PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

För de som är intresserade så talade jag med personalen på min lokala Webhallen igår (var där för att hämta ut en annan order) och hen var extremt förvånad och skeptisk till uttalandet om att januarileveransen skulle täcka fram till juni/juli.

I runda slängar så hade Webhallen fått in 800 enheter i januari, vilket gjorde att kön gått från typ 7000 till 6200. Butiken i fråga hade fått in 40 stycken och alla de hade redan gått ut redan, så var ingen chans att jag skulle få någonting. Däremot så låg jag bra till i kön för nästa leverans, men när den kommer och hur stor den blir är det i nuläget ingen som vet någonting om.

Om man räknar med att de (mot förmodan?) lyckas få in lika många leveranser varje månad (och att inga försvinner eller tillkommer) så bör de alltså vara ikapp med kön om nästan 8 månader, dvs typ i september. Det påstås ju att bristen ska hålla i sig till sommaren iaf, så efter det kanske det släpper, men inte direkt upplyftande nyheter kanske.

Oavsett vilket: min beställning lades 2020-04-23 och är alltså INTE med i januarileveransen men "ligger bra till" för februari. Samtliga som beställt efter mig kan troligtvis förvänta sig februari eller senare (om det inte mot förmodan finns ytterligare PS5or som inte skickats som de i butiken inte känner till).

Precis vad jag tänkte.. hade svårt att se att en levernas skulle täcka nästan 5-6 månader... Men men den kommer när den kommer, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Hur deltar man i utlottning, använder inte instagram?

Skrivet av Buffaz:

Det brukar finnas en länk man får gå till och fylla i info för att sedan vara med i utlottningen

Jag har använt denna länk tidigare men den verkar inte vara aktiverad ännu:

https://www.elgiganten.se/ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Precis vad jag tänkte.. hade svårt att se att en levernas skulle täcka nästan 5-6 månader... Men men den kommer när den kommer, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Väntar alltid för länge, menar du?

Surt för mig dock med tanke på att folk som beställt 20e eller till och med 22a verkar ha fått Så måste ha varit precis på fel sida om leveransen. Med min tur så blir det väl ingen leverans varken februari eller mars..

Permalänk

Vad händer med CDON? Inte hört ett knyst från dem på ett jäklans tag gällande ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Väntar alltid för länge, menar du?

Surt för mig dock med tanke på att folk som beställt 20e eller till och med 22a verkar ha fått Så måste ha varit precis på fel sida om leveransen. Med min tur så blir det väl ingen leverans varken februari eller mars..

Beställt 04/22, fick grön bock förra veckan men den byttes mot en gul fyrkant. Så vi sitter nog i samma båt

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Beställt 04/22, fick grön bock förra veckan men den byttes mot en gul fyrkant. Så vi sitter nog i samma båt

Jag hade ett antal gånger under fredagen då det gick från fyrkant till bock till fyrkant till bock osv om man refreshade sidan. Tror det var när de reggade in PS5or för andra beställningar i butiken, så de dök tillfälligt upp som "i lager" tills de assignades till en annan order.

Och ja, vi får båda hoppas på en tidig februarileverans

Permalänk
Konsolgrävare

Hej,

Jag beställde ett PS5 alldeles för sent från Webhallen för att få den vid release men en god vän till mig var inte lika taggad på PS5 som jag så han gav mig hans release exemplar.

Nu har jag fått mail från Webhallen att mitt Playstation 5 är redo för att hämtas men kompisen var inte sugen på Playstation längre så då kommer någon lyckligt lottad från denna tråd få köpa den istället.

Första som citerar detta inlägg och kan möta mig vid Webhallen i Stockholm Medborgarplatsen 16.00 idag får köpa Playstationet på plats i kassan för butikspris.

Hoppas någon blir glad denna måndag

/Tyvar1

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hej,

Jag beställde ett PS5 alldeles för sent från Webhallen för att få den vid release men en god vän till mig var inte lika taggad på PS5 som jag så han gav mig hans release exemplar.

Nu har jag fått mail från Webhallen att mitt Playstation 5 är redo för att hämtas men kompisen var inte sugen på Playstation längre så då kommer någon lyckligt lottad från denna tråd få köpa den istället.

Första som citerar detta inlägg och kan möta mig vid Webhallen i Stockholm Medborgarplatsen 16.00 idag får köpa Playstationet på plats i kassan för butikspris.

Hoppas någon blir glad denna måndag

/Tyvar1

Pax, kan dock inte vid 16. Har möte till 16.30 :/

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Delejon:

Pax, kan dock inte vid 16. Har möte till 16.30 :/

Grattis

Ingen fara det löser vi.

Vi hörs på PM närmare slutet av dagen nu måste jag jobba hehe.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Och för mig som fick "min" på WH i fredags (beställningsdatum 10/3) kan jag berätta att vissa av oss har eller kommer att få en härlig match med konfigurationer av föräldra/barnkonton med märkliga spärrar och röra. Jag ska nog söka efter tråden om det istället för att skrämma upp er mer här

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hej,

Jag beställde ett PS5 alldeles för sent från Webhallen för att få den vid release men en god vän till mig var inte lika taggad på PS5 som jag så han gav mig hans release exemplar.

Nu har jag fått mail från Webhallen att mitt Playstation 5 är redo för att hämtas men kompisen var inte sugen på Playstation längre så då kommer någon lyckligt lottad från denna tråd få köpa den istället.

Första som citerar detta inlägg och kan möta mig vid Webhallen i Stockholm Medborgarplatsen 16.00 idag får köpa Playstationet på plats i kassan för butikspris.

Hoppas någon blir glad denna måndag

/Tyvar1

Har redan ett PS5 , men riktigt snyggt gjort, grattis till den lyckliga vinnaren

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av azcii:

Har redan ett PS5 , men riktigt snyggt gjort, grattis till den lyckliga vinnaren

Har väldigt svårt för scalpers så tyckte detta var det ända rätta

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Jag har använt denna länk tidigare men den verkar inte vara aktiverad ännu:

https://www.elgiganten.se/ps5

Ja det blir säkert samma länk men är säkert inte aktiv än då de inte har sagt när utlottningen är denna vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

Elgiganten bekräftar på sin instagram att dem släpper nya Ps5 i veckan

Kikade på @elgigantengaming men den senaste posten är för två dagar sedan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kikade på @elgigantengaming men den senaste posten är för två dagar sedan?

Det är en story och inte ett inlägg

Permalänk
Medlem

Skrev till elgiganten. Släppet rör endast den med skivläsare. Inget för mig då! Lycka till ni som vill ha den.

Permalänk
Medlem

NetonNet skickad nu! Tog frifrakt till postombud.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

WH: "Leveransen bör täcka juni/juli 2020."
Also WH: "Det blev januari/februari 2020, ursäkta felkalkuleringen :S"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

WH: "Leveransen bör täcka juni/juli 2020."
Also WH: "Det blev januari/februari 2020, ursäkta felkalkuleringen :S"

Precis, Webhallen dementerar vad de tidigare sagt.. men 5 månaders felräkning på hur långt det skulle räcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

WH: "Leveransen bör täcka juni/juli 2020."
Also WH: "Det blev januari/februari 2020, ursäkta felkalkuleringen :S"

Nej, juni/juli har alltid bara varit spekulation från vår sida!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

NON på g nu.. skickar nästan alla beställningar som är gjord förra veckan (fri frakt). Min är skickad. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

NON på g nu.. skickar nästan alla beställningar som är gjord förra veckan (fri frakt). Min är skickad. 😅

Grattis! Vadå nästan alla?! Min är inte skickad ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Grattis! Vadå nästan alla?! Min är inte skickad ännu

Det kommer. 😂 i know the feeling. 🤦🏻‍♂️

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Hej,

Jag beställde ett PS5 alldeles för sent från Webhallen för att få den vid release men en god vän till mig var inte lika taggad på PS5 som jag så han gav mig hans release exemplar.

Nu har jag fått mail från Webhallen att mitt Playstation 5 är redo för att hämtas men kompisen var inte sugen på Playstation längre så då kommer någon lyckligt lottad från denna tråd få köpa den istället.

Första som citerar detta inlägg och kan möta mig vid Webhallen i Stockholm Medborgarplatsen 16.00 idag får köpa Playstationet på plats i kassan för butikspris.

Hoppas någon blir glad denna måndag

/Tyvar1

Snyggt initiativ!
Skiter det sig är det bara att höra av sig så kommer jag ner

Permalänk
Skrivet av Delejon:

Pax, kan dock inte vid 16. Har möte till 16.30 :/

Skrivet av tyvar1:

Grattis

Ingen fara det löser vi.

Vi hörs på PM närmare slutet av dagen nu måste jag jobba hehe.

Om planerna skulle gå i kras så kan jag bistå med pax nummer två hehe.
Skämt åsido, väldigt fint gjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Grattis! Vadå nästan alla?! Min är inte skickad ännu

Samma här, min står fortfarande som order mottagen, och jag beställde hemkörning med bud som skulle levereras till mig i fredags, märkligt men hoppas den skickas iväg idag då.. Ska ställa mig i kö i chatten och höra

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Nej, juni/juli har alltid bara varit spekulation från vår sida!

Gillar att det verkar som om de tagit bort hela tråden på kundforumet nu? Jag får iaf "sidan hittades inte".

Permalänk
Medlem

Fick notis om att MaxGaming fått in SE i lager, men notisen kom dessvärre för sent och nu verkar det vara slut. Någon som lyckades beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

NON på g nu.. skickar nästan alla beställningar som är gjord förra veckan (fri frakt). Min är skickad. 😅

Grattis får man säga, jag har ännu inte lyckats ställa mig i kö ens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Fick notis om att MaxGaming fått in SE i lager, men notisen kom dessvärre för sent och nu verkar det vara slut. Någon som lyckades beställa?

Plingade på datorn. Tittade efter drygt 1-2 minuter senare och såg notisen. Slutsålt. Bugg eller scalpers?