TCL lanserar tekniken OD Zero med 2021 års TV-modeller

Permalänk
Melding Plague

TCL lanserar tekniken OD Zero med 2021 års TV-modeller

När TCL uppdaterar TV-utbudet blir det stort fokus på Mini LED. Därtill får toppmodellen den slimmade tekniken OD Zero.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga stora TV-apparater, bortsett från flaggskeppet?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Shakermaker:

Inga stora TV-apparater, bortsett från flaggskeppet?

Om du menar ”stora” som i ”större än 75 tum” så nej.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen panelerna bli tunnare nu?

Jag vill bara ha bra bild för lagom med pengar... bryr mig inte om den är 10 cm tjock...

Permalänk
Medlem

Ljudet får ju inte bli för dåligt när millimeter ska bort! Jag har en Samsung the Frame 2019 och är sjukt nöjd med inbyggda ljudet, det blev ingen soundbar.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Snart.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Begreppet TV borde väl kanske skrotas vid det här laget, vem tänker egentligen på ordet Televisionsapparat, när det blir dags att byta ut nuvarande bildpanel?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Falistar:

Begreppet TV borde väl kanske skrotas vid det här laget, vem tänker egentligen på ordet Televisionsapparat, när det blir dags att byta ut nuvarande bildpanel?

Inte ordet utan koncepter att ha nått annat än en ren bildvisare borde skrotas, allt utom den rena bildvisningen borde skötas om av externa enheter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Inte ordet utan koncepter att ha nått annat än en ren bildvisare borde skrotas, allt utom den rena bildvisningen borde skötas om av externa enheter.

Jag har själv aldrig använt mig av smart-tv, och tv-signal har inte kommit in på 10 år hos oss, så jag förstår vad du menar. Men samtidigt finns det många som bara vill ha det så enkelt som möjligt, och då en allt-i-ett bara simplast och bäst.

Men TCL C728 (eller kanske C725) verkar kunna bli bra alternativ till nästa black friday eller så, när man ska börja fundera på en ny tv till lite reducerat pris

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hej jag har en Samsung 9005 från 2015 och uppgraderade den med en elektronikbox till 2019 års modell och fick SVT Play och alla de andra direkt i TVn. Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med uppgraderingen till en "nästan" ny elektronik i en "äldre" TV.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Skrivet av Pauls711:

Hej jag har en Samsung 9005 från 2015 och uppgraderade den med en elektronikbox till 2019 års modell och fick SVT Play och alla de andra direkt i TVn. Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med uppgraderingen till en "nästan" ny elektronik i en "äldre" TV.
Mvh Paul

Hur gick du tillväga för att köpa ny one connect box till den?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Lavaguden:

Hur gick du tillväga för att köpa ny one connect box till den?

Ja det undrar jag också

Har själv en UE78JS9505 med one connect som inte har SVT Play och under 2018/2019 kändes det som om alla apputvecklare och Samsung själva till slut övergav den helt (vilket är förståeligt med tanke på dess ålder).
Frågade en kompis som jobbar med TV på Samsung om det gick att bara trycka dit en nyare OneConnect box om jag kunde få tag på en, han sa att det inte går: inte ens 2016 års modell av boxen var kompatibel enligt honom.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Samsung evo

Skrivet av Lavaguden:

Hur gick du tillväga för att köpa ny one connect box till den?

https://www.samsung.com/se/tv-accessories/evolution-kit-sek-4... pris 2710kr
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig

Skrivet av UndaC:

Ja det undrar jag också

Har själv en UE78JS9505 med one connect som inte har SVT Play och under 2018/2019 kändes det som om alla apputvecklare och Samsung själva till slut övergav den helt (vilket är förståeligt med tanke på dess ålder).
Frågade en kompis som jobbar med TV på Samsung om det gick att bara trycka dit en nyare OneConnect box om jag kunde få tag på en, han sa att det inte går: inte ens 2016 års modell av boxen var kompatibel enligt honom.

Hej, det är bara att plugga in boxen i en HDMI kontakt i din gamla box (som för mig) eller i en på din TV. Sedan bör du naturligtvis uppgradera den direkt. först trodde jag att man skulle byta box men det skall man inte göra utan koppla den i första HDMI så skall det fungera, den är lite långsammare än tidigare men du får så mycket mer så det är det värt om den krånglar så dra ut strömmen så startar den om och fungerar. Pris 2710 kr
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/evolution-kit-sek-4...
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Pauls711:

Hej, det är bara att plugga in boxen i en HDMI kontakt i din gamla box (som för mig) eller i en på din TV. Sedan bör du naturligtvis uppgradera den direkt. först trodde jag att man skulle byta box men det skall man inte göra utan koppla den i första HDMI så skall det fungera, den är lite långsammare än tidigare men du får så mycket mer så det är det värt om den krånglar så dra ut strömmen så startar den om och fungerar. Pris 2710 kr
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/evolution-kit-sek-4...
Mvh Paul

Tackar för svaret. Hittade också den till slut efter ditt förra inlägg faktiskt men tappade modet när jag såg att den ska kopplas till ens befintliga oneconnect.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tackar för svaret. Hittade också den till slut efter ditt förra inlägg faktiskt men tappade modet när jag såg att den ska kopplas till ens befintliga oneconnect.

Jag blev också besviken på att sitta med två boxar samt en HDMI mindre men om du köper en box och inte är nöjd så har man väl 14 dagars returrätt?
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tackar för svaret. Hittade också den till slut efter ditt förra inlägg faktiskt men tappade modet när jag såg att den ska kopplas till ens befintliga oneconnect.

Varför inte bara göra en skärm som har några normala ingångar (en HDMI av senaste snitt?) och lägga resten i en låda med smarta funktioner och fler hdmi-ingångar...

Då kan man byta det man vill framöver, eller helt skipp lådan och köra AppleTV om man vill det...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av medbor:

Varför inte bara göra en skärm som har några normala ingångar (en HDMI av senaste snitt?) och lägga resten i en låda med smarta funktioner och fler hdmi-ingångar...

Då kan man byta det man vill framöver, eller helt skipp lådan och köra AppleTV om man vill det...

Då är det per definition inte längre en tv utan en monitor, jag har större monitor än jag någonsin haft tv
När det var intressant med tv fanns det inga stora, 36" var det praktiska maxet på crt tiden så jag skaffade projektor och jag har aldrig skaffat nån tunn tv (crt erna var platta de också)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då är det per definition inte längre en tv utan en monitor, jag har större monitor än jag någonsin haft tv
När det var intressant med tv fanns det inga stora, 36" var det praktiska maxet på crt tiden så jag skaffade projektor och jag har aldrig skaffat nån tunn tv (crt erna var platta de också)

Jo men precis så.

Så handlade jag förr (SWEDEX) så man slapp tv-avgiften, men nu när man bryr sig lite mer och man vill ha bra bild så får man ju det smarta och snabbt åldrande inbyggt. Skärmen i sig klarar sig längre tänker jag och skulle kunna ha ett annat bytesintervall. Det var ju så förr, varför inte längre??