Billigaste gaminglaptop som ändå fungerar

Permalänk

Billigaste gaminglaptop som ändå fungerar

Hej. Jag står inför en längre sjukhusvistelse pga stamcellstransplantation vilket innebär 30 dagars isolering i ett litet rum. Nog om det.
Jag känner att jag vill kunna spela lite under denna tiden och tänkte köpa en begagnad laptop bara för detta och sen sälja den.
Vilken är den lägsta speccen man kommer undan med och ändå kan spela mindre krävande spel utan att bli allt för förbannad?
Ser att många laptops i min prisklass har typ gtx 1050 eller 1650 i sig. Kan man köra typ Valheim med detta? Känner att jag har noll koll på laptopkorten

Permalänk
Medlem

Valheim går absolut att lira, kör själv med en laptop med 1060. Dock får man sänka vissa inställningar, i alla fall vad jag upplever.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Action_Conrad:

Hej. Jag står inför en längre sjukhusvistelse pga stamcellstransplantation vilket innebär 30 dagars isolering i ett litet rum. Nog om det.
Jag känner att jag vill kunna spela lite under denna tiden och tänkte köpa en begagnad laptop bara för detta och sen sälja den.
Vilken är den lägsta speccen man kommer undan med och ändå kan spela mindre krävande spel utan att bli allt för förbannad?
Ser att många laptops i min prisklass har typ gtx 1050 eller 1650 i sig. Kan man köra typ Valheim med detta? Känner att jag har noll koll på laptopkorten

Kika på inlägget "värdering av laptop" här i tråden under ditt

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring