SweClockers drop!

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

https://puu.sh/HEtMs/f5d77b872b.png

Låter som att det bör vara lugnt, fick liknande för ett par veckor sedan.

Samma här, kan @webhallen verifiera detta?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Det är för att evga säljer dom som bundles för att öka PSU-försäljningen

En del tillverkare har ju satt upp gränser för åf, vill du köpa 1000st 3080 så måste du också köpa 1000st mobo, psu etc...

Permalänk
Medlem

Sitter o kollar på EG hemsida och upptäckter att FTW3 ultra som har lagt upp är den vattenkylda varianten med sluten system....

Vad tror ni om denna? Hade föredragit den vanliga luftkylda 😅
Aja får spana på 3090zzz

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-komponenter/g...

Man kan nu köpa paketen på danska Elgiganten till ett normalt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det var tydligen billigare när de släpptes i Norge, ca 3000 sek

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Dom har kanske lärt sig, släpper dom bara i lagom takt då

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Det var tydligen billigare när de släpptes i Norge, ca 3000 sek

Norge verkade ha fått ett extremt bra pris relativt till vad man tjänar. 3060 paketen gick för 5600-6600 NOK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Sitter o kollar på EG hemsida och upptäckter att FTW3 ultra som har lagt upp är den vattenkylda varianten med sluten system....

Aja får spana på 3090zzz

Jag tror att en hybrid-lösning på en GPU egentligen är överlägset. De borde vara rejält mycket tystare och effektivare än traditionell luftkylning. Det enda som gör att jag tvekar lite är frågetecken om hur andrahandsvärdet ser ut efter 2-3 år.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Dom har kanske lärt sig, släpper dom bara i lagom takt då

Men varför Sverige sist :(. Börjar bli trött på att F5:a Elgigantens hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

En del tillverkare har ju satt upp gränser för åf, vill du köpa 1000st 3080 så måste du också köpa 1000st mobo, psu etc...

Ja, och då blir det ju en bundle... Om du måste köpa X för att få köpa Y så är det ju rent tekniskt en bundle.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=xXN3Oe5FdRQ&t=959s denna går igenom bundlingen som uppstått (gamer nexus).

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Väntan är över! 17/9 ifjol beställde jag ett Gigabyte 3080 Eagle OC kl 15:55 från Komplett. Igår fick jag chansen av Komplett att ta ett 3080 Vision OC istället, till samma pris, som nu behandlas av Komplett. Äntligen! Passar även bättre till den vita datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TSVISION:

Väntan är över! 17/9 ifjol beställde jag ett Gigabyte 3080 Eagle OC kl 15:55 från Komplett. Igår fick jag chansen av Komplett att ta ett 3080 Vision OC istället, till samma pris, som nu behandlas av Komplett. Äntligen! Passar även bättre till den vita datorn.

Kan ju inget annat än önska att EG skulle göra samma med mitt Eagle från 17/9... Kudos Komplett!

Permalänk
Medlem

Enligt Elgigantens kundtjänst så kommer dom ändra priset på onsdag när den kommer in i lager. Kundtjänst säger även att anledningen till att Norge och Danmark sålde paketet var för att dom redan fått in produkten på lager trots att det fortfarande står "i lager 12/5", men på samma gång så kan kundtjänst endast svara om den svenska hemsidan. Vet inte vad man ska tro. Dom sa i alla fall att den kommer säljas 12/5 om den kommer in i lager men att det är möjligt att dom säljer den innan så man får helt enkelt hålla koll. Ni kan ju testa och prata med dom och se om ni får ett annat svar.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TKD_1337:

Edit: löst! Gå in på ditt konto och kolla i din kundvagn. Tack Komplett, detta skulle i och för sig ha gjorts för länge sedan men bättre sent än aldrig. Fint! De hade inte behövt göra detta så tacksam är jag. Det var det första kortet, och länge det enda (utom ett TUF som bokades i ren desperation hos Inet), jag sökte mig till på lanseringsdagen.

Skrivet av Storage Jar:

Fick hjälp via chatten och det löste sig. Jag var tvungen att logga in med min gamla mail som jag registrerade kontot med för ca 20 år sedan.
Efter jag lagt beställningen med den gamla mailen syns beställningen på kontot med min mail som jag använder idag. 👍

Gött att ni fick ordning på det 👍

Skrivet av TSVISION:

Härligt att du är nöjd!

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

borde man ge upp o vänta?

Permalänk
Skrivet av TSVISION:

webhallen sa till mig att ja fick ta ett annat kort om ja ville.. väntar ju på 3090 eagle oc. men inte för samma pris... :/ märks vilka butiker som är svinigast

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

webhallen sa till mig att ja fick ta ett annat kort om ja ville.. väntar ju på 3090 eagle oc. men inte för samma pris... :/ märks vilka butiker som är svinigast

Märkligt att kalla en butik svinig för att en annan butik gör något som knappast är standard.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tengle:

Kommer det räcka att vara med som tittare? Hittar inte så mycket info om själva utlottningen.

Skjuter lite från höften men tror inte att man riktigt får göra så i Sverige, är väl därför det alltid finns med typ "motivera varför du ska vinna" och någon form av frågor. Har väl att göra med spellagen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Skjuter lite från höften men tror inte att man riktigt får göra så i Sverige, är väl därför det alltid finns med typ "motivera varför du ska vinna" och någon form av frågor. Har väl att göra med spellagen.

Jag har också hört det, men igår körde de faktiskt rent lotteri. De lottade ut 1x3080, 2x3070, 1x3060 Ti och 1x3060.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Ja, och då blir det ju en bundle... Om du måste köpa X för att få köpa Y så är det ju rent tekniskt en bundle.

Absolut, menade mer att även återförsäljarna blir tvingade till bundle. Hört om fall där åf behöver köpa 20st mobo för ett 3080 osv. För att inte bli sittande med en hel drös av moderkort, psu osv så är det ju antingen att sälja bundle själva eller rea ut övrig påtvingad hårdvara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Aja får spana på 3090zzz

Som själv köpte till ett hybrid kit till mit ftw3 evga 3080, hade det helt varit värt o köpt det färdiga hybrid från början, kostade mig 1800sek extra o göra det själv. Annars så är det betydligt mycke bättre än luft varianten, GPU core tempen är nog 10-15 grader lägre, minnnestempsen c:a 10 grader lägre- Helt tyst också såklart -_-

Edit: Dock hade jag möjlighet att testa ett par ftw 3080 kort, så kunde välja det kort som klockades högst att sättta hybridkitten på såklart

Permalänk
Medlem

verkar som det börjat rulla in kort hos flesta återförsäljare nu igen 🙂 bara Webhallen som fortfarande verkar få in väldigt dåligt med kort 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

verkar som det börjat rulla in kort hos flesta återförsäljare nu igen 🙂 bara Webhallen som fortfarande verkar få in väldigt dåligt med kort 👍🙂

Webhallen får istället enorma mängder 3070 kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Var ser du detta? Inte överdrivet mycket aktivitet i tråden här.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Med börjat rulla in menar jag enstaka kort

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Med börjat rulla in menar jag enstaka kort

Haha, jag misstänkte det.

Annars hade man nog sett många inlägg från folk som fått sina kort här.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Blir nok mindre 3070,3080 kort fremover siden det skal lages og selges 3070Ti og 3080Ti