SweClockers utser årets spel – nomineringar

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Cyberpunk 2077 jag också. Senaste spelet jag var så fast i var The Talos Principle.

Hade hoppats på att hinna köra lite Serious Sam 4 i år men den strikta budgeten som kom till följd av corona gav mig inte valet att spela båda. Hoppas jag kan köra lite av Croteams senaste titel nästa år istället.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Vet om reglerna men tycker ändå Shadowlands bör tas med!

En tävling om "årets spel" som exkluderar det spel som satt historiskt försäljningsrekord är bara märklig.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelll:

Jag förstår reglerna men på ett sätt borde det heta "Sweclockers utser årets nya spel".
Jag tror vi är många som tycker att "årets spel" faktiskt är Shadowlands (World of Warcraft).

En expansion av den här omfattningen och digniteten har mer budget, dev-timmar och content än de flesta nya spelen att det nästan suddar ut gränserna för var ett nytt spel är.
Det blev också det snabbast säljande pc-spelet någonsin vid release:
https://www.techradar.com/news/world-of-warcraft-shadowlands-...

Håller med till fullo, fick mig att börja lira igen!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Ori and the Will of the Wisps!

Ett otroligt vackert spel med en story som är utöver det vanliga!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

jag nominerar: DayZ Underground (The Storm and after) inget vi vet, men Underground verkar vid varje versions uppdatering knuffa spelarna i en riktninng mot tuffare tider och vi misstänker att vi kommer ha vinter snart åt minstone, endel tror på istid som är att vänta. man vet aldrig vad Underground utvecklarna har i kikarn.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Cyberpelle11 till c64

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077. Trots alla buggar så är det spelet jag gillade mest i år.

Permalänk

Jag lägger min röst på Cyberpunk 2077 epic/imba

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Cyberpunk2077, första CDPR spelet jag spelat. Lite små buggar här och var men inget som jag har riktigt stört mig på. Riktigt Imponerad!

Om du inte spelat witcher 3 än så måste du göra det. Du kommer bli mindblown.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

I år har inget spel jag köpt och spelat fängslat mig särskilt hårt, förutom CP77. Jag spelade det från Release och gör det fortfarande (ej spelat klart det) Det var/är buggigt och första 2 dagarna hade jag crascher men har ej upplevt det sen dess. Ändå är det väldigt underhållande och på något sätt beroendeframkallande. Det är också snuskigt snyggt. Jag blir häpen från och till när jag ser miljöerna man byggt upp i detta spel.

I år har jag annars spelat bland annat:
GTA5
RDR2 (slutade spela det när CP77 kom)
Dark Souls 3 (var verkligen inte för mig)
Resident Evil 2 Remake
The Suicide of Rachel Foster
Ryse son of Rome
A Plague Tale innocence.

Den sistnämnda av dessa var också väldigt bra men det släpptes förra året. Det var faktiskt från förra årets topplista på Swec som jag hittade den titeln.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Half-Life: Alyx.

Upplevelsen är långt bortom andra vanliga spel. Det är svårt att sätta i ord hur speciell upplevelsen var men tror att aldrig jag varit så uppslukad av ett spel förut. Före Alyx kändes VR inte alls lika självklart som framtidens spelupplevelse, men nu känns det verkligen så. Kan inte se att vi i framtiden kommer fortsätta att spela på plattskärmar när VR blivit mer tillgängligt, pris- och teknikmässigt.

Permalänk
Medlem

Cyberspunk 2077

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Inaktiv

Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077.

Inlevelsen i staden, storyn, karaktärerna, det sätter en ny standard på FPRPG. Det har sina buggar och lastgen-konsollerna skulle ha ignorerats helt, men spelet i sig är det inget fel på. Och jag är inget fan av varken cyberpunk som genre eller böckerna (har aldrig ens läst dem) men fastnade direkt i spelet och kunde direkt relatera till karaktärerna och leva mig in i rollen. Jag bränner igenom många spel utan att känna det minsta för varken karaktären jag spelar eller de jag kommer i kontakt med, men gjorde det direkt i Cyberpunk 2077. Ser fram emot framtida content!

Bra jobbat CDPR! Och kicka era chefer så att ni slipper mer PR-snack och genomstressade releases.

Runnerup tycker jag är Ori: Will of the Wisps, otroligt vackert och medryckande story, ett enkelt spel helt gjort med kärlek.