3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Skrivet av TraXx:

Fick mitt levererat två dagar efter beställningen och har det monterat i datorn nu. Det kommer vara väl värt din väntan kan jag lova!

Denna väntan är ju döden dock... har även en beställning på ett Palit 3070 gaming OC sen nångång i november, men det är jag inte riktigt lika sugen på

Permalänk
Medlem

Är det någon som nånsin fick tag i något Gigabyte RTX 3070 för 5625 från inet? (OBS EJ "OC"). Första levdatum stod 15:e December, tänkte om de får in en liten batch idag men gissar inte på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av senz:

Är det någon som nånsin fick tag i något Gigabyte RTX 3070 för 5625 från inet? (OBS EJ "OC"). Första levdatum stod 15:e December, tänkte om de får in en liten batch idag men gissar inte på det.

Jag har en godkänd beställning på det men har för nuvarande 1/2 -21 som leveransdatum (samma som står som leveransdatum om du köper nu) och hade köplats 117 när jag frågade efter två veckor. Jag har dock en känsla av att de hade en handfull kort på lager, kanske 20st, som levererades direkt. Samma hos de övriga återförsäljarna men efter det verkar ingen fått några fler från Gigabyte i Europa.

Så det borde finnas någon i landet som faktiskt sitter med ett 3070 Eagle ej OC i datorn.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag har en godkänd beställning på det men har för nuvarande 1/2 -21 som leveransdatum (samma som står som leveransdatum om du köper nu) och hade köplats 117 när jag frågade efter två veckor. Jag har dock en känsla av att de hade en handfull kort på lager, kanske 20st, som levererades direkt. Samma hos de övriga återförsäljarna men efter det verkar ingen fått några fler från Gigabyte i Europa.

Så det borde finnas någon i landet som faktiskt sitter med ett 3070 Eagle ej OC i datorn.

Jag har plats 12. Sen förstår jag att man kanske prioriterar andra kort före för att man tjänar mer cash på dem.

Permalänk
Medlem

Finns ett MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB på webhallen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MolganS:

Finns ett MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB på webhallen...

Någon är nog glad nu

Permalänk
Medlem

@Webhallen vilka kort får man snabbast om man lägger en beställning nu? Ser att några står som bekräftad leverans vecka 51, stämmer bokningssiffrorna fortfarande osv? Några dagar sen de flesta uppdaterades.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av m4gnify:

@Webhallen vilka kort får man snabbast om man lägger en beställning nu? Ser att några står som bekräftad leverans vecka 51, stämmer bokningssiffrorna fortfarande osv? Några dagar sen de flesta uppdaterades.

På RTX 3070 så bekräftade jag en del Palit nyligen, de som är upplagda idag saknar orders helt tex borde trilla in lite obokat nu i veckan också.

ASUS TUF OC, STRIX OC leverans som kommer sent dec/början på januari har också lediga kort

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

På RTX 3070 så bekräftade jag en del Palit nyligen, de som är upplagda idag saknar orders helt tex borde trilla in lite obokat nu i veckan också.

ASUS TUF OC, STRIX OC leverans som kommer sent dec/början på januari har också lediga kort

Gäller detta Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Midnattskossan:

Gäller detta Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC??

YEs! kommer ett fint lass där och kön är oförskämt liten

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

YEs! kommer ett fint lass där och kön är oförskämt liten

Sweet!!
O Kungligt tack för all info Patrik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

YEs! kommer ett fint lass där och kön är oförskämt liten

Betyder det att det finns chans att få ett inom nån vecka om man beställer nu? Eller är det fortfarande att vänta med att man har kortet nån gång under nästa sommar/höst? Vet inte vad "oförskämt liten kö" betyder i den här kontexten med tanke på hur lite kort det finns.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Icetec:

Betyder det att det finns chans att få ett inom nån vecka om man beställer nu? Eller är det fortfarande att vänta med att man har kortet nån gång under nästa sommar/höst? Vet inte vad "oförskämt liten kö" betyder i den här kontexten med tanke på hur lite kort det finns.

Kollar du produktsidan så ser du 3 på kö och 25 inkommande
mellandagarna ish räknar jag med!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kollar du produktsidan så ser du 3 på kö och 25 inkommande
mellandagarna ish räknar jag med!

Var det så att ni kommer få in 3070 TUF OC ungefär samtidigt och avverka kön på 53 + mer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kollar du produktsidan så ser du 3 på kö och 25 inkommande
mellandagarna ish räknar jag med!

https://www.webhallen.com/se/product/327278-Palit-GeForce-RTX...

15 väl? Eller var det fel kort jag tittade på? Lade en beställning på det där men om det inte är rimlig chans att få det i typ mellandagarna som du säger så avbeställer jag det nog och väntar tills att de faktiskt finns i lager i någon mening.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Icetec:

https://www.webhallen.com/se/product/327278-Palit-GeForce-RTX...

15 väl? Eller var det fel kort jag tittade på? Lade en beställning på det där men om det inte är rimlig chans att få det i typ mellandagarna som du säger så avbeställer jag det nog och väntar tills att de faktiskt finns i lager i någon mening.

Sorry, 15 ja (uppdaterat på tok för många orders för mitt eget bästa på sistone)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kachiem:

Var det så att ni kommer få in 3070 TUF OC ungefär samtidigt och avverka kön på 53 + mer ?

yes! finns ännu ledigt!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen hur ser det ut med Gigabyte 3070 Vision OC? Några på ingång?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem

Hej @webhallen , hur ser leveranserna av asus 3070 dual OC ut? Det står 324223 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Tisdag 2020-12-29. Men inne på produktsidan står det nästa bekräftade leverans: 13 nov (försenad)+27 nov Ingen ETA

Jag beställde 21 november så är lite nyfiken bara hur det ligger till, såg att det är många kundbokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry, 15 ja (uppdaterat på tok för många orders för mitt eget bästa på sistone)

/Patrik

Toppen, då håller vi tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

yes! finns ännu ledigt!

Hej,

När får ni in Gainward GeForce RTX 3070 Phantom 8GB tro?

Något annat kort 3060 TI/3070 som kommer in i veckan?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av leafbranch:

Hej,

När får ni in Gainward GeForce RTX 3070 Phantom 8GB tro?

Något annat kort 3060 TI/3070 som kommer in i veckan?

Hoppas på denna vecka, om inte senast nästa! pga eventuella förseningar

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen

Är det bekräftat att MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB kommer in denna veckan?
Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ajnur:

@webhallen

Är det bekräftat att MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB kommer in denna veckan?
Mvh

De har redan landat, har endast 3 på kö nu och de kommer täckas med de 5+5 vi har typ mellandagar/början av januari

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!
Finns det i dagsläge nåt kort som kommer komma i veckan eller nästa vecka så man få den under mellandagarna typ?

Permalänk
Medlem

Möjligt att få tag i ett 3060ti innan jul tror ni? Isåfall vilken modell ska man lägga order på och var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Möjligt att få tag i ett 3060ti innan jul tror ni? Isåfall vilken modell ska man lägga order på och var?

Jag avbokade en från Alina.se idag. Kolla om den finns kvar, prova ring om den inte är utlagd än kanske.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte, valde "expressfrakt fredag"
Fick orderbekräftelse att det kommer mellan 21-30 Dec.. Hann ta slut medans jag slutförde köpet antar jag

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Köpte, valde "expressfrakt fredag"
Fick orderbekräftelse att det kommer mellan 21-30 Dec.. Hann ta slut medans jag slutförde köpet antar jag

Hamnat i liknande sits med Netonnet också. Försökte hugga ett 3070 TUF OC när det fanns i lager, fick orderbekräftelse på 2020-12-16. Helt okej ändå kände jag, idag fick jag ny uppdatering "inget bekräftat leveransdatum".

Ingen idé att testa deras chatt (kundtjänst) tyvärr. Fanns ingen info alls tillgänglig om eventuell kö, huruvida kort faktiskt kom in idag men att de inte räckte till alla liggande orders eller något annat. Det enda kundtjänst kunde ge mig var ett gäng ledsna smileys...