Veckans fråga: Vilka prylar vill du att SweClockers testar färre av?

Permalänk
Medlem
  1. Cloud gaming (hela det segmentet kan dra åt helkornspepparmüsliholm)

2. Mobiltelefoner

3. Bärbara datorer

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Tester är mer än råprestanda, olika tillverkares kyllösningar kan t.ex. vara väldigt intressant även om prestandan är densamma. Man skulle kunna fokusera mer på det och inte gå igenom hela testsviten för kort av i det närmaste identisk prestanda.

Det skulle vara desto mer intressant, men separat från prestanda-testerna. En jämförelse av endast samma kort från olika tillverkare kan finnas med. Det är bara grötigt annars

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag vill ha prestandatester på olika moderkort och kretsar.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Har Laxpudding dragit? 😥

Kryssade i Mobiltelefoner, jag är synsk och vet att både nästa Samsung och iPhone kommer att ha bättre kamera och processor i nästa generation, vilket inte kommer påverka någon över huvud taget.
Sen om det mot förmodan skulle vara något väldigt revolutionärt som händer på mobil-fronten så har jag inget emot några tester.

Min S10 har sämre kamera än vad min S8 hade. :/

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av maweric:

Jag vill ha prestandatester på olika moderkort och kretsar.

Men då ska du skriva det i tråden om vad du vill ha fler tester av, https://www.sweclockers.com/artikel/30945-veckans-fraga-vilka...
Det här är tråden om vad man vill se mindre tester på.
Å andra sidan så är det ingen prestandaskillnad att tala om på moderkort utan välj det som har de funktioner du vill ha så presterar de extremt lika oavsett modell.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Alltså, är det en recension man inte tycker är intressant finns ju alltid alternativet att inte klicka på länken...

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Pepsin:

Alltså, är det en recension man inte tycker är intressant finns ju alltid alternativet att inte klicka på länken...

Så är det ju.

Men frågan handlar mer om det här:
Vi är ett begränsat antal människor med en begränsad mängd tid. Så då vill vi se till att vi göra saker som intresserar folk med den tid vi har att lägga.

Vi ska absolut inte strömlinjeforma oss helt och bara bli helt slätstrukna inför vad majoriteten tycker vi ska göra. Men vi bör i alla fall utrusta oss med vetskapen och ha med det i våra beslut.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Mobiltelefoner. Ointressant.

Jag tror absolut att ni hade kunnat göra riktigt bra mobiltester men på bekostnad av vad..?
För varje mobil ni hade testat så tänker man ju: ”Jaha, nu fattar ja varför de inte testade Gigabyte GeForce POWER GAMING 3080! De hade fullt upp med Samsung Galaxy X3....”

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det har varit en jäkla massa tester utav headset’s det sista tycker jag, och det är väl bra med headsets och hörlurar 🎧 men det har mättat ”vill ha” -tarmen på dessa produkter det senaste med tanke på antalet recensioner det kommit in det senaste året.

Svårt att gissa vad jag röstade på va?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

varför är omröstningen dold nu? var ju inte det igår. vill ju se om folk tycker lika som en själv

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av RoToX:

varför är omröstningen dold nu? var ju inte det igår. vill ju se om folk tycker lika som en själv

Just av den anledningen

Det märks extremt tydligt att det blir någon slags hivemind-mentalitet när vi har ”öppna” omröstningar jämfört med stängda.
Så i de fall där resultatet är något verkligen värdefullt (till skillnad från bara någon rolig kuriosa) är det viktigt att de är just ”stängda”.

Men självklart ska vi redovisa resultatet vid ett senare tillfälle

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Datorspel, speltjänster och spelrelaterade nyheter bör lämnas till fz, annars kommer så småningom de två sidorna att smälta samman till en. Kom ihåg hur ni hittade er plats på interwebben, och ansträng er inte för mycket med hur ni skall kunna växa ytterligare. (Skräddare, bliv vid din läst!)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Binkey:

Datorspel, speltjänster och spelrelaterade nyheter bör lämnas till fz, annars kommer så småningom de två sidorna att smälta samman till en. Kom ihåg hur ni hittade er plats på interwebben, och ansträng er inte för mycket med hur ni skall kunna växa ytterligare. (Skräddare, bliv vid din läst!)

Ett random instick från sidan. Just den biten, "bli inte för mycket FZ" parafraserat, tycker jag ändå att jag hört sedan 2015 (?) när Geeks tog över FZ från Egmont. Men samtidigt vet jag inte om det liksom "slagit in"? Har SweClockers blivit mer spelfokuserat och "klampat in" på FZ:s planhalva ytterligare sedan dess? Nu är väl jag ganska biased här på olika sätt, men jag tror/tycker inte det varit en såpass stor förflyttning som många oroat sig för skulle ske. Visst skrivs det om spel, men med egen touch - precis som 2015 och tidigare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S