Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Var lyckas ni ens se den? ;D

hbo max

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Inglourious Basterds Director: Quentin Tarantino

En av de bättre filmer jag sett.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

VPN?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Var lyckas ni ens se den? ;D

På bio såklart! *host*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Fast å andra sidan vore det konstigt om trailern fokuserade på en medelålders kvinna med tanke på att huvudpersonen Paul är just en ung kille. Sen kan jag hålla med om att trailers överlag har lite väl mycket action och specialeffekter emellanåt men det är samtidigt förståeligt då en trailer är till för att sälja filmen och folk gillar action och specialeffekter.

Jag läste Dune för första gången tidigare i år och jag blev glatt överraskad. Boken var riktigt, riktigt bra. Jag upplever annars att gamla klassiker mest anses bra för att de var banbrytande för sin tid och inte så mycket för att de håller god kvalitet.

Jag gillar Villeneuve, han har i flera filmer lyckats fånga en atmosfär som jag gillar skarpt. Blade Runner 2049 kanske inte var en toppenfilm men atmosfären var i min mening grym.

Jag tror att samma atmosfär i Dune kommer passa lika bra ihop som kladdkaka med hallon. En underbar blandning med andra ord.

Den filmen har jag helt missat, dvs att det fanns en gammal film. Jag kikade på trailern för den gamla filmen men den verkar inte stå sig så bra med tiden. Men vi får väl se när den nya kommer sen. För om jag är pessimistisk till den nya filmen så kan jag ju alltid bli positivt överraskad av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Den filmen har jag helt missat, dvs att det fanns en gammal film. Jag kikade på trailern för den gamla filmen men den verkar inte stå sig så bra med tiden. Men vi får väl se när den nya kommer sen. För om jag är pessimistisk till den nya filmen så kan jag ju alltid bli positivt överraskad av den.

Den gamla är helt ok. finns även en väldigt bra miniserie, children of dune
https://www.imdb.com/title/tt0287839/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Japp, var riktigt kalkonig.
Svagast i serien tyvärr.

Va?! Jag tyckte den var bäst hittills.
1. Godzilla vs Kong
2. Skull Island
3. King Of Monsters
4. Godzilla

Lite osäker om 3 och 4 ska byta plats, behöver se 4 igen för att bestämma mig, men som jag känner just nu så är det så min lilla ranking ser ut.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Avstängd

Det är tråkigt att det inte går att se filmer på ett lagligt vis. Testade köpa VPN, men HBO Max vägrade ta emot mina pengar för mitt kort är inte registrerat i USA. Windows 10 blockerar också alla försök till att installera torrent-mjukvaror.. Livet har blivit svårt 2021.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt att det inte går att se filmer på ett lagligt vis. Testade köpa VPN, men HBO Max vägrade ta emot mina pengar för mitt kort är inte registrerat i USA. Windows 10 blockerar också alla försök till att installera torrent-mjukvaror.. Livet har blivit svårt 2021.

Verkar märkligt,
det finns ju massor av legala användningsområden för torrents...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FatherOfThree:

Verkar märkligt,
det finns ju massor av legala användningsområden för torrents...

Hittade lösningen. "Blockering av potentiellt oönskade appar" under windows-säkerhet. Riktigt konstigt, aldrig hört talas om ens

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hittade lösningen. "Blockering av potentiellt oönskade appar" under windows-säkerhet. Riktigt konstigt, aldrig hört talas om ens

Alla program som inte har ett digitalt signatur-certifikat får den varningen i Win10. Jag har för mig att det kostar en del därför finns det gratisprogram och mindre program som väljer att skippa det. Om du högerklickar installationsfilen/programfilen och tar egenskaper och fliken för digital signatur saknas har programmet inte det och kommer få en varning. T.ex. qbittorrent saknar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt att det inte går att se filmer på ett lagligt vis. Testade köpa VPN, men HBO Max vägrade ta emot mina pengar för mitt kort är inte registrerat i USA. Windows 10 blockerar också alla försök till att installera torrent-mjukvaror.. Livet har blivit svårt 2021.

Huh, inget jag har märkt. Förutom när det kommer nyare version av qtorrent som inte är godkänd än

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SockerfriKetchup:

Godzilla VS Kong..

Dåligt datoranimerat

Kan hålla med om det mesta, men inte ovanstående Vi kan ju inte ha sett samma film?

Skulle säga att det är snudd på fotorealistiskt. "Fysiken" var väl kanske det som kändes lite udda, de kändes viktlösa ibland när de blev kastade. Men animationerna i sig och CGI är ju cutting edge Vad var det som var dåligt?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

The Mule, mycket bra film av och med Clintan.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Huh, inget jag har märkt. Förutom när det kommer nyare version av qtorrent som inte är godkänd än

Tyvärr nytt med Windows senare uppdateringar. Fick QBittorent avinstallerad tom...

Ontopic: Såg MIB 3. Bättre en jag mindes en fin 5a.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Kan hålla med om det mesta, men inte ovanstående Vi kan ju inte ha sett samma film?

