Permalänk
Medlem

Kundservice på Webhallen??

Jag undrar helt enkelt om någon känner till hur man når fram till en kundservice värd namnet hos Webhallen?

Jag beställde och BETALADE en Config på drygt 18 000 i slutet på november och alla saker fanns i weblager utom kylare och fläktar. Fine, det är ok att vänta en stund på dessa, mitt val och jag får skylla mig själv att jag får vänta. Om ni inte känner till så kan man inloggad på Webhallens sida se sina orders och på min stod det som sagt då i slutet november att mina grejer som jag köpt och betalat var på väg till Config utom fläkt och kylare då. Förra veckan kom äntligen fläktarna in i lager men kylaren var tyvärr tidigast slutet januari. Detta tröttnade jag på så jag bad dem ändra till en annan kylare vilket var helt ok. Perfekt, då kan de börja bygga min pc!

Nope, tydligen inte. När jag går in och tittar på min order så ser jag något extremt märkligt. Helt plötsligt står det att min beställning väntar in 2 andra saker för att kunna byggas. Den kan inte byggas för att hårddisken och nätaggregatet inte finns i lager!? Jag har alltså köpt och betalat för både nätaggregat och hårddisk i november, fanns 50+ i lager av ena och 20+ av andra när jag köpte.

När jag ringer kundservice så får jag bara svaret, "Nä tyvärr, de sakerna saknas i lager just nu". Dvs god dag yxskaft. Jag bryr mig ju inte om vad som finns i lager, jag har ju redan köpt och betalat prylarna när de fanns massor av dem i lager. Hur kan dagens lagersaldo spela roll för mig? De skulle undersöka saken igår efter jag pratat med dom på telefon men återkommer på mail och konstaterar " Tyvärr finns inte dina grejer i lager". Tjena... Ringer idag och igen och får samma svar. Har bett om att få prata med någon ansvarig och fått svar att de ska föra det vidare men kan inte lova att jag blir uppringd. Känns som ett skämt.

Väntar de in att allt finns i lager innan de skickar till Config utan att reservera? Eller har de sålt mina grejer jag köpt och betalat till någon annan?

Något av ovan två alternativ är det som har hänt vilket i princip skulle kunna innebära att min burk aldrig byggs eftersom saker såklart om vartannat kan tillfälligt nollas i lagersaldo.

Permalänk

Lider med dig!

Men lagersaldon är farligt att lita på, oavsett butik. Buggar och osynkade vyer kan finnas. Skulle tro att webhallen, inet, komplett m.fl. får hantera mängder med missnöjda kunder just av denna anledning. Det är tråkigt för dem och för dig.

Finns det något sätt du kan lösa det på, ringa och avbeställa och hitta en likvärdig dator på annat ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitchymojboj:

Lider med dig!

Men lagersaldon är farligt att lita på, oavsett butik. Buggar och osynkade vyer kan finnas. Skulle tro att webhallen, inet, komplett m.fl. får hantera mängder med missnöjda kunder just av denna anledning. Det är tråkigt för dem och för dig.

Finns det något sätt du kan lösa det på, ringa och avbeställa och hitta en likvärdig dator på annat ställe?

Min poäng är att dagens lagersaldo inte spelar någon roll för mig då jag redan köpt och betalat och fått bekräftelse på detta. 20+ och 50+ när jag betalade och som sagt fick det bekräftat. Sen dess har dessa produkter minskat i webblager dag för dag till att nu vara nere på 0 men det är ju som sagt inget som ska röra mig. Nu 4 veckor senare så påstår de att min dator inte kan byggas för att grejerna jag köpte 4 veckor sen inte finns i lager just idag!?

Permalänk
Medlem

Antaligen är det så enkelt att dina varor inte är reserverade tills allt finns för att bygga klart den. När du fick din tid i Januari så lär de ju knappast så med en halvt färdigbyggd dator i två månader utan kommer förmodligen använda dessa delar till att bygga klart någon annans dator. Kan ju vara rätt trist nu när du faktiskt böt till något annat och helt plötsligt få vänta på andra komponenter istället, det förstår jag

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Antaligen är det så enkelt att dina varor inte är reserverade tills allt finns för att bygga klart den. När du fick din tid i Januari så lär de ju knappast så med en halvt färdigbyggd dator i två månader utan kommer förmodligen använda dessa delar till att bygga klart någon annans dator. Kan ju vara rätt trist nu när du faktiskt böt till något annat och helt plötsligt få vänta på andra komponenter istället, det förstår jag

Jag misstänker att det tyvärr skulle kunna vara så vilket dock vore sjukt märkligt. I princip betyder det att min burk kan stå obyggd hur länge som helst då något annat kan bli noll i weblager när väl det som nu saknas kommer in. Också otroligt märkligt att ta betalt av mig utan att reservera det jag betalat för.

Permalänk
Medlem

har du ringt de och kanske försökt komma fram till en lösning?

med en lösning menar jag förstås att man kanske väljer ett annat PSU och vad det andra nu var

Permalänk
Medlem

Självklart så ska Webhallen inte sälja dina komponenter till någon annan. Imho så bör Webhallen ta ansvar för den här situationen.

Permalänk
Medlem

Givet att dina saker är dina saker när dom är betalda.
Det som vore fair är att webhallen erbjuder likvärdiga produkter eller bättre för samma pengar..
Du har ju i nuläget lånat ut pengar till Webhallen räntefritt...

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

har du ringt de och kanske försökt komma fram till en lösning?

med en lösning menar jag förstås att man kanske väljer ett annat PSU och vad det andra nu var

Tack, jo jag har ringt. Det är som sagt "nej tyvärr dina produkter finns inte i lager". Jag förklarar som ovan varför lager inte spelar någon roll och efter otaliga försök så medger det halvt att de typ förstår min poäng. Men sen konstaterar att de inte kan bygga min dator för att " grejerna inte finns i lager..." De kan byta ut till ett med samma pris eller billigare men såklart så finns inga bra alternativ nu, finns enbart ett enda nätagg på 1000w som är billigare och det vill jag inte ha. Jag vill ju såklart ha det nätaggregat jag köpt, betalat och fått bekräftat för 4 veckor sen. Ingen kan svara på var de saker jag köpt och betalat för finns nånstans.

Ruskigt irriterande när man är fast med en kundtjänst som inte lyssnar/förstår utan bara kör enligt manus och har noll mandat till att lösa situationen.

Permalänk
Medlem

Jag har inte något svar på frågan om hur man når någon annan instans vad gäller kundservice och jag förstår även din frustration samtidigt tycker jag att du behöver ha lite förståelse för att man faktiskt kan ha felsaldon.

Det skulle ju troligen behövas enorm plats om de skulle lägga undan alla delar som bokats i väntan på montering/leverans på en fysiskt annan plats än den ordinarie lagerplatsen (det är ju inte så att du är den enda som är deras kund). Även om deras saldo säger att de hade 50+ i lager kan det ju vara så att det verkliga saldot skiljer från saldot i deras system. Det kan ju vara så att det ska finnas 50 men bara finns 49. Så länge det ligger ett gäng på hyllan är detta inget som nödvändigtvis märks och om det kontinuerligt kommer in nya leveranser är det varken något som uppdagas eller som någon drabbas av. När varan däremot säljer slut och den enda vara som är din och som (utgår jag från) reserverats åt dig är den enda som ska finnas i lager så blir det ju uppenbart att det finns ett felsaldo. De kan ju rent av vara så att den sista hårddisken som var reserverad åt dig tappades i golvet på väg till monteringen.
I det läget är det ju, tyvärr, inte så mycket de kan göra.

Det kan ju även vara så att de har ett leveransdatum på hårddisk och nätagg som ligger innan leveransdatumet på den komponent du bytte ut och hade du inte bytt denna komponent hade det inte varit något du märkt av öht.

