Presentationstråd för nya (och gamla) medlemmar

Permalänk
Medlem

Hej! Stockholmskille som har börjat nörda ner mig runt tech rent allmänt sista året, har hållt mig att regga mig på Sweclockers tills nu men har älskat att hänga här och läsa trådar sen innan. Kollar mycket tech youtubers/GamersNexus/LTT osv.

Kul att vara här på riktigt nu!

Permalänk
Medlem

Hej allesammans!

Jag är ganska ny medlem här på sweclockers. Tycker att det är jättekul att vara medlem hos sweclockers för det är mycket folk som engagerar sig i b.l.a. forumet och annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteLantern:

Hej! Jag heter Christer är 60+ jobbar som programmerare sen 20 år, har haft eget företag där jag utvecklat styrsystem och ljudutrustning. Varit lärare i eltele. Så jag har ett ganska så stort teknik intresse. Jag har tyvärr fått problem med hörseln så jag kan inte längre avgöra vad som låter bra, Jag har varit ljudteckniker i 15 år så det är ett hårt slag. Har 4 katter och en fru en Triumph Spitfire ute i garaget som jag renoverar, har byggt verkstan och huset jag bor i. Jag är ganska så mycket allt i allo men naturligtvis kan jag inte allt. Därför är det fint att vara med i ett forum där man kan få glada tillrop och få hjälp där man inte riktigt själv har koll.

Läste ditt inlägg och tänkte svara, vilken resa! vad kul för dig att ha ett sånt händelsefullt liv. Det som lät mest spännande var ju att du har jobbat inom programmering, själv börjat att plugga programmering i år också. Vad är dina upplevelser/utmaningar just i programmering branschen över senaste åren?
Hälsningar,

Permalänk
Medlem

Hej!
Här är en dataintresserad senior som försöker hålla sig ajour så gott det går även på den tekniska fronten. Jag kan fråga mer än 100 kloka människor hinner svara … och varje svar väcker fram minst tio nya frågor. Sån är jag och det står jag för.
Det känns att alla instanser som tillverkar elektroniska apparater tar för givet att alla människor är tekniknördar som bara kan allting utan att nånsin behöva fråga. Totalt fel, enligt mig.
Jag är en Mac-människa, så den fronten intresserar mig kanske mest. Inte lap tops etc. utan stationära maskiner som vanliga människor har råd att köpa. Sen vill jag gärna hänga med i utvecklingen gällande mobiler etc. Ljudåtergivning är väldigt viktigt för mig. Och inte just strömmande musik utan riktig musik med finljud genom stereo.

Permalänk
Medlem

kunskapstörst

Hej!
Är man 40-talist har man inte så stor kunskap om datorer
så jag hoppas att jag kan snappa upp lite kunskap här för att kunna hänga med mina barnbarn i snacket som dom kör utan att känna mig alltför dum
Den minsta är nio år o vet mer än vad jag vet om detta ämne
Då får man försöka att lära sig

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Mitt mål är att bygga (en vegansk) skynet av begagnade delar från tradera, och swec verkar vara ett väldigt trevligt forum! Annars är jag själv en väldigt lat student som just börjat min master.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Lurkat här i närmare 20 år, så det är dags att joina nu. Det som fick mig över kanten var att jag bygger en ny burk då min 4670/660GT börjar kännas lite trött. Hade höga förhoppningar om Black Friday nu men det fanns inte så mycket att hänga i någon form av tidig julgran där. Blir ett litet utdraget bygge helt enkelt. Ska spana lite på begagnat-marknaden tänkte jag.

Kanske blir att jag skriver av mig i gubbgnäll-tråden också av och till.

Tidigare "jobbat med data" men håller till i vården numera.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har använt mig av denna hemsida ofta och kände nu att det var dags att bli medlem.

Man får många bra tips och hjälp av medlemmar på forumet!

Permalänk
Medlem

Som många andra en mångårig lurker. Men med t.ex inet's rabatt registrerade jag mig, och kan väl lika gärna engagera mig lite i forumet också i stället för att stå och se på. Uppskattar klimatet här jämfört med många andra forum i samma nisch, som kan vara lite hetsiga och sura. Forskar i yrket med allt vad det innebär med dataanalyser och grafiska presentationer. Ägnar fritiden med trädgård, tv-spel och bryggning av rusdrycker.

Permalänk
Medlem

Hej, är på quest på att krama ur så många fps från min 4790k som går utan att köpa nyare cpu och hittat en guldgruva här. Inte för att jag spelar krävande spel (mest Oxygen not included och Rimworld) utan för att det är kul. Annars jobbar med IT, byggt min egen elcykel (25 km/h my ass), en dag kommer att bygga en myrgård i plexiglas. God fortsättning!

Permalänk
Medlem

Hej, jag har läst mycket här i många år om att bygga datorer och mining. Sen jag bytte till MAC för 10 år sedan har det inte varit så mycket byggande. En del mining av cryptovalutor har krävt databygge. Roligt med crypto.. spännande. Ska bli superkul att se om 10-20 år om det försvunnit eller tagit över eller någonstans mittemellan! Tjingalong /Jonathan