Skulle säga att det är snudd på fotorealistiskt. "Fysiken" var väl kanske det som kändes lite udda, de kändes viktlösa ibland när de blev kastade. Men animationerna i sig och CGI är ju cutting edge Vad var det som var dåligt?

Hm, såg den på HDR10 och 4k, CGI såg inte alls ok ut.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SockerfriKetchup:

Hm, såg den på HDR10 och 4k, CGI såg inte alls ok ut.

Måste varit något fel isf. Alla youtube reviews jag sett har också sagt att just CGIn var top notch.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Måste varit något fel isf. Alla youtube reviews jag sett har också sagt att just CGIn var top notch.

Den där med Godzilla vs Hydran såg ju mycket bättre ut grafiskt.. mer episk och striderna var faktiskt spännande.

Nu var det mer som Street fighter mod med neonljus..

Denna nya såg ut som ett PC-spel.. typ Doom med Street fighter stuk..

Reviews ska man inte gå efter.. värsta köpbetyg.

Pälsen på apan följde inte med vindarna eller underläppens rörelse på apan var ju som ditklistrad.. såg inte alls bra ut.

To.m med det där monsterfilmen med The Rock var bättre och mer fängslande än denna nya Kong vs Godzilla.. och ser bättre ut CGI.

Men men, spelar ingen roll.. la inga pengar på filmen som tur va Yaaaargh!

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SockerfriKetchup:

Reviews ska man inte gå efter.. värsta köpbetyg.

Klart man kan gå på reviews, gäller att veta vilka man ska följa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

Arrival finns på Netflix nu. Såg den för tredje gången. Vilken fantastisk film. Utsökt regi av Denis Villeneuve, som vanligt. Vackert foto och scenografi. Utomordentligt bra musik av Jóhann Jóhannsson, som tyvärr gick bort 2018. Det bästa av allt är berättelsen. På ytan en sci-fi om aliens som kommer till Jorden men egentligen en berättelse om allmängiltiga ting som längtan, kärlek och valen man gör.

Ser verkligen fram emot Villeneuves senast film Dune. Om bara pandemi skiten kan ta slut så man får gå på bio igen!

EDIT: Att Moonligt vann bästa film i Oscars galan det året visar bara hur irrelevant Oscars har blivit.

Tyckte själv att Arrival var skräp och att Moonlight var intressant.

Såg The Dry igår kväll. Gillar Eric Bana som skådis. Skulle ge den 7/10.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Såg Zack Snyders DC-triologi i veckan.

Man of Steel - Såg denna för första gången premiärveckan på bio med skyhöga värväntningar. Gillade Watchmen (extended) otroligt mycket så var väldigt pepp på att se vad Snyder skulle kunna göra med DC-universumet, och ett skyhögt IMDB-betyg initialt gjorde ju inte saken sämre. Men det hela slutade min största kalkonupplevelse jag haft på bio; uselt manus, otroligt märklig porträttering av stålmannen, och öronbedövande och hjärndöd action. Runda två var faktiskt en bättre upplevelse, med förväntningarna i botten, och med vetskapen om nästa film så blev det betydligt bättre, men det räddar fortfarande inte denna film vars problem är så fundamentalt grundade i ett extremt svagt manus. 4/10

Batman V Superman (extended) - Efter den första kalkonen höll jag mig borta från denna rätt länge, bottenbetygen gjorde väl mig ännu mindre sugen, men när jag väl nått år senare tog mig en titt i brist på annat så var jag positivt överraskad, har alltid gillat The Dark Knight Returns storyn och Batman/stålmannen konflikten och mänsklighetens relation till stålmannen (även om den inte är utförd kanske på bästa sätt här) är väl i princip typ det enda intressanta konceptet i denna triologi, det är även en story som både passar Snyder och tonen för hans filmer. Filmen räddar även upp den första en aning, där Stålmannens tveksamma karaktär och handlingar i Man of Steel faktiskt untyttjas på ett rätt bra sätt, sen är den långt från perfekt, och det drar i smilbanden varje gång det är dags för fight och det måste kommenteras att det minsan är ett övergivet område. 7/10

Justice League (Snyder cut) - När jag såg justice league första gången hade jag faktiskt missat allt drama runt den och att dom bytt regisör osv, men jag kom inte långt in i filmen innan jag var tvungen att pausa och faktiskt googla upp produktionen för att det var så uppenbart att något var helt off vilket förklarade en hel del. Det är inte längre en dålig film, tvärtom den är faktiskt helt ok, men personligen så var första produktionen så pass slaktad att det skapade en rätt underhållande produkt (fast kanske inte då på ett bra sätt), här spenderar jag 4h med en totalt ointressant skurk (att inkludera Darkside är dock ett yft), och karaktärer som jag inte bryr mig om, för på dessa 4h får jag fortfarande ingen kännsla för varken flash, aquaman eller cyborg trots att det faktiskt spenderas ganska mycket tid för dessa karaktärer, och stålmannen är fortfarande mer lik hulken än sig själv. 6/10

Som helhet, varken bu eller bä, var ändå rätt kul att återvända till detta minst sagt märkliga kaptiel i filmhistoren, men i slutändan ändå en besvikelse, det borde kunnat blivit så bra. Höjdpunkten måste ändå vara Batman, aldrig gillat Ben Affleck men detta är den bästa Batman vi fått på silverduken imo.

