Helgsnack: Vilket spel spelar du just nu?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilket spel spelar du just nu?

I hemmasittandets tidevarv har spelandet ökat det senaste året. Har du snöat in på något speciellt spel eller är du en ständig allätare?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Väldigt mycket Destiny 2 som är i slufasen av sin nuvarande säsong.

Innan dess var det It takes two. En av de bästa spelupplevelsen jag haft på flera år. Mer co-op åt folket!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag spelar Fallout 4. Jag hade inte spelat automatron och nuka world så jag köpte till dom. Far Harbour har jag sen tidigare. Jag älskar byggandet av egna baser och hoppas dom utvecklar det i kommande Elder Scrolls.

Permalänk
Medlem

Mass Effect Andromeda

Spelade igenom detta en gång när det släpptes, blev besviken, avinstallerade, återvände till ME3 Multiplayer.

Kör nu igen, mest multiplayer och tungt moddad single player.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

WoW, både Shadowlands och Classic.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av landahl:

Jag spelar Fallout 4. Jag hade inte spelat automatron och nuka world så jag köpte till dom. Far Harbour har jag sen tidigare.

Hmm. Spelade genom det med alla expansioner precis efter att sista expansionen släppts.
Kanske dags att återbesöka.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

Stellaris och WoW Classic.

Permalänk
Medlem

Jag har snöat in lite på Skyrim VR. Jag har börjat på dawnguard questlinen efter att ha gjort dark brotherhood för första gången.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Hmm. Spelade genom det med alla expansioner precis efter att sista expansionen släppts.
Kanske dags att återbesöka.

Eller New Vegas med JSawyer-modden.

https://fallout.fandom.com/wiki/JSawyer

Permalänk
Medlem

Apex Legends, började denna säsong och är förvånad hur mycket jag gillar att spela det.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Retail WoW enbart.

Permalänk
Medlem

Tröttnat lite på Destiny 2 så fyller ut med Apex legends. Testar en ny build i Poe också men svårt att hinna med

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Kör Hunt: Showdown med brorsan efter jobbet sedan några månader tillbaka. Med blandad framgång

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Spelar mest Warzone nu, annars är det Battlefield Hardline, eller V som gäller.

Permalänk
Medlem

Har nyligen börjat spela lite Dota 2 igen, så jag hoppar mellan det och WoW Classic. En skvätt PoE också. Om Apex ger fan i nya kartan så kanske man börjar spela det också

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Mass Effect Andromeda

Spelade igenom detta en gång när det släpptes, blev besviken, avinstallerade, återvände till ME3 Multiplayer.

Kör nu igen, mest multiplayer och tungt moddad single player.

Jag kör också Andromeda, däremot för första gången. Inte kommit långt men tycker det känns helt okej hittills. Dock utan moddar, kör på nya xboxen och tycker det funkar bra förutom att det framförallt i vissa mellan sekvenser blir framedrops.

Permalänk

War Thunder endast flygplan

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

En gång DCS, alltid DCS, känns det som..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Just nu Horizon Zero Dawn på PS5. Betar igenom backlog då jag aldrig ägt en PS4.
Bara drygt 6h in, men satan vad bra det är.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Väldigt fast i SCUM, speciellt efter senaste uppdateringen. Spelar på en fransk server, förstår minimalt men det är bra administration och det är pvp samt pve, regler m.m.

Otroligt kul, det är vad man gör det till 👍🏻

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

The hunter - Call of the wild.

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem

Escape from tarkov, tyvärr har detta spel totalt förstört alla andra spel för mig.. Är enligt mig en så pass komplett lösning och verkligen längtar tills release och riktiga questlinen kommer sen har jag precis gjort ett försök med titanfall 2 så får se om jag pallar köra igenom sp kampanjen ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Här är det nysläppta DLC:t Repentance till Binding of Isaac

Jag har haft ett uppehåll i det spelet på över ett år nu så man är rätt rostig! Men överlag känns spelet lite svårare nu...
Kul med mer omväxling och jag gillar de nya två "sluten" jag hittat men jag kanske ändå inte riktigt blivit så fångad som jag var i förra omgången med afterbirth.

Fortfarande ett ballt spel med väldigt stor variation, men jag undrar hur det skulle kännas för en helt ny spelare att börja från noll nu och försöka förstå och lära sig allt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

MapleStory som vanligt

Permalänk
Medlem

Far Cry 5, Left 4 Dead 2 och Company Of Heroes 2. Har funderingar på att börja lira Skyrim SE men måste in med en drös moddar först

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har just middag klart Skyrim SE (yeah, sure) inför playthrough. Har aldrig kommit igenom Main Quest, mitt dåligt moddade spel har alltid blivit förstört innan dess. Men nu jägarna!

Permalänk
Inaktiv

Beneath a Steel sky, Canon fodder

Permalänk

Command & conquer: Red Alert

Remasters är underbart!

Permalänk
Medlem

Diablo 2 moddat med PlugY och Perfect Drop Mod

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Day of the Tentacle Remastered

Orginalet kom ut långt innan min första PC, men det är väl en kult-titel man hört talas om trotts allt. Minns att jag spelade Maniac Mansion en del på NES när jag var för ung för att förstå vad det egentligen gick ut på, men insåg inte förns nyligen att det här var en uppföljare.

Kul spel, om inte ändå lite frustrerande random hur vissa moment löses.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell