EU granskar Googles annonsverksamhet

Permalänk
Melding Plague

EU granskar Googles annonsverksamhet

Sökjätten fortsätter vara i skottgluggen för tillsynsmyndigheter, där bolagets hantering av data och annonser granskas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice!

Eu gör mycket dumt men vi hade blitt totalt överkörda av dessa jättar ensamma!

Permalänk
Skrivet av UncleDirty:

Nice!

Eu gör mycket dumt men vi hade blitt totalt överkörda av dessa jättar ensamma!

Tror du? Stackars Norge

Kom ihåg.. EU behöver oss mer än vi behöver EU.

EU gör detta givetvis för det finns pengar att håva in.. inget för dig eller mig.. de bryr sig inte.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Tror du? Stackars Norge

Du vet att Norge i praktiken är medlemmar utan rösträtt va?

Skrivet av SockerfriKetchup:

EU gör detta givetvis för det finns pengar att håva in.. inget för dig eller mig.. de bryr sig inte.

Nej. Allt EU gör är inte korruption och konspirationer.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Kom ihåg.. EU behöver oss mer än vi behöver EU.

EU gör detta givetvis för det finns pengar att håva in.. inget för dig eller mig.. de bryr sig inte.

Flera saker kan stämma samtidigt. Du kan byta ut "EU" i din text med snickare utan att innebörden hade ändrats, och få säger att snickare gör något fel.

Att det finns en trevlig slant att hova in betyder inte att det är det enda motivet. Även om det skulle vara det primära motivet så betyder det ju inte att det är fel nödvändigtvis givet att det sammanfaller med "folkets bästa". Precis som att få klagar på att snickare får betalt för att de bygger hus åt folk.

Säger verkligen inte att EU är perfekt, de har stora problem, men konceptet av att böter ger intäkter faller inte riktigt in där.

Skrivet av SockerfriKetchup:

Tror du? Stackars Norge

Dem är med i EEA vilket gör de synnerligen dåliga som exempel på en nation utanför EU.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Qw3rty:

Nej. Allt EU gör är inte korruption och konspirationer.

Det har jag väl inte påpekat, EU gör väl vissa saker rätt.. dock 10 fel gör inte 1 rätt mindre fel..

Utan oss inget EU, alltså behöver EU oss mer än v behöver EU.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Utan oss inget EU, alltså behöver EU oss mer än v behöver EU.

Vad är det du vill säga med detta?

Är det inte snarare en positiv sak att de har som incitament att få välvilja? Hade ju varit grovt oroväckande om de inte behövde folkets stöd.
Går ju även att säga exakt samma sak om väldigt mycket.

"Utan oss inga resturanger, alltså behöver resturanger oss mer än vi behöver restauranger."
Hur är det en dålig grej liksom? Säger ju bara att resturanger behöver värna om sina kunder.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Det har jag väl inte påpekat, EU gör väl vissa saker rätt.. dock 10 fel gör inte 1 rätt mindre fel..

Utan oss inget EU, alltså behöver EU oss mer än v behöver EU.

Ja, men då är det väl endast bra att EU börjar granska google så att vi har någon nytta av dem?

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Tror du? Stackars Norge

Kom ihåg.. EU behöver oss mer än vi behöver EU.

EU gör detta givetvis för det finns pengar att håva in.. inget för dig eller mig.. de bryr sig inte.

Måste säga att EU gör en hel del "för oss" så att de inte skulle bry sig är nog inte sant.

Sedan är det ju intressant att Norge i praktiken är medlemmar i EU men har noll att säga till om i och med att de skrivit på säravtal med EU för att få tillgång till den interna marknaden.

Skrivet av SockerfriKetchup:

Det har jag väl inte påpekat, EU gör väl vissa saker rätt.. dock 10 fel gör inte 1 rätt mindre fel..

Utan oss inget EU, alltså behöver EU oss mer än v behöver EU.

Låt mig gissa. Du har sett dem göra ett fel och multiplicerar dessa med tio bara för att du inte gillar EU?

Och nej. Sverige behöver EU lika mycket som EU behöver Sverige. Det brukar vara så med denna typ av samarbeten. Framförallt i en värld där enstaka nationer ytterst sällan har den kraft som behövs för att kunna konkurrera med andra jättar. Exempel är ju hur USA blir mer och mer beroende av Europa lika mycket som Europa blivit beroende av USA. Allt pga. Kina härjar som de gör etc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av SockerfriKetchup:

Det har jag väl inte påpekat, EU gör väl vissa saker rätt.. dock 10 fel gör inte 1 rätt mindre fel..

Utan oss inget EU, alltså behöver EU oss mer än v behöver EU.

Vilka är "oss"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Det har jag väl inte påpekat, EU gör väl vissa saker rätt.. dock 10 fel gör inte 1 rätt mindre fel..

Utan oss inget EU, alltså behöver EU oss mer än v behöver EU.

Väldigt konstig mentalitet. Du verkar trycka hårt på att EU behöver oss mer än vi behöver EU typ som om att det är något dåligt eller något inte gemeneman förstår.

Frågan är ju mer, vad vill du ha sagt med detta?

Permalänk
Medlem

Hoppas bara EU kommer använda lite teknokrati här!
Teknokrati är inte alltid önskvärt i allmänhet, men "rim och reson" behövs!

(Google kanske inte är guds bästa barn i _alla_ Business Practices, men det här får inte förstöra mer än det kan lösa!)

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