Jag rekommenderar fortfarande att man spanar in den animerade film-satsningen istället om man är intresserad av dessa karaktärer, för där finns det några riktiga guldkorn.

Permalänk
Medlem

Ronja Rövardotter via SVTplay. Nostalgi o/

Fast & Furious - Hobbs & Shaw
Filmen var 1h för lång. Rent av en urusel film.

Permalänk
Medlem

Star wars - the phantom menace - rörig story, jar-jar får en att spy, effekterna är daterade idag. 5/10
Star wars - the clone wars - storyn här är faktiskt lite bättre men det räddar ej filmen. 5/10
Star wars - revenge of the sith - Denna är bara dum. Effekterna är dock milsvida bättre än ettan. 5/10

Solo-a star wars story - Faktiskt inte så dålig men den har inte mycket med resten av star wars att göra. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Den där med Godzilla vs Hydran såg ju mycket bättre ut grafiskt.. mer episk och striderna var faktiskt spännande.

Nu var det mer som Street fighter mod med neonljus..

Denna nya såg ut som ett PC-spel.. typ Doom med Street fighter stuk..

Reviews ska man inte gå efter.. värsta köpbetyg.

Pälsen på apan följde inte med vindarna eller underläppens rörelse på apan var ju som ditklistrad.. såg inte alls bra ut.

To.m med det där monsterfilmen med The Rock var bättre och mer fängslande än denna nya Kong vs Godzilla.. och ser bättre ut CGI.

Men men, spelar ingen roll.. la inga pengar på filmen som tur va Yaaaargh!

Ja estetiskt var CGIn ingen höjdare. Kong rör sig styltigt och han krymper i vissa scener och växer i andra. De gör den enkla vägen och gör exakt allt med CGI där dockor hade gjort ett bättre jobb. Det är aldrig något tvivel om att det handlar om CGI. Men absolut knivskarpa modeller så tekniskt är det väl inte hemskt förutom estetiskt. Det känns som man spelar tv-spel. Hade inga förväntningar så jag var väl inte besviken att den var kass. Monster Hunter känns nästan lite bättre och den levererade inte heller. Men den spretar inte åt alla håll i försök att vara större än den är.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

WW84

2/5
Är musiken ett direkt plagiat (där ww flyger bland molnen) från sci-fi sunshine eller är det någon känd slinga som jag missat som gör att de kan använda den i fler filmer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Såg "Raya och den sista draken" (Raya and the last dragon) i helgen. Jag gillade den skarp, fanns ett djup i den jag gillade, och visst fanns det flams jag inte gillade. Sen var rätt bra action emellanåt. Sen är jag inte den tilltänkta publiken men tycker den var riktigt stabil. Sonen tyckte den var jättebra.
Får 7/10 asiatiska drakar av mig.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

https://m.imdb.com/title/tt1706620/?ref_=nv_sr_srsg_3
Väldigt udda sydkoreansk film, var helt ok men spårade (pun intended) ur på vissa ställen. Ok film, inte mer och kommer inte se om den. 5/10
Finns en serie också som vad jag förstått ska finnas på HBO.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Greenland. Förvånade positivt trots alla genrerullar man sett. Som alltid några irriterande story luckor som egentligen är helt onödiga och de hade bara behövt ändra ett par rader i manus men orsakar ingen större ödeläggelse.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Star wars - Rogue one - Det här nog den bästa filmen i hela star wars serien. Den är snyggt producerad, den har bra skådespelarinsatser, den är trogen dess universum och har både bra bovar och hjältar. Men framförallt så är den ju riktigt bra, spännande och man känner nåt för karaktärerna. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Star wars - Rogue one - Det här nog den bästa filmen i hela star wars serien. Den är snyggt producerad, den har bra skådespelarinsatser, den är trogen dess universum och har både bra bovar och hjältar. Men framförallt så är den ju riktigt bra, spännande och man känner nåt för karaktärerna. 9/10

Har intrycket att filmen hade blivit bättre om Disney inte blandat sig i för att inte göra den för mörk. Sedan så minns jag inga av karaktärerna i filmen alls, förutom vissa ansikten. Men vad heter de, vilka sorts personer är de?

Tycker det är talande att inte Mr Plinkett ens gjorde sågning av filmen på ordentligt, den var ganska mycket meh vilket beskriver SW generellt sett, ingen tycks veta vad man ska göra med IPt.
_____
Godzilla vs Kong 2021.
En riktigt förbannad dum film som måste ses när hjärnan inte vill jobba alls.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR