra stora tech-kanaler fullständigt sågade hela serien, bara de visade äkta prestandasiffror, så den här sortens fittighet (rent ut sagt) är knappast något Nvidia behöver för att vara relevanta på marknaden. "Poor Vonta" och liknande drygheter kan jag ändå förstå från AMD's sida när de var i kraftigt underläge. Är det moget och bra? Nej, men att slå uppåt är betydligt mer begripligt och förmildrande än att sparka nedåt, även om nu resultatet blev att Nvidia sparkade sig själva i skrevet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Edit: snyggt cirkelargument där förresten. Du anser det är en gimmick gör att det bars används för ljuskällor. Och du tror inte det kommer komma rent strålspårade titlar för att det är en gimmick?

Det är inte ett cirkelargument.

Man fokuserar endast på ljuskällor eftersom det går att göra, eftersom man förstår att det inte kommer vara praktiskt omöjligt att göra ett helt raytrace:at spel med 2020+-års grafik. Hence gimmick.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av DST:

Nä, verkligen inte, men väldigt likt det hoppet från dx7 till dx8. Då som nu var det många inklusive jag som köpte grafikkort som inte stödde nya dx8 för det var knappt några titlar som stödde dx8, men när man väl såg skillnaden speciellt när det gällde vatten och dylikt i just Morrowind som var bla de första titlarna som stödde dx8 då ångrade man sig rejält och det tänker jag inte göra om igen, särskilt inte när graffen kostar skjortan nu jämfört med då.

Förstår inte folkets vägran till raytracing... -Prestandan är super låg med raytracing och det finns så få spel som stödjer det idag. No shit sherlok! Så har det alltid varit.

En annan sak, tycker inte ni att det är märkligt att spel ser knappt bättre ut än spel från ps3/xbox360 eran? Istället för att gnälla på att ny funktioner äter upp prestandan så borde ni fråga er varför det knappt har hänt nåt visuellt, sen kan vi ju oxå prata om hur löjligt simpla spelen är när det gäller fysik å så...

shit snacka om att medlemmar i swec har förvandlats till bakåtsträvare, vi var glada om vi fick 45fps men spelet hade tagit ett steg upp grafiskt sett, nu skriker folk efter fps när spelen ser ut som om de släpptes 2006.

"En bild säger mer än tusen ord."

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

https://i.imgur.com/6bzRT4g.jpg

"En bild säger mer än tusen ord."

jag ligger och toppar på 300 till 400 fps i doom eternal på ultra nightmare settings.
Så lite fel tittel att ta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det är uppenbart där skon klämmer för dig då, du ser allt med väldigt blågröna ögon.

enligt den slutledningen visste jag att nvidia tycker som jag redan innan jag sade allt så jag bara håller med dem. jag måste vara bra på att spå framtiden

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av HenrikM:

jag ligger och toppar på 300 till 400 fps i doom eternal på ultra nightmare settings.
Så lite fel tittel att ta upp.

Det är inte det som är grejen... se det som samma titel "DooM".
Vill vi ha hög FPS med rutten grafik eller låg FPS med hög grafik.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Linus är nog den sista personen på Youtube jag tar seriöst! Passar det inte så recensera inte kortet?

Snacka om att helt missa vad det handlar om... Och Linus är en i en drös personligheter som reagerat.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag är helt övertygad om att detta mailet skickades i frustration på grund av att AMD rx 6000 kort är lika bra/snabbare än RTX 3000 serien i de flesta tester. Det enda Nvidia är något bättre på är RTX och den egna funktionen DLSS som typ 90% av gaimers fullständigt struntar i.
AMD släppte för bra GPUer helt enkelt och fick för mycket uppmärksamhet av det. Skinnvästen blev sur och försökte hota recensenter att fokusera på det som Nvidia var bättre på, som väldigt få är intresserade av.
Hur som helst, otroligt lågt, barnsligt och sjukt gjort.

Är kanske på något sätt ett bakvänt PR-trick. Nvidia kan inte vara så blinda att inte veta om att detta skall slå tillbaka som det gör men genom att att fokusera på vad Nvidia vill framhäva som orsak till "bannlysningen" vet dom att reklamen runt detta sprids mer och i slutändan får mera fokus på sig oavsett bra eller dålig PR när dom som förväntat backar helt kort efter det får den förväntade spridningen.
HUB har ju sagt att 6900XT är enbart för dom med "More money than sence" och sågat det vid fotknölarna, likväl som dom sagt liknade om 3090 men ändå köper folk båda dessa produkter.
Nvidia har ingen anledning att vara rädda för AMD, 6800XT och 6900XT faller ner i listan när man belastar korten med tex 4K och ingen med vett kvar köper ett 3080 för 1080p när det finns billigare produkter som klarar av den biten så det räcker till och blir över om man inte "har mer pengar än förnuft" eller "behöver" "onödigt" med FPS pga "dåligt optimerade" spel eller hur man nu vrider på det när man "behöver" FPS utöver det rimliga.
AMD är ju på inget sätt bättre om nu JayTwoCents har rätt när han påstår vad AMD gjort med 6800/XT och ev. 6900XT. https://youtu.be/ysjZWYXRA_E?t=635

