Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fractal Design svarar på communityts frågor

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design svarar på communityts frågor

Inför SweClockers Live bad vi forumet att komma med frågor ni ville ställa till bolaget. Här har ni videon med deras svar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är inte detta precis samma som var med i streamen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Är inte detta precis samma som var med i streamen?

Från artikeln "Vi sände svaren som ett segment av vår tre timmar långa livesändning, men för er som missade detta kan vi nu publicera bara Fractal Design segment som en fristående video."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Från artikeln "Vi sände svaren som ett segment av vår tre timmar långa livesändning, men för er som missade detta kan vi nu publicera bara Fractal Design segment som en fristående video."

Jo men jag hoppades på fler frågor eller något annat som det var med intel/amd

Permalänk
Medlem

Inget om material deras chassien ser & känns billiga ut, hade hoppats på nåt alu chassie eller lite mer kvalite nu känns deras material val som ett 400kr chassie fråm kina,även om de gör bra chassien designmässigt så känns de som folk brukar säga som en volvo 240 eller nåt skrämmande med alu lösning på aio lösningen oxå, gillade designen på design 7 xl men har inget behov av ett eftersom jag har byggt eget istället ca 1400mm högt varav härta 19"

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Ajdå, missade detta. Skall fråga dem om de kommer släppa en utbytbar mesh front panel till Define 7 Compact. Skulle sänka temps rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Ajdå, missade detta. Skall fråga dem om de kommer släppa en utbytbar mesh front panel till Define 7 Compact. Skulle sänka temps rejält.

Detta hade varit väldigt intressant. Sitter själv på ett Define 7 Compact och det blir riktigt hett med stängt i fronten. Har provat att köra utan fronten och det ger ganska mycket bättte temps, speciellt på GPU.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Detta hade varit väldigt intressant. Sitter själv på ett Define 7 Compact och det blir riktigt hett med stängt i fronten. Har provat att köra utan fronten och det ger ganska mycket bättte temps, speciellt på GPU.

Jag har inte ens fått mitt case ännu men vet att det är ett problem. Jag drog iväg ett mail till Fractal om förslaget med utbytbar mesh-front. Många tester har klagat på just detta så dem är ju självklart medvetna om problemet.

Det är enkelt att tillverka eftersom de redan har sin mesh teknik och den är ju så lätt att klicka i och ur när fronten inte är ansluten till I/O.
De kan kränga en sådan front för 300-400kr med fina marginaler.
Du borde också maila dem om detta.

Permalänk
Medlem

De borde göra en Noctua edition, allt i Noctua färg plus 2st 200mm plus 1st 140mm.
Hade jag köpt direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

De borde göra en Noctua edition, allt i Noctua färg plus 2st 200mm plus 1st 140mm.
Hade jag köpt direkt..

Tippar på ensiffrigt antal kunder världen över!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Tippar på ensiffrigt antal kunder världen över!

Hädelse, hoppas du får ransomware och syfilis.

It's perfection..

Sexy

Permalänk
Medlem

🤢🤮

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Ett svenskt företag som inte har en hemsida på svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Jag har inte ens fått mitt case ännu men vet att det är ett problem. Jag drog iväg ett mail till Fractal om förslaget med utbytbar mesh-front. Många tester har klagat på just detta så dem är ju självklart medvetna om problemet.

Det är enkelt att tillverka eftersom de redan har sin mesh teknik och den är ju så lätt att klicka i och ur när fronten inte är ansluten till I/O.
De kan kränga en sådan front för 300-400kr med fina marginaler.
Du borde också maila dem om detta.

Ja det är ett ganska stort problem faktiskt.. har tänkt att byta chassi till sommaren igen bara för det. Får ha ett vinter chassi och ett sommar chassi haha..

Ja deras lösning att bara klicka på fronten är genialiskt. Varför inte sälja olika typer av front paneler då? Hade lätt köpt en mesh front för 3-400kr.

Ska mejla dem också!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Ett svenskt företag som inte har en hemsida på svenska?

Det har inte Ericsson heller 🤷
Skäms på dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Tippar på ensiffrigt antal kunder världen över!

Men riktigt glada kunder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muddiz:

Det har inte Ericsson heller 🤷
Skäms på dem!

De har ganska många sidor på svenska. Här är en av dem https://www.ericsson.com/sv/om-oss/company-facts/ericsson-wor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

De har ganska många sidor på svenska. Här är en av dem https://www.ericsson.com/sv/om-oss/company-facts/ericsson-wor...

Hmm den hittade jag inte 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Ajdå, missade detta. Skall fråga dem om de kommer släppa en utbytbar mesh front panel till Define 7 Compact. Skulle sänka temps rejält.

Yes, tänkte fråga detta jag också. Hade varit så najs med mesh...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

De har ganska många sidor på svenska. Här är en av dem https://www.ericsson.com/sv/om-oss/company-facts/ericsson-wor...

Det handlar nog mer om att bolaget handlas på Svenska Börsen och därför behöver ha bland annat pressreleaser och ekonomiska rapporter på svenska. Även saab har ett liknande upplägg: https://www.saab.com/newsroom/press-releases#2642_year__quart..., även den finska säljsidan finns tillgänglig på svenska intressant nog https://www.saab.com/sv/markets/finland#regions. Fractal är handlas väl inte på börsen så då finns inte det kravet.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Yes, tänkte fråga detta jag också. Hade varit så najs med mesh...

Släng iväg ett mail till dem vetja. Om fler ligger på så dyker det nog upp en sådan mod snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Släng iväg ett mail till dem vetja. Om fler ligger på så dyker det nog upp en sådan mod snart.

https://www.fractal-design.com/contact-us/

Done! Klicka på länken ovanför för er som vill göra samma sak...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av junk5:

Släng iväg ett mail till dem vetja. Om fler ligger på så dyker det nog upp en sådan mod snart.

Skrivet av Yasko:

https://www.fractal-design.com/contact-us/

Done! Klicka på länken ovanför för er som vill göra samma sak...

Annars har ni alltid https://www.sweclockers.com/forum/trad/878695-fractal-design

(Ser iofs att de inte svarat där på någon månad nu.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Annars har ni alltid https://www.sweclockers.com/forum/trad/878695-fractal-design

(Ser iofs att de inte svarat där på någon månad nu.)

Snyggt. Har missat den tråden.

Permalänk
Avstängd

Missade helt.
Men en undran. Varför görs inte fläktar som är tjockare än 25mm?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR