Permalänk
Skrivet av Kultur:

Ser ut att vara detsamma för 5600x, min order gick från beräknad leverans 2020-12-22 till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum" Beställde 25/11, någon annan som också fått uppdaterat leveransdatum?

Samma här. Beställd 22 nov

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av slusk:

Non skickade min 5600X idag som var beställd 17/12.

Skrivet av Fudgemcgee:

Samma här. Beställd 22 nov

Leveransen gick nog till NoN i stället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

På min 5900x beställning från 28/11 står det fortfarande "Beräknat leveransdatum är Tisdag 2020-12-22". Märkligt att det inte uppdaterats som för er andra.

Permalänk
Skrivet av Lómáldir:

På min 5900x beställning från 28/11 står det fortfarande "Beräknat leveransdatum är Tisdag 2020-12-22". Märkligt att det inte uppdaterats som för er andra.

Samma för mig, min 5900x är också fortfarande förväntad att bli levererad 2020-12-22

Permalänk
Skrivet av wildpants:

Samma för mig, min 5900x är också fortfarande förväntad att bli levererad 2020-12-22

Även för mig, beställd 11 november, beräknad leverans tisdag 2020-12-22. Vore skönt att få det bekräftat att den INTE kommer idag så man kan få bryta ihop och ta en grav-julöl och deppa ner sig i lugn och ro...

Permalänk
Medlem

Beställde en 5900X på NoN den 16/12 som har skickats idag den 22/12. Undrar hur det kommer sig att NoN verkar få ut sina ordrar så mycket snabbare än andra återförsäljare, har de så pass mycket färre beställningar att de lättare klarar att leverera med de kvoter de tilldelas eller har de en bättre distributör?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Nu uppdaterades min 5900X på Webhallen från 2020-12-22 till Obekräftat leveransdatum.

Ångrar att jag avbokade en från NoN nu.

Permalänk
Skrivet av Scrambler:

Även för mig, beställd 11 november, beräknad leverans tisdag 2020-12-22. Vore skönt att få det bekräftat att den INTE kommer idag så man kan få bryta ihop och ta en grav-julöl och deppa ner sig i lugn och ro...

Jahapp, där försvann det sista hoppet. Ordern är nu uppdaterad med "vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum".
Jag är beredd att hoppa upp på 5950x istället om den skulle finnas tillgänglig någonstans, har inte kollat så mycket efter den då jag trodde att jag skulle få en 5900x vid det här laget. Någon som sett en tillgänglig 5950x någonstans?

Permalänk
Medlem

En annan beställde en 5800X och fick leverans i förra veckan. Dock lyckades jag med bedriften att böja av två stift på cpun så lyckan var kortvarig

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

5900x finns i lager på NoN https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Edit: nu verkar denna leverans vara slutsåld och lagerstatusen har återgått till förhandsbokning

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Wow bra tajming! Fick iväg en beställning nu får se om det går vägen!

Permalänk
Medlem

Grymt, beställd och leverans lovad imorgon!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av WHProductions:

Några tips på vart jag bör lägga en beställning på en 5900x för att få den fortast möjligt?

Släng iväg en till NoN oxå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Beställde en 5900X på NoN den 16/12 som har skickats idag den 22/12. Undrar hur det kommer sig att NoN verkar få ut sina ordrar så mycket snabbare än andra återförsäljare, har de så pass mycket färre beställningar att de lättare klarar att leverera med de kvoter de tilldelas eller har de en bättre distributör?

Skulle tro att det är en kombination av att färre beställer/beställt hos dem samtidigt som de fått en bra volym på leveranserna. Eventuellt så kan deras sätt att presentera beställningar utan specificerat datum göra att fler drar sig för att lägga en beställning jämfört med andra butiker som har ett tydligt datum.

Permalänk
Skrivet av b3h4ppyn0w:

5900x finns i lager på NoN https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Edit: nu verkar denna leverans vara slutsåld och lagerstatusen har återgått till förhandsbokning

Tusen tack!! Jag hann få iväg en beställning ser det ut som. Du räddade jul-veckan för mig, min familj tackar dig också för att jag inte kommer att vara en bitter grinch som hatar allt och alla också

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur jag lyckades men gick random in på EBay och hittade en ny 5950x från England för 8900kr inklusive frakt från en legit försäljare. (100+)

I och med att man betalade med Paypal så känner allt safe å gött. Och läste annonsen 10 gånger för att se till att det inte va en box / bild på processorn.

Eller har jag fuckat upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Någon som har erfarenhet av beställningar på NetOnNet? verkade som att jag fick iväg en beställning i tid men i statusen står det bara "Mottagen" just nu. Måste precis missat isf?

Någon av er andra som fick in beställningar vad står det för status för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morx:

Någon som har erfarenhet av beställningar på NetOnNet? verkade som att jag fick iväg en beställning i tid men i statusen står det bara "Mottagen" just nu. Måste precis missat isf?

Någon av er andra som fick in beställningar vad står det för status för er?

Så stod det för mig också när jag köpte på NoN men den damp ner dagen efter (express).
Dom har behandlingstid på 3-4 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Släng iväg en till NoN oxå.

Tackar!
Fick tag på en 5900x. Tack vare denna tråd.
God jul

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Jag har också lagt en beställning via NoN nu, så får vi se.

Permalänk
Hjälpsam

Nu är den slut på NoN, men några här inne hann få tag på en.
De andra kom kanske lite längre fram i kön.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde 5900x 5/11 från webhallen men har fortfarande inte fått min leverens. Ville bara upplysa er om att det verkar inte som att deras kö-upplägg fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reimertz:

Jag fattar inte hur jag lyckades men gick random in på EBay och hittade en ny 5950x från England för 8900kr inklusive frakt från en legit försäljare. (100+)

I och med att man betalade med Paypal så känner allt safe å gött. Och läste annonsen 10 gånger för att se till att det inte va en box / bild på processorn.

Eller har jag fuckat upp?

Utgår från att det är datum det skickats som avgör om du måste betala importmoms eller inte. Är det inte så finns risken att du måste betala den om den skulle komma in i Sverige efter årsskiftet. Är osäker på vad som gäller där.

Edit: Om den skickas innan årsskiftet är allt grönt. Om de däremot inte skickar den förrän efter årsskiftet så kommer du åka på att betala importmoms. Skulle det bli så behöver du begära återbetalning på den brittiska momsen och det kan i värsta fall bli krångligt.

Kollat vad som gäller.
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Likadant för mig på webhallen, 5900X från levereras 2020-12-22 ändrat till inte i lager😱😭

Visa signatur

[FD North XL]--- [B650E-F Rog Strix] ---[Ryzen 9800x3d]--- [Ek nucleus 360]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 2TB]---[TridentZ 2x16gb 6200mhz CL28]---[MSI 322URX Oled]---[HyperX Cloud Alpha]---[Logitech G pro duperlight]---[Asus ROG Flare ll]----> Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Utgår från att det är datum det skickats som avgör om du måste betala importmoms eller inte. Är det inte så finns risken att du måste betala den om den skulle komma in i Sverige efter årsskiftet. Är osäker på vad som gäller där.

Edit: Om den skickas innan årsskiftet är allt grönt. Om de däremot inte skickar den förrän efter årsskiftet så kommer du åka på att betala importmoms. Skulle det bli så behöver du begära återbetalning på den brittiska momsen och det kan i värsta fall bli krångligt.

Tack för infon! Förhoppningsvis ska allt gå bra då det redan skickats iväg men man vet ju inte nu i och med alla restriktioner + juletider.

Permalänk

Imorse blev min order hos Webhallen uppdaterad till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum" från beräknad leverans Tisdag 2020-12-22.

Men för ett par timmar sedan fick jag ett mail att den går att hämta och nu när jag loggade in för att kolla status står det "Din order är tillgänglig för upphämtning i Webhallen Göteborg, välkommen in!"
Jag uppdaterar här senare om det visar sig att paketet finns eller om det har blivit fel någonstans.

Edit: Jag beställde 13 november.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Hade en order på inet för en 5900x sedan 19nov som inte skulle levereras förrän i januari. Av andras tips här i tråden så valde jag att boka en på netonnet den 17e denna månad & fick alldeles precis ett mail om att den precis gått iväg.

Tack för tips & god jul på er

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | XFX 7900 XTX | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Massdrop HD 58x's | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Moddat GMMK Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Imorse blev min order hos Webhallen uppdaterad till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum" från beräknad leverans Tisdag 2020-12-22.

Men för ett par timmar sedan fick jag ett mail att den går att hämta och nu när jag loggade in för att kolla status står det "Din order är tillgänglig för upphämtning i Webhallen Göteborg, välkommen in!"
Jag uppdaterar här senare om det visar sig att paketet finns eller om det har blivit fel någonstans.

Edit: Jag beställde 13 november.

Åhå, intressant! Tack gärna för en uppdatering och grattis till din nya CPU!

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min 5900x från NetOnNet idag, beställd 8:e december, passade även på att plocka upp en Noctua NH-D15 med.

Permalänk
Skrivet av Kultur:

Åhå, intressant! Tack gärna för en uppdatering och grattis till din nya CPU!

Tack, CPUn var framme så nu har jag äntligen alla delar till nya datorn (behåller gamla grafikkortet annars hade jag väl väntat ett par månader till). Synd bara att jag jobbar imorgon så jag inte hinner bygga ihop den, men det blir ju något att göra under julen.

Hoppas ni andra som skulle fått 5600x idag får dom hemskickade imorgon.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W