PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

De hade drop förra torsdag två gånger i rad då jag hade möjlighet köpa en. Inga drop tills nu men kanske imorgon.

Har det varit vid samma tid, och i så fall hur dags var det?

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Har det varit vid samma tid, och i så fall hur dags var det?

11:10, 12:10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Beställde du förra torsdagn men inte fått än?

Det stämmer, det blev tydligen fler sålda än de hade i lager tyvärr så jag fick inte min levererad. Det var en till i denna tråd som råkade ut för samma sak.... 12.10 releasen. Så nu hoppas jag de får in en batch så den blir skickad

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Skrivet av -AgamemnoN-:

Svaret från power:
---------------
Hej Robert!

Grattis till konsolen!

Jag vet faktiskt inte varför det stod så på sajten. Förmodligen har det att göra med någon lagersaldo-teknisk lösning som används vid dessa typer av "heta" varor. Vi har din konsol på lager och ska skicka den under kvällen.

Önskar dig en trevlig kväll!
Med vänliga hälsningar
Gustaf, POWER Kundservice
---------------

Mycket trevligt svar 😊

Det får man ju säga, precis när jag läste detta plingade det till i budbee appen så den är på gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Nää jag hade distill appen (iphone) inte webbläsaren. Ha koll på Netonnet imorgon.

Visste inte att den fanns som mobilapp. Verkar inte finnas till Android vad jag kan se. Tack för tipset!

Permalänk
Avstängd

När får man svar från elgiganten om man fått tilldelning där om man är med i utlottningen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

När får man svar från elgiganten om man fått tilldelning där om man är med i utlottningen?

Lottningen stänger 21.00 och jag tror vinnarna ska meddelas imorrn bitti/förmiddag om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått notis om MediaMarkt? Fick det 21:11 och tycker det verkade konstigt att få det så sent och att de dessutom har fullt upp med förhandsbokningar.

EDIT: Som vanligt så reagerar jag alldeles för sent så inget jag hann kolla upp. 😋

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danielengdahl:

Lottningen stänger 21.00 och jag tror vinnarna ska meddelas imorrn bitti/förmiddag om jag inte minns fel.

Tackar för info

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Idag smäller det! Lycka till alles!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkat:

Idag smäller det! Lycka till alles!

Detsamma!

Permalänk
Medlem

Är de några sidor man ska ha extra koll på idag?

Permalänk
Medlem

Här satt man och hoppades på lottning från EG och satt larm för att inte missa det hintade släppet så får man mail från webhallen att mitt PS5 SE finns att hämta, beställt 2020-04-23. Ny batch eller en eftersläntrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinkN73:

Här satt man och hoppades på lottning från EG och satt larm för att inte missa det hintade släppet så får man mail från webhallen att mitt PS5 SE finns att hämta, beställt 2020-04-23. Ny batch eller en eftersläntrare?

Meeeeeeeh Jag beställde också PS5 SE 2020-04-23. Min har grön bock i lagerstatus på beställningen men står i texten att den inte finns i lager och har inte fått mail om att den finns att hämta. Vilken butik ska du hämta din i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Är de några sidor man ska ha extra koll på idag?

Distill har flera gånger rapporterat ändringar igår på NoN så kolla där idag. Ändringar har varit information om (0) i lagerstatus vid div butiker som i fältet poppat upp till och från så de kanske betyder att något är på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Meeeeeeeh Jag beställde också PS5 SE 2020-04-23. Min har grön bock i lagerstatus på beställningen men står i texten att den inte finns i lager och har inte fått mail om att den finns att hämta. Vilken butik ska du hämta din i?

Har du en grön bock så kan du förmodligen hämta den, kundservice sa att hämtningsmailet kan vara lite fördröjt för att undvika trängsel när jag hämtade min i december

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Har du en grön bock så kan du förmodligen hämta den, kundservice sa att hämtningsmailet kan vara lite fördröjt för att undvika trängsel när jag hämtade min i december

Man kan hoppas det Men förra gången så var den grön bock till och från också medan de reggade in PS5or och sedan tilldelade dem till andra beställningar i samma butik, så vi får se...

Permalänk
Medlem

Står ju 50+ på väg in på Webhallens hemsida , så något kanske på G

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Står ju 50+ på väg in på Webhallens hemsida , så något kanske på G

Det är för de som har förbeställt!

Permalänk

Stort lycka till i utlottningen idag! Hoppas nu fan vi kammar hem några koder i den här tråden. Jag lyckades lösa en konsol via power igår, men har fått alla närstående, från min moster till hennes hund att registrera sig. Så skulle jag vinna en kod så ger jag ut den här i tråden.

Permalänk
Medlem

Lycka till alla! Känner att turen är på min sida idag!

Permalänk
Medlem

Känner att det är dags att kamma hem en PS5 idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Stort lycka till i utlottningen idag! Hoppas nu fan vi kammar hem några koder i den här tråden. Jag lyckades lösa en konsol via power igår, men har fått alla närstående, från min moster till hennes hund att registrera sig. Så skulle jag vinna en kod så ger jag ut den här i tråden.

Underbart! får hoppas att du vinner en kod

Permalänk
Medlem

Ni som fick igenom era beställningar på power igår, har de skickats till er eller vad har ert ärende för status?

Permalänk
Medlem

Galet att man sitter 4 månader efter release spänt och hoppas man har flax i ett lotteri för att få äran att betala för produkten!

Permalänk
Skrivet av adjek:

Galet att man sitter 4 månader efter release spänt och hoppas man har flax i ett lotteri för att få äran att betala för produkten!

Livet leker

Permalänk
Skrivet av Sailor:

Ni som fick igenom era beställningar på power igår, har de skickats till er eller vad har ert ärende för status?

Beräknad leverans ikväll

Permalänk
Skrivet av Sailor:

Ni som fick igenom era beställningar på power igår, har de skickats till er eller vad har ert ärende för status?

Min order står som behandlad, så inte skickad än.

Permalänk
Skrivet av adjek:

Galet att man sitter 4 månader efter release spänt och hoppas man har flax i ett lotteri för att få äran att betala för produkten!

Påminner mig om avsnittet av full frys, när Edvin anordnade ett lotteri där priset var att få köpa en resa till Grekland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sailor:

Ni som fick igenom era beställningar på power igår, har de skickats till er eller vad har ert ärende för status?

Min beställning från power är skickad och ska komma med budbee ikväll.