PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få notiser, mail eller något sådant när det finns i lager igen?

Permalänk
Skrivet av Scribblz:

Finns det något sätt att få notiser, mail eller något sådant när det finns i lager igen?

Kolla in tilläget "distill", finns till chrome (och kanske även firefox har jag för mig?).

Permalänk
Medlem

Ni som fick koden av elgiganten för att handla, Kom den på mobilnumret eller i mailen?

Permalänk
Medlem

låt oss se ifall webhallen får in sin sändning av standard edition denna vecka. förhandsbokningen fyller 11 månader idag.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Amazon UK

Amazon UK hade restock för några min sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Kolla in tilläget "distill", finns till chrome (och kanske även firefox har jag för mig?).

Tack ska testa det efter jobbet, är det lätt att sätta ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av techand:

Amazon UK hade restock för några min sedan

Får hoppas det spiller över ett gäng till oss då^^

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Tack ska testa det efter jobbet, är det lätt att sätta ihop?

Ja, det är väldigt simpelt. Du går in på en hemsida och väljer den information som du vill övervaka, ställer in uppdateringsintervall och eventuellt notis på mejlen. Klart! Kan dock nämna att jag själv haft lite problem med att vissa sidor inte öppnas ordentligt (Power.se t.ex.) och därav får jag felmeddelande i programmet. Lycka till! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

låt oss se ifall webhallen får in sin sändning av standard edition denna vecka. förhandsbokningen fyller 11 månader idag.

Jag hoppas det.
Dubbelkollade idag och fick svar att den beräknas komma in men att han inte skulle bli förvånad om batchen inte kom in i tid.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om hur det ser ut på Dustin?
Börjar bli trött på deras loja svar och funderar på om det är mer värt o betala någon tusenlapp extra på tradera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Får hoppas det spiller över ett gäng till oss då^^

Jag lyckades lägga en beställning, återstår att se om den kommer bara

Permalänk
Skrivet av techand:

Jag lyckades lägga en beställning, återstår att se om den kommer bara

Hoppas inte leveransen går via Danmark bara hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av techand:

Jag lyckades lägga en beställning, återstår att se om den kommer bara

Från UK? Var det Amazon som sålde till normalpris?
Tänk på att moms och ev. tull numera tillkommer

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Skrivet av techand:

Jag lyckades lägga en beställning, återstår att se om den kommer bara

Tänk på att du kommer få en sån där cool brittisk strömsladd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Tänk på att du kommer få en sån där cool brittisk strömsladd

Det är vanligt C7 uttag så går lätt att byta kabel från Kjelle Däremot lär tull och momsen bli dyr från UK!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Beställde SE från MediaMarkt 13.10.2020. När jag kollar på min order på deras hemsida så står det "Leverans påbörjad". Betyder det något? Har inte kollat status på hemsidan på datorn innan utan bara på deras hemsida via mobilen. Där har det hela tiden varit blankt efter "Status:" (och så står det fortfarande när jag besöker hemsidan via mobilen).

Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Från UK? Var det Amazon som sålde till normalpris?
Tänk på att moms och ev. tull numera tillkommer

Order Summary
Item(s) Subtotal:£374.99
Postage & Packing:£27.23
Total Before VAT:£402.22
VAT:£0.00
Total:£402.22
Import Fees Deposit£150.19
Grand Total:£552.41

Detta var betalningen iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av techand:

Order Summary
Item(s) Subtotal:£374.99
Postage & Packing:£27.23
Total Before VAT:£402.22
VAT:£0.00
Total:£402.22
Import Fees Deposit£150.19
Grand Total:£552.41

Detta var betalningen iaf

fint, det blev isåfall bara någon hundringar mer än att köpa i Sverige om det var en SE modell

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Är det inte tull/moms från UK nu ?

Permalänk
Medlem

Spel

Några spel som folk är särskilt taggade på?

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Några spel som folk är särskilt taggade på?

Demon souls och Horizon

Permalänk
Medlem

Mailade MM nu om min beställning (DE 27/9) och hon skrev att leveransdatumet på efter mars fortfarande gäller. Hoppas hon är felinformerad...

Permalänk
Medlem

MediaMarkt

Skrivet av Pansarkärra:

Beställde SE från MediaMarkt 13.10.2020. När jag kollar på min order på deras hemsida så står det "Leverans påbörjad". Betyder det något? Har inte kollat status på hemsidan på datorn innan utan bara på deras hemsida via mobilen. Där har det hela tiden varit blankt efter "Status:" (och så står det fortfarande när jag besöker hemsidan via mobilen).

Någon som vet?

Det har stått så hela tiden på min som jag beställde den 28 september.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Demon souls och Horizon

Längtar själv efter Ratchet & Clank och Horizon, aldrig testat Demons Souls-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Några spel som folk är särskilt taggade på?

Horizon, helt klart! Men det är väl det enda som jag är riktigt taggad att köra. 😋

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Ingen lottning på ett tag nu skulle jag tro, dem kör väl en i månaden eller något skulle jag gissa. Dem sålde slut sin senaste batch.

Skrivet av mmaattee:

Längtar själv efter Ratchet & Clank och Horizon, aldrig testat Demons Souls-serien

Det borde du, fantastiskt bra om du orkar sätta dig ner och avsluta spelet. Många fastnar och plockar aldrig upp det igen.

Permalänk

jag vill ha en ps5 just för att jag inte har nån... behov?? nja

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Om man köper en ny från affär som Amazon så ska de förstås dra bort den engelska momsen och lägger på den svenska, så då blir det inte så mycket dyrare.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xabba55:

fint, det blev isåfall bara någon hundringar mer än att köpa i Sverige om det var en SE modell

Ganska säker på att det var DE, det var iaf det som syntes som i lager för min del när jag kollade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Ganska säker på att det var DE, det var iaf det som syntes som i lager för min del när jag kollade.

Det var en SE, satt själv och försökte lägga beställning ^.^