Helgsnack: Vilket spel spelar du just nu?

Permalänk
Medlem

Horizon zero dawn

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av The Cleaner Swe:

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

Jag är 60+ och kör just nu Terminator Resistance, i min stil så jag gillar det.

Edit: Min fru har inget emot det, jag förklarar att det är bra att hålla igång koordination och hjärna

Permalänk
Medlem

Mental Omega.

Minns ni C&C Red Alert 2 och Yuri's Revenge? Det är det, fast på steroider.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag och kompisen har precis "spelat igenom" Stardew Valley co-op igen. Nu när 1.5 kom så blev det en del nya grejer vi ville se. Tror det är tredje farmen vi kör tillsammans och är nog uppe i snart 200h tillsammans i bara det. Nu blir det nog Terraria eftersom att det är "färdigt". Vilket vi har typ 150h tillsammans i.

Permalänk

Mest pubg. Precis spelat ut rage 2 och håller nu på med Last day of june.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Började sätta tänderna i Stellaris.
Inte kört 4X sedan...
...
Civ 2.

Det jag gillar minst är att spelet ibland missar att förklara vad (eller hur mycket) saker gör, så det blir lite wiki-hoppande, det kanske bara är att acceptera inom genre.

Det jag gillar mest är såklart ATT TA ÖVER GALAXEN!

Permalänk
Medlem

Spelade precis klart Hitman 3. Det var alldeles för lätt, men jag kör mest för storyn... Kör mest singleplayer så jag kör vidare med AC: Valhalla nu.

Annars spelar jag Heroes of the Storm i princip varje dag. Vet inte vad men jag har blivit helt hooked på det. Är 42 år så jag är väl äldst där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Cleaner Swe:

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

57 här!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Arbetar mig sakta men säkert igenom Immortals: Fenyx Rising. Det är väldigt kul, men för någon som lätt blir sidetrackad av minsta lilla sidouppdrag så är det lite av ett evighetsprojekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag är 47år och använder spelandet som avslappning och kommer förhoppningsvis aldrig bli för gammal för det.

Det är mer ok att sitta i soffan och dricka folköl och se på någon av alla ointressanta sporter, men inte ok att sitta och dricka coca cola (light då) och spela Terraria *shrug*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrSvamp:

Det är mer ok att sitta i soffan och dricka folköl och se på någon av alla ointressanta sporter, men inte ok att sitta och dricka coca cola (light då) och spela Terraria *shrug*

Jäkligt konstigt tycker jag. Själv dricker eller äter jag aldrig vid datorn.
Sport är något som jag är mer eller mindre ointresserad av.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Relik 📜

Tuggar mig igenom AC: Valhalla. Det är rätt kul, men... för långt. Börjar verkligen kännas repeat nu, in och ta över ett område igen igen igen igen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Slog till på Death Stranding till slut. Trodde det skulle vara drygt och tråkigt efter alla reviews. Men det är förvånansvärt roligt och beroendeframkallande Kan också vara nått av det snyggaste jag sett på PS4 Pro när det kommer till grafik, i alla fall i form av landskap och väder.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Age of Empire definitive edition

Efter att jag la WoW på hyllan, blev det Valhalla men efter vi tog kom till sista bossen har det inte vart mycke på spel där på några veckor.

Upptäckte AOE Definitive Edition, älskade Age of the Kings och tänkte ge det nya en chans. Blev helt såld på direkten. Älskar det!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D SE / iCUE-RGB | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO | GPU ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB | CPU: Intel Core i7-11700KF | Internminnen: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair RM750X V2, 750W 80+ Gold | HDD: Samsung 980 Pro series SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Valheim mest nu. Även om det inte är speciellt mycket.
Sen lite RDR2
Och en nypa Halo: CE edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

Är med dig. Spelar enbart Escape from Tarkov för den sista 18 månader. Ganska kul att den utvecklas och bara bli bättre och bättre med tiden tycker Jag. Om jag kunde få lite mer FPS och bättre servers skulle jag tacksam. Men oavsett en gött utmaning varje gång.

Bättre servers? Kör själv på Sverige bara och vi har mer eller mindre aldrig nå problem

Sen sure optimeringen kunde vart bättre, sitter själv på ett rtx 3070 och en 5800h och varierar extremt mkt. kör jag offline så kan de dippa ner på 50-55 fps på vissa banor, men normalt mellan 60 och 90 nånstans men väldigt ostabil fps.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Geeks Gaming

Fallout Tale of two wastelands(Fallout 3 i nv's motor)

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Köpte Football Manager 2021 i helgen, det var dags för en uppgradering från FM2017.

Permalänk
Lego Master

Äntligen kommit in i Red Dead Redemption 2 för PC.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hell Let Loose, Cyberpunk 2077, Monster Hunter Rise och AC Valhalla samt Ghost of Tsushima. Inser att jag inte hinner spela klart storydrivna spel nu för tiden

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285400:

Beneath a Steel sky, Canon fodder

BaSS är så jävla bra. men det var många år sedan nu.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

För min del blir det en del Nier:Replicant varvat med In Other Waters. Plus nån bana Dirt Rally 2 lite nu och då.

Permalänk
Medlem

Fallout 4 med dlc stora mods vissa bättre än andra. Hittar alltid något nytt vid varje genom spening. Är redan lvl 48 och har inte rört huvudstoryn än.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Cleaner Swe:

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

Kanske dags för frugan att "växa ned" istället. Vet många äldre som spelar olika typer av spel.

Jag är bara 36 men min dam har ett stort spelintresse hon med

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hjälpsam

Jobbat ett par veckor på att låsa upp det Svenska Flygvapnet i WarThunder, går rätt bra. Kommit till J21 än så länge

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Senaste spelet var It Takes Two som jag spelade med min lillebror. Det var ärligt talat det roligaste av spelupplevelser jag haft på väldigt länge. Just nu har jag typ torka. Behöver hitta något nytt bra spel. RDR2 har jag mer eller mindre hoppat av för det känns helt enkelt inte roligt att spela.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

World of Warships och Hearts of Iron IV.

Permalänk
Medlem

Fick loss en PS5 nyligen vilket är mitt första PS så spelar mig igenom de bästa spelen från PS4-generationen. Klarade precis Ghost of Tsushima, men spelar lite multiplayer i detsamma just nu. Blir dock att hoppa på Days Gone inom kort. På PCn rullar Wasteland 3, men det får inte så mycket kärlek just nu.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Hedersmedlem

Satisfactory

Herrejisses vad det kan sluka in en.
Vän av ordning så vill man bygga "perfekt". Samtidigt som man inte förstår vad man håller på med och ens skalbara planer skiter sig konstant!

Så det blir att bygga om igen och igen - och igen.

Och ändå blir det mest spagettibyggen av allt till sist. Ordnignen är slängd och glömd.
Men det funkar!

Jag har nog mentalt fastnat kring aluminiumet. Ja anläggningen är klar och så. Ska balansera den lite så att den inte kväver sig själv av överprodukion på rester. Men det blir liksom aldrig nån "push start" för det grejas och fixas på detaljer med fler tåglinjer. Och så går timmarna

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Witcher 3 med mods. Är i slutet av spelet nu och vill inte att det ska ta slut! Särskilt inte som det är först nu jag har alla bra grejer (superior cat school gear, superior bomber och potions). Har gjort en build där jag lagt typ lika mycket på rött, grönt och blått.. Sjukt hög damage och toxicity tolerance så jag kan ta hur många potions som helst.. blev så OP att jag fått skruva upp svårigheten på högsta.
Har gjort de allra flesta quests och monster hunts i spelet men har iaf expansionerna kvar, Iron & Wine har jag inte ens kört förut så det blir kul!
Får se vilket nästa spel blir innan Mass Effect remaken kommer.. Kanske Cyberpunk, annars Mass Effect Andromeda. Sen har jag inte spelat Red Dead Redemption 2 heller så det planerar jag att köra nån gång i framtiden.