PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Blir svårt att sova inatt. Ingen sändningsbekräftelse från MM. Fick Orderbekräftelse 15.10 och pengar dragna från kontot. Står Leverans påbörjad (vad det nu betyder?) på Mina sidor hos MM.

Börjar tro nått är galet, speciellt då dom skulle ha begränsat antal och det verkar gått beställa i omgångar från 15-tiden till runt kl 20. Kanske bara jag som nojjar?

I mitt mail står också Expressfrakt och jag bor inte heller i Stockholm.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Blir svårt att sova inatt. Ingen sändningsbekräftelse från MM. Fick Orderbekräftelse 15.10 och pengar dragna från kontot. Står Leverans påbörjad (vad det nu betyder?) på Mina sidor hos MM.

Börjar tro nått är galet, speciellt då dom skulle ha begränsat antal och det verkar gått beställa i omgångar från 15-tiden till runt kl 20. Kanske bara jag som nojjar?

I mitt mail står också Expressfrakt och jag bor inte heller i Stockholm.

Känner lite sammma, känns som det är "too good to be true" typ :P, Jag bor i stockholm men som jag förstått det så skickar dem med Postnord?

Permalänk

Disc version finns i lager på Mediamarkt just nu. Har en i varukorgen som jag kanske kan hålla till någon i Stockholm om någon skulle bli glad 🙂

Verkar ha lossnat rejält med leveranserna nu dock.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Disc version finns i lager på Mediamarkt just nu. Har en i varukorgen som jag kanske kan hålla till någon i Stockholm om någon skulle bli glad 🙂

Verkar ha lossnat rejält med leveranserna nu dock.

tvivlar på att de får in maskiner mitt i natten...

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Ja, nu blir man ju lite orolig när det ploppar in och ut ur lager över kväll/natt 😅

Känns ju rimligt att dom släppt successivt från 15:00 men ganska orimligt att dom skulle släppa fram till 03:00 idag 😂

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Fick mitt bekräftelsemail kl 15.07, men har inte fått kvitto eller leveransbesked på mailen. Står bara leverans påbörjad om man kollar på mm. Så ingen ps5 imorgon åtminstone.

Jag ser inga spår av att jag beställt något på mina sidor. Inga kvitton eller leveransstatus. Har bara orderbekräftelse på mailet. Nervöst detta det står iofs att det kan ta 24 timmar för "klubbköp" att synas på mina sidor..

Permalänk
Medlem

Amazon drog precis pengar för PS5 SE från 20/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Jag ser inga spår av att jag beställt något på mina sidor. Inga kvitton eller leveransstatus. Har bara orderbekräftelse på mailet. Nervöst detta det står iofs att det kan ta 24 timmar för "klubbköp" att synas på mina sidor..

Under Mina kvitton måste du ändra förvalda "senaste 5 köpen" till "senaste 6 månaderna". Då ser du kvittot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glitchy:

Samma här - men om du som mig bor i sthlm och det i bekräftelsen står express så kan det innebära leverans imorgon: https://www.mediamarkt.se/sv/shop/urb-it.html

Det där alternativet verkar ju bara gälla varor som finns i butiken i Gallerian, inte i weblagret. Det är nog PostNord som hanterar alla PS5.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Om man skulle lägga en order på en PS5 Disc edition idag, när uppskattar ni då att man skulle få en enhet ?

Pratar vi 1-3 månader eller 3-6mån+ ??

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

JAAAAAA!!!! Min amazon order 20/11 betalning behandlas digital edition, fuck me vilken sak att komma hem från nattjobbet till. YESYESYES!!!

Permalänk
Medlem

Känner att jag har väldigt tur, för beställningen jag gjorde från MM igår kl 15 ska redan vara här senare idag - otroligt snabbt

Permalänk
Medlem

Jag gick in nu 07:24 på MM, det stod att den fanns i lager, beställde och nu kom bekräftelsen i mail...

En bra start på 43-årsdagen med ett PS5 som present till mig själv, nej, jag menar barnen!

Permalänk
Medlem

Mediamarkt verkar ha oändligt med konsoler. 😳

Permalänk
Skrivet av zleikir:

Mediamarkt verkar ha oändligt med konsoler. 😳

iallafall ett oändligt flöde in med konsoller då de kommer i lager en gång i timmen typ... jag e tveksam

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk

Lyckades beställa en 15.10 igår, finns med under mina kvitton men står levereras i flera paket och har inte fått något om att den blivit skickad. Känns skumt

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Uppmaning*

Annonsering är förbjudet i forumet!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av HH1:

Under Mina kvitton måste du ändra förvalda "senaste 5 köpen" till "senaste 6 månaderna". Då ser du kvittot.

Tyvärr tomt även där. Köpte med Klarna iofs om nu det spelar roll. Aja får vänta och se

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kommer att bli många avbokningar i morgon från mm. 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

*Uppmaning*

Annonsering är förbjudet i forumet!

/Vzano, Moderator

Doing the lords work!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Det verkar som att om man går in på Mediamarkts hemsida så kan man trycka på köp innan man går in på själva konsolsidan, men går man in på själva sidan så går det inte.

Permalänk
Medlem

Ställer mig i ledet som tycker Mediamarkts "släpp" igår/i natt/i morse känns skumt. Något som helt enkelt inte känns rätt där. Vid 15 så strulade min order för att jag hade aktiverat krav på BankID hos Klarna, MediaMarkt stödjer inte det så betalningen blev nekad av Klarna. (fick mail från Klarna som bekräftade det). Så ändrade inställningen på Klarna bara för att.

Klockan 15:50-någonting plingade min distill till på Mediamarkt. Jag var snabbt inne och la en beställning som gick igenom med orderbekräftelse på mail 15:56.

Gött kände jag som ska ge bort den till min bror som behöver lite uppmuntring i livet Ringde honom och visade bekräftelsen på messenger. Han blev glad som ett barn (han är 35), var sjukt roligt. Men nu när det komma släpp senare på kvällen och natten och nu på morgonen så undrar man om Mediamarkts ordersystem buggat ur och sitter väll och väntar på att får mail om att det blivit tokigt och ordern är makulerad.

Bror min får såklart vänta, och livet går vidare. Men trist om det är så att det buggat ur.

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Ställer mig i ledet som tycker Mediamarkts "släpp" igår/i natt/i morse känns skumt. Något som helt enkelt inte känns rätt där. Vid 15 så strulade min order för att jag hade aktiverat krav på BankID hos Klarna, MediaMarkt stödjer inte det så betalningen blev nekad av Klarna. (fick mail från Klarna som bekräftade det). Så ändrade inställningen på Klarna bara för att.

Klockan 15:50-någonting plingade min distill till på Mediamarkt. Jag var snabbt inne och la en beställning som gick igenom med orderbekräftelse på mail 15:56.

Gött kände jag som ska ge bort den till min bror som behöver lite uppmuntring i livet Ringde honom och visade bekräftelsen på messenger. Han blev glad som ett barn (han är 35), var sjukt roligt. Men nu när det komma släpp senare på kvällen och natten och nu på morgonen så undrar man om Mediamarkts ordersystem buggat ur och sitter väll och väntar på att får mail om att det blivit tokigt och ordern är makulerad.

Bror min får såklart vänta, och livet går vidare. Men trist om det är så att det buggat ur.

Känner också att något buggar ut. Försökte flera gånger genomföra beställning igårkväll men fick nåt error vid betalning. Sen gick det efter många om och men. Jag tror vi har pajat deras sida lol

Permalänk
Medlem

MM kanske släppte några i taget för att säkerhetsställa att de inte blev överbokade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

MM kanske släppte några i taget för att säkerhetsställa att de inte blev överbokade?

Så kan det ha varit och för att ge fler chansen.
Om det är så är det nog rätt smart. Tiden lär utvisa hur det ligger till

Permalänk
Medlem

Ingen PS5:a från Elgiganten här.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Känner också att något buggar ut. Försökte flera gånger genomföra beställning igårkväll men fick nåt error vid betalning. Sen gick det efter många om och men. Jag tror vi har pajat deras sida lol

Ja, jag tvivlar på att allt har gått rätt till, och jag är tveksam på att jag får se konsolen jag beställde strax efter 16. Samtidigt kan det ju inte ha gått Mediamarkt obemärkt förbi att folk kunde köpa konsoler hela eftermiddagen och kvällen? Borde de inte ha stängt ner hela produktsidan eller liknande om folk beställde konsoler de inte har på lager?

Permalänk

Fick nyss SMS att min Elgiganten-leverans skjuts upp från 15/3 till 20/3.....

Permalänk
Medlem

Beställde också från MM igår och fick ett bekräftelse mail kl 15.08. Men jag ha tyvärr inte fått något leverans mail så få se vad som händer.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Ja, jag tvivlar på att allt har gått rätt till, och jag är tveksam på att jag får se konsolen jag beställde strax efter 16. Samtidigt kan det ju inte ha gått Mediamarkt obemärkt förbi att folk kunde köpa konsoler hela eftermiddagen och kvällen? Borde de inte ha stängt ner hela produktsidan eller liknande om folk beställde konsoler de inte har på lager?

Man tycker att dom borde ha märkt det, men jag med flera kunde inte ens regga ett konto på flera timmar igår.. Så jag tror tyvärr att det felat i något system någonstans, känns högst orimligt att dom satt upp ett system som pytsar ut några konsoller per timme? 😅

Edit: När jag beställde strax innan 17 igår så stod det "För medlemmar" eller liknande på bilden med PS5an, nu står det iaf "Fullbokad" igen 🤔

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz