Permalänk
noblechairs

noblechairs

Tjena kära Sweclockers-medlemmar

noblechairs växer på marknaden i Sverige och för er som inte visste om det finns det nu en svenska representant för detta tyska varumärke. Vi värdesätter feedback från våra användare och har genom åren lyckats tillverka prisbelönta premiumstolar tillsammans med vår community. Om ni har någon feedback, frågor angående våra stolar, eller idéer på hur vi kan utveckla vår portfölj så är ni mer än välkomna att skriva i denna tråden.

Om noblechairs;
För gamers och entusiaster som vill ha den bästa upplevelsen av sin stol, är noblechairs den mest eftertraktade gamingstolen på marknaden. Med otrolig komfort, ergonomi, stilren design och oslagbar hållbarhet är den prisbelönta tyska tillverkaren noblechairs det självklara valet för den bästa upplevelsen. Med tre olika modeller, EPIC, ICON & HERO, erbjuder noblechairs stolar för alla preferenser med olika material.

Ni kan även besöka vår facebook för mer information och nyheter; noblechairs facebook
Hemsida; noblechairs hemsida

Ser fram emot att lära känna er bättre!

MVH Filip Kristersson - Brand Development Manager

Visa signatur

För användaren som vill ha den bästa upplevelsen av sin stol är noblechairs den mest eftertraktade gamingstolen på marknaden. Med otrolig komfort, ergonomi, stilren design och oslagbar hållbarhet är den prisbelönta tyska tillverkaren noblechairs det självklara valet för den bästa upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Mina tips är detsamma som jag skulle vilja framföra till hela gaming stol industrin:

- Avveckla "sidovingarna" vid sittdynan, finns ingen som helst orsak för dem att existera i en kontorsstol, i en stol avsedd som bilstol för racing finns de där för G-grafterna men för en kontorsstol begränsar det bara sittpositionen. Sålde min första gaming stol för det blev för jobbigt i längden att sitta som snälla flickan i skolbänken med båda benen rakt. Sidovingarna är saknas bara i de större modellerna vilket ofta är för stora till måtten för mera smala personer (inkl mig t.ex.).

- Lägre sittposition, många ungdomar gillar/behöver en lägre sittposition, oftast går vanliga kontorsstolar ner till typ 43 - 45 cm som lägst medan det finns många "gaming" stolar som inte går längre ner än 50 cm. 45 - 55 cm skulle jag säga är en mera lämplig standardhöjd med tanke på kundkretsen än säg 50 - 60 cm.

- Gärna skulle jag se mer ergonomisk design vad gäller möjligheten att vila fötterna på stolsbenen. Dvs. desto närmare golvet och flatare benen är (tillräckligt breda men inte för breda så att man stöter i dem hela tiden med fötterna) desto bättre. Jag ser det alltid som ett plus att designen på dem gör det möjlig att vila fotbladet på.

- Armstöd som har låsningsmekanism för alla riktningar! Även fram-bakåt justering på armstöden. Har stött på en del alternativ som jag stört mig på hur lätt armstöden har glidit fram/bak på av sig själv nästan (speciellt då man justerar sin sittposition med armbågarna vilandes på stödena), alltid bäst om det är en låsningsmekanism för att det glider när man inte önskar det.

- Personligen tycker jag inbyggd korsryggsstöd är ett måste för bra ergonomi med både höjd och utbuktningsjustering. Har ofta stött på det problemet att det går inte att justera höjden tillräckligt lågt för mig så jag får sällan rätt ergonomi för mig om jag inte t.ex. använder en tunnare sittdyna för att komma lite högre upp med ryggen. Det finns många billiga mesh ergonomiska kontorsstolar som kostar t.o.m. mindre än vad gaming stolarna som har bättre justeringsförmågor speciellt då det gäller korsryggstöd, där har gaming stolarna lite att förbättra sig i mitt tycke.

- Mera tyg eller mesh alternativ. Själv föredrar jag tyg alla dar i veckan över konstläder för samma pris pga livslängden (om det nu inte är riktigt billigt material) och att det inte blir lika varmt (eller kallt på vintern).

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
noblechairs
Skrivet av RPGWiZaRD:

Mina tips är detsamma som jag skulle vilja framföra till hela gaming stol industrin:

- Avveckla "sidovingarna" vid sittdynan, finns ingen som helst orsak för dem att existera i en kontorsstol, i en stol avsedd som bilstol för racing finns de där för G-grafterna men för en kontorsstol begränsar det bara sittpositionen. Sålde min första gaming stol för det blev för jobbigt i längden att sitta som snälla flickan i skolbänken med båda benen rakt. Sidovingarna är saknas bara i de större modellerna vilket ofta är för stora till måtten för mera smala personer (inkl mig t.ex.).

- Lägre sittposition, många ungdomar gillar/behöver en lägre sittposition, oftast går vanliga kontorsstolar ner till typ 43 - 45 cm som lägst medan det finns många "gaming" stolar som inte går längre ner än 50 cm. 45 - 55 cm skulle jag säga är en mera lämplig standardhöjd med tanke på kundkretsen än säg 50 - 60 cm.

- Gärna skulle jag se mer ergonomisk design vad gäller möjligheten att vila fötterna på stolsbenen. Dvs. desto närmare golvet och flatare benen är (tillräckligt breda men inte för breda så att man stöter i dem hela tiden med fötterna) desto bättre. Jag ser det alltid som ett plus att designen på dem gör det möjlig att vila fotbladet på.

- Armstöd som har låsningsmekanism för alla riktningar! Även fram-bakåt justering på armstöden. Har stött på en del alternativ som jag stört mig på hur lätt armstöden har glidit fram/bak på av sig själv nästan (speciellt då man justerar sin sittposition med armbågarna vilandes på stödena), alltid bäst om det är en låsningsmekanism för att det glider när man inte önskar det.

- Personligen tycker jag inbyggd korsryggsstöd är ett måste för bra ergonomi med både höjd och utbuktningsjustering. Har ofta stött på det problemet att det går inte att justera höjden tillräckligt lågt för mig så jag får sällan rätt ergonomi för mig om jag inte t.ex. använder en tunnare sittdyna för att komma lite högre upp med ryggen. Det finns många billiga mesh ergonomiska kontorsstolar som kostar t.o.m. mindre än vad gaming stolarna som har bättre justeringsförmågor speciellt då det gäller korsryggstöd, där har gaming stolarna lite att förbättra sig i mitt tycke.

- Mera tyg eller mesh alternativ. Själv föredrar jag tyg alla dar i veckan över konstläder för samma pris pga livslängden (om det nu inte är riktigt billigt material) och att det inte blir lika varmt (eller kallt på vintern).

Det underbara med Sweclockers forum är att man får kontakt med erfarna och entusiastiska personer som du

Avveckla "sidovingarna" vid sittdynan - jag förstår precis vad du menar. På våra 3 olika modeller ICON, EPIC och HERO har du däremot möjligheten att välja vad som passar dig bäst när det kommer till denna preferensen. HERO har väldigt låga "sidovingar" och har ett mått på insida ca. 35 cm och mått till yttersida (bredaste punkt) ca. 52 cm. EPIC är den modellen som har högst sidovinge, dock kompenseras detta med en bredare punkt längre fram vid sittdynan för att kunna sära på benen utan att det stöter i för mycket, samtidigt som det stabiliserar intill ryggstödet.

Lägre sittposition - Våra två modeller ICON och HERO är anpassade för både kontorsanvändning, gaming och har ett höjdspann på 48-58 cm Men det är absolut möjligt att i framtiden jobba med en modell som är anpassad för yngre också, just nu fokuserar vi dock på att utveckla material, komfort, ergonomi m.m på det vi har.

Gärna skulle jag se mer ergonomisk design vad gäller möjligheten att vila fötterna på stolsbenen. - bra punkt, detta är något som även diskuterats internt.

Armstöd som har låsningsmekanism för alla riktningar! Även fram-bakåt justering på armstöden. - en enkel, men ack så viktig sak att ta hänsyn till. Alla våra modeller har armstöd med 4D teknologi och låsningsmekanism i hög klass. Det innebär att du kan justera i höjd, djup, bredd och vinkel.

Mera tyg eller mesh alternativ. - material är alltid något som diskuteras och valet mellan mesh och tyg kontra läder/PU-läder har alltid sina för- och nackdelar. Vi har valt att fokusera på att utveckla vårt PU-läder samt äkta läder istället och fokusera på ökad hållbarhet och funktion. Och utifrån hållbarhet har vårt PU-läder visat otrolig slitstyrka jämfört med flera andra stolar på marknaden. Och vad gäller värme och kyla samt funktion är vi just nu i slutfasen med att snart lansera något unikt, just för detta ändamålet.

Tack för dina tips!

Visa signatur

För användaren som vill ha den bästa upplevelsen av sin stol är noblechairs den mest eftertraktade gamingstolen på marknaden. Med otrolig komfort, ergonomi, stilren design och oslagbar hållbarhet är den prisbelönta tyska tillverkaren noblechairs det självklara valet för den bästa upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Är ni fortfarande aktiva här? Har en par funderingar inför stundande stolköp.

Permalänk
noblechairs
Skrivet av joa:

Är ni fortfarande aktiva här? Har en par funderingar inför stundande stolköp.

Absolut, bara att skriva

Visa signatur

För användaren som vill ha den bästa upplevelsen av sin stol är noblechairs den mest eftertraktade gamingstolen på marknaden. Med otrolig komfort, ergonomi, stilren design och oslagbar hållbarhet är den prisbelönta tyska tillverkaren noblechairs det självklara valet för den bästa upplevelsen.