Sedan kan jag visserligen hålla med om att det låter, utifrån din beskrivning, som att de du pratat med varit väldigt fyrkantiga. De skulle ju åtminstone kunna kolla upp om det finns likvärdiga produkter som de skulle kunna erbjuda istället, fast där beror ju det mycket på hur du agerat mot dem också. Om du bara benhårt frågat var dina grejer är så kan det ju vara så att de tänker att det inte spelar något roll om de erbjuder dig något annat eftersom du är så inställd på att du ska ha X och inte Y.

Edit: Såg att du skrev ett svar till medan jag skrev mitt. Då har du ju iaf erbjudits alternativ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Givet att dina saker är dina saker när dom är betalda.
Det som vore fair är att webhallen erbjuder likvärdiga produkter eller bättre för samma pengar..
Du har ju i nuläget lånat ut pengar till Webhallen räntefritt...

Ja precis så! Om de nu har klantat sig och uppenbarligen inte reserverat och/eller sålt mina saker till nån annan så får de ju erkänna sitt fel och försöka lösa situationen. Det enda de har erbjudit mig är billigare komponenter i utbyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Jag har inte något svar på frågan om hur man når någon annan instans vad gäller kundservice och jag förstår även din frustration samtidigt tycker jag att du behöver ha lite förståelse för att man faktiskt kan ha felsaldon.

Det skulle ju troligen behövas enorm plats om de skulle lägga undan alla delar som bokats i väntan på montering/leverans på en fysiskt annan plats än den ordinarie lagerplatsen (det är ju inte så att du är den enda som är deras kund). Även om deras saldo säger att de hade 50+ i lager kan det ju vara så att det verkliga saldot skiljer från saldot i deras system. Det kan ju vara så att det ska finnas 50 men bara finns 49. Så länge det ligger ett gäng på hyllan är detta inget som nödvändigtvis märks och om det kontinuerligt kommer in nya leveranser är det varken något som uppdagas eller som någon drabbas av. När varan däremot säljer slut och den enda vara som är din och som (utgår jag från) reserverats åt dig är den enda som ska finnas i lager så blir det ju uppenbart att det finns ett felsaldo. De kan ju rent av vara så att den sista hårddisken som var reserverad åt dig tappades i golvet på väg till monteringen.
I det läget är det ju, tyvärr, inte så mycket de kan göra.

Det kan ju även vara så att de har ett leveransdatum på hårddisk och nätagg som ligger innan leveransdatumet på den komponent du bytte ut och hade du inte bytt denna komponent hade det inte varit något du märkt av öht.

Sedan kan jag visserligen hålla med om att det låter, utifrån din beskrivning, som att de du pratat med varit väldigt fyrkantiga. De skulle ju åtminstone kunna kolla upp om det finns likvärdiga produkter som de skulle kunna erbjuda istället, fast där beror ju det mycket på hur du agerat mot dem också. Om du bara benhårt frågat var dina grejer är så kan det ju vara så att de tänker att det inte spelar något roll om de erbjuder dig något annat eftersom du är så inställd på att du ska ha X och inte Y.

Edit: Såg att du skrev ett svar till medan jag skrev mitt. Då har du ju iaf erbjudits alternativ...

Nej det stämmer faktiskt inte, eller så ljög Webhallen för mig. Jag förhörde mig ganska noga innan jag köpte prylarna hur det går till och de sa ordagrant att när jag köper grejerna skickas de direkt till Config. Pga platsbrist börjar man inte bygga innan allt finns på plats men grejerna skickas som sagt dit direkt vid köp. Därför spelar resonemanget om lagersaldo ingen roll då jag som sagt fått det bekräftat att jag köpte grejerna och att de skickats till Configavdelningen. Det stod ordagrant i ordern att grejerna var på väg till Config direkt efter mitt köp.

Permalänk
Medlem

Betalar man i förskott, och pengar dras, är det rimligt att ens varor faktiskt reserveras på riktigt, antingen genom ett fungerande lagersystem eller genom att de läggs undan. Blir det konkurs är man väl kanske lite rökt, så jag betalar numera extremt lite i förskott.

Så, dåligt av Webhallen. De bör krumbukta sig och erbjuda bättre grejor som plåster på såren, om bättre grejor finns. Även med prispress i branschen borde de kunna gå +/- noll även om de slänger in lite bättre grejor. Att de inte längre går med vinst på affären, tja, där är deras skyll-sig-själv-faktor hög.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Betalar man i förskott, och pengar dras, är det rimligt att ens varor faktiskt reserveras på riktigt, antingen genom ett fungerande lagersystem eller genom att de läggs undan. Blir det konkurs är man väl kanske lite rökt, så jag betalar numera extremt lite i förskott.

Så, dåligt av Webhallen. De bör krumbukta sig och erbjuda bättre grejor som plåster på såren, om bättre grejor finns. Även med prispress i branschen borde de kunna gå +/- noll även om de slänger in lite bättre grejor. Att de inte längre går med vinst på affären, tja, där är deras skyll-sig-själv-faktor hög.

Ja jag håller med om att detta är dåligt. Då en dator ofta består av 10+ delar är det ju inte orimligt att situationen kan förlängas hur länge som helst då först är en fläkt slut sen HDDn, sen en annan fläkt osv...

Nä hade jag varit dig hade jag begärt pengarna tillbaka och köpt någon annanstans. Och då gillar jag Webhallen jättemycket personligen och aldrig haft några problem, men i din situation så.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja jag håller med om att detta är dåligt. Då en dator ofta består av 10+ delar är det ju inte orimligt att situationen kan förlängas hur länge som helst då först är en fläkt slut sen HDDn, sen en annan fläkt osv...

Nä hade jag varit dig hade jag begärt pengarna tillbaka och köpt någon annanstans. Och då gillar jag Webhallen jättemycket personligen och aldrig haft några problem, men i din situation så.

/hulle.

Ja tyvärr är väl det så jag får göra alt. plocka ut mina redan betalda grejer och köpa det som de slarvat bort någon annanstans och sen bygga ihop den själv.

Permalänk
Medlem

Så som jag förstått det efter svar från Patrik så "lånar de ut" dina bokade delar om de beräknas få påfyllning innan din sista del inkommer. Väljer du att byta en del för att få allt på plats tidigare så kan alltså din bokade del vara hos någon annan och du behöver då invänta den igen.

Ändå ganska logiskt på ett sätt men naturligtvis tråkigt för dig. Jag antar att jag eventuellt kommer hamna i samma situation då jag väntar på ett moderkort som inte har något datum och således överväger ett byte.

I dessa tider när massvis av komponenter ständigt saknas eller försenas kanske de borde se över att annat system där köpt och bokat faktiskt också stannar som bokat?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Så som jag förstått det efter svar från Patrik så "lånar de ut" dina bokade delar om de beräknas få påfyllning innan din sista del inkommer. Väljer du att byta en del för att få allt på plats tidigare så kan alltså din bokade del vara hos någon annan och du behöver då invänta den igen.

Ändå ganska logiskt på ett sätt men naturligtvis tråkigt för dig. Jag antar att jag eventuellt kommer hamna i samma situation då jag väntar på ett moderkort som inte har något datum och således överväger ett byte.

I dessa tider när massvis av komponenter ständigt saknas eller försenas kanske de borde se över att annat system där köpt och bokat faktiskt också stannar som bokat?

Ok det låter i alla fall som en logisk förklaring, om än inte ok. Märkligt att 2 på telefon och 2 på email inte kan förklara det, vilket iofs talar för att det inte är så... Om de som jobbar där inte vet detta dvs.

Men om detta ändå stämmer så var det ju inte sanning när jag fick höra att mina grejer jag köper och betalar är mina och ligger och väntar ihopsättning.

Permalänk
Medlem

Bad som sagt att få prata med någon kundserviceansvarig i fredags men det gick inte, nån skulle ringa upp istället. Idag hade fortfarande ingen ringt så jag ringde in igen. Fick noll svar på var mina grejer var och mest otydligt typ svammel men efter ett tag så sa han helt plötsligt att de hade ordnat fram mina grejer så det är fixat nu.

På min order står fortfarande att det saknas grejer så jag får se om det verkligen är löst eller om de bara ville bli av med mig.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Johisco:

Bad som sagt att få prata med någon kundserviceansvarig i fredags men det gick inte, nån skulle ringa upp istället. Idag hade fortfarande ingen ringt så jag ringde in igen. Fick noll svar på var mina grejer var och mest otydligt typ svammel men efter ett tag så sa han helt plötsligt att de hade ordnat fram mina grejer så det är fixat nu.

På min order står fortfarande att det saknas grejer så jag får se om det verkligen är löst eller om de bara ville bli av med mig.

Har du alla huvuddelar så borde det bara vara för webbhallen o byta delarna som saknas, @webhallen något ni ev kan kolla på? Verkar som ett olyckligt fall detta Testa att maila dom och se om de kan erbjuda någon slags config som de kan leverera direkt.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

patrik är tyvärr på en välförtjänt semester just nu

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Finns det semester i corona tider?

Jag hade iaf krävt pengarna tillbaks då de inte förtjänar dom. De har helt enkelt misslyckats med din order. Är du inte arg? Hade jag varit 😂

Det finns dock en läxa i det här att aldrig förskottsbetala förrän arbetet är klart.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Finns det semester i corona tider?

Jag hade iaf krävt pengarna tillbaks då de inte förtjänar dom. De har helt enkelt misslyckats med din order. Är du inte arg? Hade jag varit 😂

Det finns dock en läxa i det här att aldrig förskottsbetala förrän arbetet är klart.

vad hjälper det att betala i efterhand?
Beställer du på faktura så får affären pengarna på en gång och som köpare har man en skuld till ett finansbolag istället (t ex Klarna). Så vid eventuellt strul är man fortfarande beroende av att affären betalar tillbaka pengarna (fast till finansbolaget) om man ska bli kvitt skulden till finansbolaget.

Permalänk
Medlem

Är inte förvånad.
Han som representerar Webhallen här på forumet verkar klockren.
Tyvärr är Webhallen som företag förmodligen det sämsta skiten vi har när det gäller kundservice/kundhantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Beställer du på faktura så får affären pengarna på en gång och som köpare har man en skuld till ett finansbolag istället (t ex Klarna). Så vid eventuellt strul är man fortfarande beroende av att affären betalar tillbaka pengarna (fast till finansbolaget) om man ska bli kvitt skulden till finansbolaget.

Du som konsument behöver inte vänta på pengarna tillbaks och kan gå vidare med att köpa de du tänkt.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Är du inte arg? Hade jag varit 😂

Jo 😡😂

Permalänk
Skrivet av teejee:

Faktura är överlägset då du aldrig ligger ute med pengar förrän du vet att du ska behålla det du köpt. I fallet ovan så avbokar du bara, beställer någon annanstans och fakturan makuleras.

Jag beställde t ex tre olika TV på faktura men avbeställde två av dessa då jag inte visste vilken jag ville ha. Slipper ligga ute med cash vilket gjort att jag kanske stått utan TV.

Om affären får cash direkt vid faktura vet jag inte men oavsett är det där till sist helt mellan affär och finansbolag. Vi som konsumenter slipper så mycket strul genom att använda detta.

Dock kan inte alla använda det och man behöver bygga upp sin limit också via många mindre köp och betala i tid. Hos Klarna har jag iaf 30K plus. Sen kan man även ha Qliro och Svea och Resurs t ex. Bra att ha om man t ex vill ha en PS5 och beställer sex olika för att få den som först levereras och avboka övriga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Är inte förvånad.
Han som representerar Webhallen här på forumet verkar klockren.
Tyvärr är Webhallen som företag förmodligen det sämsta skiten vi har när det gäller kundservice/kundhantering.

Yes den är under all kritik. De har folk som kör papegojan och bara svarar samma sak utan att lyssna för att sen skylla på att de inte har befogenheter. Frågar man efter nån med befogenheter så finns ingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Faktura är överlägset då du aldrig ligger ute med pengar förrän du vet att du ska behålla det du köpt. I fallet ovan så avbokar du bara, beställer någon annanstans och fakturan makuleras.

Jag beställde t ex tre olika TV på faktura men avbeställde två av dessa då jag inte visste vilken jag ville ha. Slipper ligga ute med cash vilket gjort att jag kanske stått utan TV.

Om affären får cash direkt vid faktura vet jag inte men oavsett är det där till sist helt mellan affär och finansbolag. Vi som konsumenter slipper så mycket strul genom att använda detta.

Dock kan inte alla använda det och man behöver bygga upp sin limit också via många mindre köp och betala i tid. Hos Klarna har jag iaf 30K plus. Sen kan man även ha Qliro och Svea och Resurs t ex. Bra att ha om man t ex vill ha en PS5 och beställer sex olika för att få den som först levereras och avboka övriga!

Om man ska beställa samma sak från flera ställen pga brist så håller jag med, då kan det vara praktiskt för att inte ligga ute med flera gånger mer pengar än varan kostar.
Och är det beställningsvara med lång leveranstid kan det ju vara skönt att inte ligga ut med pengarna under lång tid även om man bara beställt ett exemplar.

Men vid strul av någon sort så gör det ingen direkt skillnad, köparen måste ändå vara överrens med affären att de cancellerar skulden till finansbolaget.

Min poäng är att man ingår ett precis lika bindande avtal oavsett om man köper på faktura eller förskott. Jag tror det är många som inte tänker på det.
Och eftersom skulden går till ett externt finansbolag direkt vid leverans så är det inte så att man har någon hållhake på affären om t ex prylen inte funkar som den ska när man köper på faktura.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av teejee:

Om man ska beställa samma sak från flera ställen pga brist så håller jag med, då kan det vara praktiskt för att inte ligga ute med flera gånger mer pengar än varan kostar.
Och är det beställningsvara med lång leveranstid kan det ju vara skönt att inte ligga ut med pengarna under lång tid även om man bara beställt ett exemplar.

Men vid strul av någon sort så gör det ingen direkt skillnad, köparen måste ändå vara överrens med affären att de cancellerar skulden till finansbolaget.

Min poäng är att man ingår ett precis lika bindande avtal oavsett om man köper på faktura eller förskott. Jag tror det är många som inte tänker på det.
Och eftersom skulden går till ett externt finansbolag direkt vid leverans så är det inte så att man har någon hållhake på affären om t ex prylen inte funkar som den ska när man köper på faktura.

Köper du exempelvis via klarna så skapar dom inte fakturan förens sakerna faktiskt är skickade, dvs butiken har inte fått några pengar o vill ju gärna göra försäljningen.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Jag verkar ha samma problem med min config order.
Det hela började med att jag fick 1 mail 2 dagar efter beställning där kundtjänst påpekade att min valda GPU var för lång för chassit.
Fick lite olika alternativ av honom som jag kunde ändra på för att få det att passa. Svarade på mailet direkt med ett av hans förslag (i detta fallet byta chassi).
Efter 6 dagar utan återkoppling på mailet så ringde jag kundtjänst istället och där sa han samma sak att GPU:n vart för lång, men vi fick ändrat på ordern över telefon istället. Men nu fanns inte min M2 disk i lager istället, vilket jag tidigare hade fått bekräftat på telefon att den låg reserverad till mig. Fick ändrat till en likvädig M2 disk istället.
Men nu visar det på min orderöversikt att min AIO inte längre finns i lager, vilket börjar bli ganska rejält störande.
Vad kommer fattas sen då när den finns i lager igen? Tycker detta är riktigt dåligt.
Jag som konsument ska ju inte bli straffad och behöva få vänta på komponenter som fanns i lager vid ordertillfället för att webhallen inte läser sina mail.
Det var ju dom som valde att kontaka mig via mail för att ändra på min order, inte jag.