Permalänk
Medlem

Jobb/surf laptop, budget 6000:-

Hej,

Jag hjälper en bekant att hitta en ny laptop. Budgeten ligger på runt 6000:-. Laptoppen ska egentligen mest användas till enkelt jobbande, dvs. inga prestandakrävande program samt surfande. Skärmen ska helst vara 15 tum.

En chromebook går bort då personen är lite äldre och vill ha en Windows-laptop som de har haft innan.

Själv har jag mest koll på gaming-datorer och är har svårt att hitta runt bland resterande laptops. Vilken är den bästa laptopen som man kan få runt min budget?

Permalänk
Skrivet av Delivers:

Själv har jag mest koll på gaming-datorer och är har svårt att hitta runt bland resterande laptops. Vilken är den bästa laptopen som man kan få runt min budget?

Den du får köpt närmast priset 6000kr. det är minimala skillnader i prestanda i den där prisklassen.
Men vänta lite så kommer säkert någon med ett bra alternativ snart,någon som har bättre koll på kampanjer i ert land.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk
Medlem

Dell har kampanj på några modeller t.o.m. imorgon, de bästa fynden är redan borta men de har den här som verkar vettig:

https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%A4rbara-dell-datorer/ny-...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.