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikabulle:

Självfallet gör de det! Att komma i konflikt med alla stora Youtubers där ute kommer att kosta dem mycket mer än att dra ner byxorna och be om ursäkt. Det är så klart därför som de gör det. Den intressanta frågan är snarare om de verkligen menar det på riktigt?

Tror tyvärr dom gör det och trodde dom skulle komma undan med det. Dom räknade med att ingen skulle våga bråka med risken att själv inte få fler kort.

Men fundering är hur många blir hotade i det tysta och hur många recensioner är egentligen Nvidia marknadsföring?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cocosoft:

Det är inte ett cirkelargument.

Man fokuserar endast på ljuskällor eftersom det går att göra, eftersom man förstår att det inte kommer vara praktiskt omöjligt att göra ett helt raytrace:at spel med 2020+-års grafik. Hence gimmick.

Fast Cyberpunk har ju RT för reflektioner, skuggor, ambient occlusion och två sorters global illumination. Det täcker väl en ganska stor del av vad man vill ha RT till?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Visst hela utspelet är lite felgjort, men jag förstår dom ändå då dom är stolta över ray tracing, och vill att man ska fokusera på det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Fast Cyberpunk har ju RT för reflektioner, skuggor, ambient occlusion och två sorters global illumination. Det täcker väl en ganska stor del av vad man vill ha RT till?

Problemet är att det för tillfället finns kanske ett 50-tal spel med RT, men inte i den överlägsna majoriteten av nysläppta spel, varför ska man lägga ett så stort fokus på en handfull med spel? Vänta ytterliggare 5-10 år så kanske vi kan argumentera så, men inte än. RT är för tillfället en bonus, inte det viktigaste.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slashgibber:

Problemet är att det för tillfället finns kanske ett 50-tal spel med RT, men inte i den överlägsna majoriteten av nysläppta spel, varför ska man lägga ett så stort fokus på en handfull med spel? Vänta ytterliggare 5-10 år så kanske vi kan argumentera så, men inte än. RT är för tillfället en bonus, inte det viktigaste.

Jo, det håller jag helt med om. Tycker visserligen det känns värt det i dagsläget också, men prestandahoppet är ju lite väl ännu. När vi kommer till den punkten där det kostar mer i stil med 25% fps (utan DLSS) så lär det bli klart större.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av superegg:

Visst hela utspelet är lite felgjort, men jag förstår dom ändå då dom är stolta över ray tracing, och vill att man ska fokusera på det.

Vad är det att vara så stolt över? Att ha bränt miljarder på en funktion som lika gärna kan köras via mjukvara som med deras tensorkärnor?
Visst är amds kort inte lika snabba men ge det några generationer till så kommer skillnaden troligtvis att vara marginell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Visst hela utspelet är lite felgjort, men jag förstår dom ändå då dom är stolta över ray tracing, och vill att man ska fokusera på det.

Visst.. lite felgjort lite...... Stolta över sin raytracing. Det handlar om att de vill göra pengar på det, så mycket det bara går. Helst ännu mer. O självklart vill de att man fokuserar på det.. inte bara det.. fokuserar på Nvidia.. Inte bara lite.. utan helt.. Helst att man inte ens nämner andra.... O nämner man så endast i negativa ordalag. Och de är beredda att betala för det om det behövs.. räcker inte det så är de beredda att hota.... och hade de kunnat så hade gärna även använt våld om det hade varit gångbart.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Synd att Steve Burke på Gamers Nexus fortfarande återhämtar sig från en operation. Hans video hade varit väldigt intressant att se.

Det var förmodligen varför nVidia gjorde detta precis nu, Steve Burkes's konvalescens gjorde att dom vågade.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Det är inte det som är grejen... se det som samma titel "DooM".
Vill vi ha hög FPS med rutten grafik eller låg FPS med hög grafik.

Ser inte poängen alls, Doom är ju ett praktexempel på att du kan få utmärkt grafik med väldigt höga framerates eller?
Det är inte ett val mellan de två. Jag håller med om att RT när det görs rätt är sjukt snyggt, men just nu är det inte nog att jag ska vilja ta en enorm prestanda-hit, särskilt inte i skjutaspel där bra flyt är rätt viktigt.

Skrivet av Thomas:

Fast Cyberpunk har ju RT för reflektioner, skuggor, ambient occlusion och två sorters global illumination. Det täcker väl en ganska stor del av vad man vill ha RT till?

Jo, ångrar lite nu att jag sålde mitt 2080S med en gång då jag inte kan testa något mer RT nu när de släppt en patch, men upplevelsen på 2080S var för mig fruktansvärd, ändå körde jag 10+ med RT på där. Var sjukt skönt att byta upp mig och få stabila framerates igen, men när de väl släpper RT-stöd för AMD lär jag känna tvånget att slå på det igen och bli besviken över prestandan :/

Två av polarna jag spelar med har 2080Ti och 2080 och kör båda med det av för att få vettig prestanda.

Skrivet av Slashgibber:

Problemet är att det för tillfället finns kanske ett 50-tal spel med RT, men inte i den överlägsna majoriteten av nysläppta spel, varför ska man lägga ett så stort fokus på en handfull med spel? Vänta ytterliggare 5-10 år så kanske vi kan argumentera så, men inte än. RT är för tillfället en bonus, inte det viktigaste.

Om Wikipedia inte missar en massa så ser det ut att finnas 24 spel med raytracing för tillfället.

Dick finns inte teardown med på den listan, antagligen lite för okänt och varken amd eller nvidia har väl varit inblandade i det så ingen bryr sig med det blir det 25 iallafall.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Det är inte ett cirkelargument.

Man fokuserar endast på ljuskällor eftersom det går att göra, eftersom man förstår att det inte kommer vara praktiskt omöjligt att göra ett helt raytrace:at spel med 2020+-års grafik. Hence gimmick.

Ja, fast nu hoppade du över en av två meningar. Du skrev
"Skulle man ha hela spel i Raytracing så skulle jag anse att det är revolutionerande, men jag anser att vi aldrig kommer nå det eftersom det är en gimmick."

Jag kanske tolkade det mer bokstavligt än du menade, men du skrev faktiskt att det kommer aldrig komma ett spell som är helt gjort med RT för att det är en gimmick, vilket är ett väldigt bakvänt argument. Dessutom finns det redan enstaka titlar med stöd för full RT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Ja, fast nu hoppade du över en av två meningar. Du skrev
"Skulle man ha hela spel i Raytracing så skulle jag anse att det är revolutionerande, men jag anser att vi aldrig kommer nå det eftersom det är en gimmick."

Jag kanske tolkade det mer bokstavligt än du menade, men du skrev faktiskt att det kommer aldrig komma ett spell som är helt gjort med RT för att det är en gimmick, vilket är ett väldigt bakvänt argument. Dessutom finns det redan enstaka titlar med stöd för full RT.

Vet att jag låter som en trasig klocka men:

Teardown.

Drivs av alla hyfsat moderna grafikkort, utvecklat av liten svensk indie-studio, bra gameplay, sjukt snygg RT-implementering med skräddarsydd motor.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Han lär väl göra en video om det när han frisknat till. Jag menar han avslutade ju all sin spons från MSi för att de gett sig på någon annan på liknande sätt. Så kan tänka mig att det blir en djupdykning från hans sida som går igenom Nvidias ruttenhet genom åren när han väl tillfrisknar. Patrick har säkert kompetensen och kunskapen att göra det själv. Men han gå inte riktigt genom rutan på samma sätt och har inte samma "animerade" stil som Jesus, så jag tror de väntar, men att det kommer.

Nu när man sovit på saken så känns det hela än märkligare. Jag menar 3000-seien är så bra att den skulle fortsätta vara en bristvara även om Linus Tech Tips och andra stora tech-kanaler fullständigt sågade hela serien, bara de visade äkta prestandasiffror, så den här sortens fittighet (rent ut sagt) är knappast något Nvidia behöver för att vara relevanta på marknaden. "Poor Vonta" och liknande drygheter kan jag ändå förstå från AMD's sida när de var i kraftigt underläge. Är det moget och bra? Nej, men att slå uppåt är betydligt mer begripligt och förmildrande än att sparka nedåt, även om nu resultatet blev att Nvidia sparkade sig själva i skrevet.

nu har jag likte svårt att läsa för tillfället(akut ögonlaser) men tror vi är på samma linje att GN steve lär gå igång och djupdyka ordentligt på detta vilket jag tycker är bra.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!