Helgsnack: Vilket spel spelar du just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pettor:

Dishonored 2 faktiskt. Jag älskade ettan och var rejält hypad inför tvåan. Men pga av prestandaproblem när spelet kom valde jag att vänta tills det löst sig, för att inte förstöra upplevelsen. Det blev till slut att jag spelade annat o glömde av tvåan.

Spola fram till 2021 och jag sitter på monsterdator och någon nämnde tvåan som Arkane's mästerverk. Tänkte att det var ypperligt tillfälle att testa.

Spelet håller otroligt bra fortfarande. Väldigt snyggt pga av sin utmärkande stil men också märkbart halvdan prestanda med tanke på datorn jag har. Alltså de flyter fantastiskt men borde vara bättre.

Hur som helst. Det är ju ett mästerverk. Har inte klarat ut det men det är verkligen svårt att minnas när ett fps var så spännande, kreativt och rakt igenom inspirerande. Atmosfären och level design springer nästan varv runt motståndet. Clockwork Mansion. Nog häftigaste nivån jag sett i ett fps. Verkligen lyrisk och minns igen varför denna serie verkligen är något extra.

Så tråkigt att fps främst är samma gamla krig i samma gamla form och unika skapelser som dessa nästan inte pratas om. Börjar ju äntligen minnas varför fps en gång i tiden var min favorit genre.

Spelet påminner mig även om hur grym level design man kan få om det inte tvingas in i open world formatet. Istället är det små nivåer i open world format som går att lösa på mängder av sätt och där allt är intressant och spännande.

Värt spela DLCt också. Bank banan gillade jag speciellt.
I 2an så gillar jag den spanska-villan rejält mycket, mycket vacker solnedgång.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Mordhau, 7 Days to Die, Age of Empires 2 DE, Diablo 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Dishonored 2 faktiskt. Jag älskade ettan och var rejält hypad inför tvåan. Men pga av prestandaproblem när spelet kom valde jag att vänta tills det löst sig, för att inte förstöra upplevelsen. Det blev till slut att jag spelade annat o glömde av tvåan.

Spola fram till 2021 och jag sitter på monsterdator och någon nämnde tvåan som Arkane's mästerverk. Tänkte att det var ypperligt tillfälle att testa.

Spelet håller otroligt bra fortfarande. Väldigt snyggt pga av sin utmärkande stil men också märkbart halvdan prestanda med tanke på datorn jag har. Alltså de flyter fantastiskt men borde vara bättre.

Hur som helst. Det är ju ett mästerverk. Har inte klarat ut det men det är verkligen svårt att minnas när ett fps var så spännande, kreativt och rakt igenom inspirerande. Atmosfären och level design springer nästan varv runt motståndet. Clockwork Mansion. Nog häftigaste nivån jag sett i ett fps. Verkligen lyrisk och minns igen varför denna serie verkligen är något extra.

Så tråkigt att fps främst är samma gamla krig i samma gamla form och unika skapelser som dessa nästan inte pratas om. Börjar ju äntligen minnas varför fps en gång i tiden var min favorit genre.

Spelet påminner mig även om hur grym level design man kan få om det inte tvingas in i open world formatet. Istället är det små nivåer i open world format som går att lösa på mängder av sätt och där allt är intressant och spännande.

Jag älskar Dishonored serien. Tyvärr blir varje utgåva kortare och kortare. 1:an är klart mest prisvärd vad man får för pengarna. Den sista Dishonored - Death of the Outsider med svarte assassin tjejen är har en kul kombination. När man teleportar och sparkar samtidigt så flyger offret i småbitar. Slutet är väldigt tråkigt tyvärr

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Precis avklarat red dead redemption 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unionbaron:

Grim Dawn 2K+ timmar...

Otroligt bra spel! Blev en del GD idag för mig med, eller ja igår. De som är missnöjd med Diablo 3 men gillar Diablo 2 bör testa detta spel.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Doom eternal.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Deep Rock Galactic. Ett co-op spel som brorsan lurade in mig på. Jäkligt roligt faktiskt!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Just nu Horizon Zero Dawn på PS5. Betar igenom backlog då jag aldrig ägt en PS4.
Bara drygt 6h in, men satan vad bra det är.

Verrkar vara bra lir men endast 30 fps va?

Permalänk
Medlem

Cat quest 2 med min ena dotter, Castle Crashers med den andra och Doom eternal för eget nöje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemor:

Efter många år med wow testade jag hardcore mode Diablo 3 med några kollegor .. sjukt kul 😄

Hardcore är det enda som gäller.
Helt annan skärpa i spelandet.

Permalänk

Elite: Dangerous är ju ett spel som jag spelar hela tiden i princip. Väntar väl nu mest på expansionen Odyssey.
I övrigt spelar jag även AC Origins just nu, efter den blir det väl Odyssey. Kanske Valhalla om jag är sugen sen?

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Evil Genius 2 och Cities Skylines

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Verrkar vara bra lir men endast 30 fps va?

Tyvärr ja. Det har inte fått en s.k. PS5 patch med 60FPS.
Men satan vad snyggt det är!

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Mycket Dirt Rally 2.0 men även lite Diablo 3 emellanåt.

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk

Växlar mellan AC Valhalla och Railway Empire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Evil Genius 2 och Cities Skylines

Du sitter där bakom ditt skrivbord och förändrar världen utan att du tänker på det
köpte evil genius 2 ca 10 sekunder efter jag läste det du skrev

Permalänk

Granturismo 4 spelas väldigt mycket, måste samla bilar

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Battlefront 2. Ett av väldigt få fps-spel med intensiv action och där snits i att röra sig i en duell har stor betydelse.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk

Everquest.

Jag försöker få ett ultra-rare örhänge med Enchant Minion effekt (starkare pet)

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Spelet Tomb Raider 2013.
Trots runt 8 år gammalt, så ser spelet riktigt bra ut fortfarande, spelar i 4k på tvn i vardagsrummet, och trots att det bara är ett rtx2060 i den datorn, så är det nästan ständig 60fps.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Starcraft Remastered. 3 ggr i veckan, 3h sessioner.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Avslutade precis Bloodborne och nu blir det Dark Souls 3. Mycket bra spel!

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Odyssey

Tidigare warzone, men totalt tröttnat på skiten.

Blir sedan Assassin's Creed Valhalla.

Ser verkligen fram till Battlefield, slippa alla jävla BR spel.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Blev klar med Persona 5 Royal igår så idag startade jag Persona 4 Golden

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Körde precis lite UT2004.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Varvar mellan BF3/4 samt MM6-8 (7 just nu) i väntan på något bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Escape from tarkov, tyvärr har detta spel totalt förstört alla andra spel för mig.. Är enligt mig en så pass komplett lösning och verkligen längtar tills release och riktiga questlinen kommer sen har jag precis gjort ett försök med titanfall 2 så får se om jag pallar köra igenom sp kampanjen ^^

Är med dig. Spelar enbart Escape from Tarkov för den sista 18 månader. Ganska kul att den utvecklas och bara bli bättre och bättre med tiden tycker Jag. Om jag kunde få lite mer FPS och bättre servers skulle jag tacksam. Men oavsett en gött utmaning varje gång.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Skrivet av Bael:

Körde precis lite UT2004.

Wow! Det var inte igår! Håller det måttet än? 😜

Permalänk
Medlem

Badge(r)s GPS-baserat spel på mobil. [ https://www.badge-r-s.de/ ]
Turf "" [ https://turfgame.com/ ]
Settlers Online Evighetsspel [ https://www.thesettlersonline.com/en ]

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Resident Evil 7, försöker uppdatera mig på handlingen inför Resident Evil Village som är förbokat. Annars Slay the Spire av och till.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg