Permalänk
Medlem

Är det missbruk av Pandemilagen eller värnar Länstyrelsen om oss medborgare och kommer vi få se mer av den varan? Kullamannen ska vist få vite på 3 miljoner för att lagt upp GPS-filer och tipsat folk på Facebook om att man kan springa/gå Kullamannen
https://cornucopia.cornubot.se/2021/05/kullamannen-botfallda-...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Är det missbruk av Pandemilagen eller värnar Länstyrelsen om oss medborgare och kommer vi få se mer av den varan? Kullamannen ska vist få vite på 3 miljoner för att lagt upp GPS-filer och tipsat folk på Facebook om att man kan springa/gå Kullamannen
https://cornucopia.cornubot.se/2021/05/kullamannen-botfallda-...

Skrämmande att man inte ens får uppmana folk att träna utomhus. Den här pandemin kommer få hemska konsekvenser utöver viruset i sig.

Hoppas verkligen att vi får vaccinerat majoriteten av befolkningen innan sommaren är över för det här har pågått länge nog. Hörde senast igår att hundratusentals människor riskerar att få allvarliga konsekvenser till följd av missade cancerundersökningar. Jag har inte letat efter mer information men det låter inte helt otroligt att väldigt många personer kommer att möta en tidigare död till följd av alla åtgärder vi infört.

Nä det här är en situation som är skit oavsett vad vi gör. Snacka om otacksamt jobb att försöka rädda så många som möjligt. Vad man än gör får det konsekvenser, konsekvenser som skördar folks liv. Svårt att vara positiv i dagens läge.

Blir ledsen när jag tänker på hur mycket osämja det skapar också. Man märker av det överallt och nu för tiden får vissa inte ens ha en åsikt utan att personen ska attackeras.
Känns som att vi är i olika tribes och är man inte med i triben så är man emot den och då ska man oskadliggöras.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Skrämmande att man inte ens får uppmana folk att träna utomhus. Den här pandemin kommer få hemska konsekvenser utöver viruset i sig.

Hoppas verkligen att vi får vaccinerat majoriteten av befolkningen innan sommaren är över för det här har pågått länge nog. Hörde senast igår att hundratusentals människor riskerar att få allvarliga konsekvenser till följd av missade cancerundersökningar. Jag har inte letat efter mer information men det låter inte helt otroligt att väldigt många personer kommer att möta en tidigare död till följd av alla åtgärder vi infört.

Nä det här är en situation som är skit oavsett vad vi gör. Snacka om otacksamt jobb att försöka rädda så många som möjligt. Vad man än gör får det konsekvenser, konsekvenser som skördar folks liv. Svårt att vara positiv i dagens läge.

Blir ledsen när jag tänker på hur mycket osämja det skapar också. Man märker av det överallt och nu för tiden får vissa inte ens ha en åsikt utan att personen ska attackeras.
Känns som att vi är i olika tribes och är man inte med i triben så är man emot den och då ska man oskadliggöras.

Utan att ha satt mig in i just detta fallet så tänker jag mig att detta normalt är ett återkommande lopp som går av stapeln såhär års och att man bara "råkar" tipsa om att man kan springa just denna helgen. Inte alls att man på något sätt försöker kringgå lagen genom att inte uttryckligen skriva att det är ett lopp det handlar om...

Att hävda att det är en uppmaning att träna utomhus är kanske att glida en aning på sanningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Utan att ha satt mig in i just detta fallet så tänker jag mig att detta normalt är ett återkommande lopp som går av stapeln såhär års och att man bara "råkar" tipsa om att man kan springa just denna helgen. Inte alls att man på något sätt försöker kringgå lagen genom att inte uttryckligen skriva att det är ett lopp det handlar om...

Att hävda att det är en uppmaning att träna utomhus är kanske att glida en aning på sanningen?

Också det intrycket jag fått, det från en text som helt verkar vara på föreningens sida vilket gör att jag blir väldigt nyfiken att se de delade texterna, samt den här biten om gosedjur och ironiserandet kring det.

Känns som det handlar om en markering från Länsstyrelsens håll mot nära nog uppenbara uppmaningar att bryta mot gällande lagstiftning. Kan tänkas löjligt, men det är allvar det vi är i nu. Så chilla ett år med tävlandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Också det intrycket jag fått, det från en text som helt verkar vara på föreningens sida vilket gör att jag blir väldigt nyfiken att se de delade texterna, samt den här biten om gosedjur och ironiserandet kring det.

Känns som det handlar om en markering från Länsstyrelsens håll mot nära nog uppenbara uppmaningar att bryta mot gällande lagstiftning. Kan tänkas löjligt, men det är allvar det vi är i nu. Så chilla ett år med tävlandet.

Fått lite info från andra källor (löpare så de är partiska). Det Länsstyrelsen är emot är att ca: 300 löpare trampar ner och förstör naturen varje år när de löper samtidigt. Kanske använder Länsstyrelsen Pandemilagen som ett verktyg att ge Kullamannen en knäpp på näsan? Eller så använder/missbrukar de inte Pandemilagen alls utan kör sitt bötesföreläggande helt korrekt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fått lite info från andra källor (löpare så de är partiska). Det Länsstyrelsen är emot är att ca: 300 löpare trampar ner och förstör naturen varje år när de löper samtidigt. Kanske använder Länsstyrelsen Pandemilagen som ett verktyg att ge Kullamannen en knäpp på näsan? Eller så använder/missbrukar de inte Pandemilagen alls utan kör sitt bötesföreläggande helt korrekt.

Intrycket jag får är att saker blandas ihop hejvilt av folk som vill göra andra upprörda. Pandemilagen har nog väldigt lite med detta att göra.

Det ter sig som att föreningen på någon sätt gjort något som uppfattas som ett arrangemang, vilket då kräver tillstånd, vilket föreningen inte hade. Det ter sig som att föreningen vid kommunikation med länsstyrelsen inte ville hörsamma vad som sades och därför vid vite förbjöds att genomföra arrangemanget. Vite innebär ett påbud eller förbud där böter utgår om man inte hörsammar påbudet eller förbudet.

Att sen föreningen polisanmälts för "brott mot pandemilagen" tror jag är en missuppfattning då jag har svårt att förstå hur föreningen kan byta mot pandemilagen i sig. Givetvis kan föreningen ha brutit mot föreskrifter som beslutats om mha pandemilagen, men själva pandemilagen kan dom knappast bryta mot.

Så för att sammanfatta; av det som framgår så har föreningen inte blivit bötfällda (eftersom dom ställde in arrangemanget så utlöses inte vitet) och föreningen har inte blivit polisanmälda för brott mot pandemilagen (även om det verkar som att dom har blivit polisanmälda för att försöka anordna offentlig tillställning utan tillstånd).

Nej, Cornucopia och denna artikel av, vad det ter sig som, en anonym skribent får inte direkt toppbetyg för trovärdighet.

Jag föreslår att vi lämnar detta därhän och återgår till trådens ämne.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Vet att detta inte hör till corana.

Västra Kullaberg är ett naturreservat å många bl.a danskar åkte hit för att klättra (bergsbestigare) här å var gång man hörde ambulansen på väg ut till Mölle/Kullaberg visste alla i Höganäs med säkerhet - Att. det var en dansk som hade ramlat ner från Kullaberg, har även inträffat dödsfall här uppe.

Nu är detta ingen diskriminering mot danskar men så var det, min son å dotter har en dansk mor.

Några dödsolyckor Kullaberg:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kj1JW/klattrare-avled-e...

https://www.hallandsposten.se/familj/60-%C3%A5r-sedan-d%C3%B6...

Länsstyrelsen Skåne är en partner till Kullamannen.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt "knuffa" lite på bekanta för att få dom att vaccinera sig nu när region Skåne öppnat upp för 50-59-åringar i fas 4, men mina bekanta är varken snabba av sig eller speciellt tekniskt lagda. Ock det senare visar sig vara ett rätt stort hinder.

Så jag har kollat på skane.se och 1177.se för att se vilka tider som fanns. Vilket skämt arrangemanget med olika leverantörer är. Pinsamt dåligt tycker iallafall jag.

Olika underleverantörer har olika bokningssystem som är krångliga att förstå och man måste logga in med BankID för att kunna se tider, så vill man försöka skaffa sig en översikt om var det finns tider så får man logga in i sex olika system, varav en del inte verkar vilja lira med annonsblockerare, så till en början får man inte upp några tider alls.

Efter att ha tillbringat en halvtimme i telefon med en bekant för att hjälpa henne boka tid så tog helt enkelt de bokningsbara tiderna slut innan hon hade lyckats ta sig därhän att hon faktiskt kunde välja en tid.

Från min sida får region Skåne såhär långt underkänt i hur dom hanterat vaccineringen i fas 3 och fas 4.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Felet är att man valt att ha bokade tider. Det borde ha varit uteslutande drop in i fas 4.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Felet är att man valt att ha bokade tider. Det borde ha varit uteslutande drop in i fas 4.

Jag håller inte med dig. Jag tror det skulle bli kaos på vaccinationsplatserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag håller inte med dig. Jag tror det skulle bli kaos på vaccinationsplatserna.

Jag håller med dig, det skulle bli som när jag går och handlar. Kl 07:00 öppnar butiken (normalt öppnar man 08:00). Då är det en hord pensionärer som ska ta sig in. Jag väntar till 10 över för att inte vara en i horden. Det är lite som när jag var barn och vi cyklade till stranden. På vägen passerade vi en hönsgård och då smög vi fram och precis när vi kom inom synhåll för hönsen busvisslade vi allt vad vi kunde och alla hönorna försökte ta sig in hönshuset samtidigt. Vi tyckte det var skitkul att se paniken tills bonden en dag stoppade oss och visade att det inte var ovanligt att då och då någon höna klämdes ihjäl i den trånga ingången. Vi skämdes och slutade upp med oskicket, våra föräldrar fick betala ett skadestånd, minns inte hur mycket. Samma känsla har jag när alla pensionärerna ska in i butiken samtidigt exakt på slaget 07:00. Samma effekt tror jag det kan bli om man ordnar drop-in för vaccination. När frun skulle vaccinera sig fanns en kö utanför vaccinationscentralen, alla stod med två meters lucka men när de öppnade på slaget kl 10:00 blev kön en hord, alla skulle av okänd anledning in först utan att bibehålla kön. Jag föreslog att hon skulle låta dem trängas färdigt, hon hade ju ändå en tid. Hon fick sin spruta några minuter efter utsatt tid men hon slapp trängas.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis får man ha personal på plats som delar ut kölappar och även säger till när dagens platser är slut.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Naturligtvis får man ha personal på plats som delar ut kölappar och även säger till när dagens platser är slut.

Så du tänker dig att alla ska ta sig tiden att gå till en eller flera vårdcentraler varje dag och hoppas att man lyckas få sig en tid? När alla nu också ska komma extra tidigt för att få sig en plats i kön, hur tänker du dig att det ska finnas personal att hantera dessa enorma köer, som då börjar utanför varje vårdcentral innan öppning? Sedan ska man även då stå i x antal timmar och vänta på sin tur?

Du kanske inte har ett arbete att sköta eller familj att ta hand om som många andra, men för mig låter detta som det minst tidseffektiva förslaget i mannaminne! När man sedan efter att ha fått sin första dos, så ska proceduren upprepas inför dos två... Det vore ju oerhört tråkigt om man inte lyckas få sig en tid för den andra dosen inom de specade fönstret, men då kanske man endast får göra om allt en tredje gång också, toppenbra!

Permalänk
Medlem

Självklart är det inte vårdcentraler som ska sköta vaccineringen (också en helt otroligt korkad lösning i dag!), utan det ska ske på stora utomhusanläggningar (tälttak) med gott om plats och stora parkeringsplatser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Självklart är det inte vårdcentraler som ska sköta vaccineringen (också en helt otroligt korkad lösning i dag!), utan det ska ske på stora utomhusanläggningar (tälttak) med gott om plats och stora parkeringsplatser.

Så det är vad du lyckas koka ner kritiken till?
Så nu ska folk vallfärda till stora sportarenor, typ Friends Arena och ställa sig i kilometerlånga köer? Detta ska man göra varje dag, på vinst och förlust, tills att man får sig ett stick i armen?

Permalänk
Avstängd

_Köbildning_ in till vaccinationsplatser är extremt ironiskt och bör av flera skäl inte implementeras.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Vad är skillnaden med att ha kölapp kontra bokning?

Förstår inte varför du lägger ner så mycket tid och energi på något som du ändå inte kommer använda?
Släpp det och gå vidare i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Förstår inte varför du lägger ner så mycket tid och energi på något som du ändå inte kommer använda?

Jag kan ju inte använda nåt som inte finns, men jag kan ju ändå önska att det var bättre ordnat än det är nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag kan ju inte använda nåt som inte finns, men jag kan ju ändå önska att det var bättre ordnat än det är nu.

Ok det är din ensak vad du vill lägga energi på.

Vad var skillnaden på en kölapp kontra bokning?

Din lösning går ut på att tusentals människor ska samlas och trängas, inte bara vid vaccinationen utan även på vägen dit och hem. Typ som en stor konsert eller fotbollsmatch.

Bästa är att ha ett fungerande bokningssystem och lagom med folk så att de inte behöver trängas.

Permalänk
Medlem

Här i Finland så kan antingen telefonboka eller boka via webbsida och ta sig till sin hälsocentral för vaccineringen.
Har fått första dosen idag och ska få andra dosen i början av Aug , bokad tid redan vid besöket , snabbt o smidigt .

Hellre går jag till en hälsocentral än o klumpa ihop sig vid en stor uteplats för att få vacineringen

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Ok det är din ensak vad du vill lägga energi på.

Vad var skillnaden på en kölapp kontra bokning?

Din lösning går ut på att tusentals människor ska samlas och trängas, inte bara vid vaccinationen utan även på vägen dit och hem. Typ som en stor konsert eller fotbollsmatch.

Bästa är att ha ett fungerande bokningssystem och lagom med folk så att de inte behöver trängas.

Problemet är bara att bokningssystemet gynnar folk med god datorvana och god förmåga att ta in och förstå information från det offentliga. Det missgynnar personer med ingen eller dålig tillgång till modern teknik eller som har svårare att förstå hur saker funkar, kanske pga språksvårigheter. Får man i stället information om att det finns en plats att ta sig till och att man får en köplats där, så blir det lika för alla och extremt tillgängligt.

Det nuvarande systemet är uppbyggt av en välutbildad och besutten medelklass, för en välutbildad och besutten medelklass.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Bokat tid för 1a vaccinet imorrn!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Problemet är bara att bokningssystemet gynnar folk med god datorvana och god förmåga att ta in och förstå information från det offentliga. Det missgynnar personer med ingen eller dålig tillgång till modern teknik eller som har svårare att förstå hur saker funkar, kanske pga språksvårigheter. Får man i stället information om att det finns en plats att ta sig till och att man får en köplats där, så blir det lika för alla och extremt tillgängligt.

Det nuvarande systemet är uppbyggt av en välutbildad och besutten medelklass, för en välutbildad och besutten medelklass.

I jämlikhetens namn ska vi, istället för att lyfta alla till samma höga nivå, trycka ner alla till en låg nivå...

Ska vi spendera miljardbelopp på att folk ska köa helt i onödan samt en kraftigt ökad smittspridning, eller ska vi i så fall se till att även personer utan datorvana kan tillgodoses en vaccinationstid på ett enkelt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ja det var en bra poäng. Men om de har så svårt att ta till sig information lär de inte veta om drop-in heller?
Då kan de ju alltid vända sig till 1177 eller VC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det beror nog på vilken region man tillhör. I Uppsala får man ett brev hemskickat med en bokad tid, både för första och andra dosen. Denna information får man även till 1177.se. Om tiden inte passar kan man boka om den.

Visa signatur

🗄️: Asus Prime AP201 (vit) . . . . . . . . . . ⚡: Corsair RM850X V4
🈯: Asus Prime Z890M PLUS WiFi . . . . 🎞️: Corsair 32GB DDR5 6000Mhz CL30
🔲: Intel Core Ultra 7 265K 3.9Ghz . . . . 𖣘 : Corsair Nautilus 360 argb
💾: Corsair MP700 Pro 2TB M.2 Gen5 . .𖣘: Thermalright TR-M.2 HR-10 PRO M.2-kylare
🏴: Nvidia GeForce RTX 5080 FE . . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-mad:

Det beror nog på vilken region man tillhör. I Uppsala får man ett brev hemskickat med en bokad tid, både för första och andra dosen. Denna information får man även till 1177.se. Om tiden inte passar kan man boka om den.

Ok, även i fas 4? Det är ju rätt ok ändå. Men så är det inte i Västra Götaland. Där är det först till kvarn genom bokning där man ska leta sig igenom dussintals sidor för varje vårdplats, och logga in med bank-ID på varje ställe individuellt. Helt klart diskriminerande mot folk som inte är så tekniskt kunniga eller har mycket tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ok, även i fas 4? Det är ju rätt ok ändå. Men så är det inte i Västra Götaland. Där är det först till kvarn genom bokning där man ska leta sig igenom dussintals sidor för varje vårdplats, och logga in med bank-ID på varje ställe individuellt.

Jag kan hålla med om att detta är extremt dåligt, oavsett vilken teknikvana man har. Det rimliga vore att regionens hemsida fungerar som ett paraply för alla vårdcentraler och tar emot bokningarna och sedan distribuerar det vidare till respektive bokningssystem.

Skrivet av cyklonen:

Helt klart diskriminerande mot folk som inte är så tekniskt kunniga eller har mycket tid.

Tur att ditt förslag inte alls tar så mycket tid i anspråk då...

Permalänk
Medlem

Störigt att Vaccina, som är det enda stället i Lund nu fram till v. 23 smygsläppte sina vaccinationstider i fredags morse istället för idag som de skulle. Jag var redo och kollade redan en stund innan kl. 9 idag när bokningarna öppnade, men Vaccina släppte inte en enda tid, alla gick tydligen åt i fredags. Jag kunde bokat i Arlöv eller Klippan mfl men eftersom jag inte har bil gick jag och la mig igen besviken.

De som inte kan boka här av någon anledning kan ringa vårdentralen som fixar det åt en, men de kommer troligen en bit senare eftersom de håller på med fas 3 först. De kommer även här skicka ut information via vykort om vaccineringen.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd

Less jag blir på mig själv att jag avboka vaccintid bara för jag hade vänt på dygnet. 1680 tider är helt uppbokade idag-nu för v.22 trots att inga hade lagts upp igår fram till 17:00 då jag senast kolla innan jag somna. Får skylla mig själv helt enkelt. Denna sommar blir förstörd den med. Eller så får jag hänga på alla vaccinationsenheter runtom regionen. Tråkigt att man saknar bil dock...

Det positiva i det hela är väl att fler fattar vinken nu eller så finns det oerhört många "riskgruppsutsatta personer" i regionen...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

I tidiga 20-års åldern, frisk med bra blodvärden på alla fronter och inga sjukdomar, väldigt vältränad. Får covid-19 tack vare en kompis skithuvud till bror som absolut ska ut och fara, ha skjuts och det ena och det andra trots att han känner sig sjuk för han "är bara lite snörvlig, inte sjuk". Vrålsjuk i 3 dagar, småsjuk i 5 och därefter sitter jag "frisk" med långtidssymtom sen flera veckor tillbaka. Min kondition är bedrövlig och vill inte byggas upp alls som förr, jag får ont i luftrören när jag tränar. Har lite pollenallergi, men snorar som aldrig förr på väldigt märkliga vis med segt snor som knappt går att snyta ut, ibland kommer det blod med. Har svårt att träna i allmänhet för blir så pass anfådd, tidigare har jag haft skaplig kondition men efter sjukan har det varit katastrof.

Någon som fått liknande upplevelser av efter-symtom, kanske även trots god hälsa och fysik i ung ålder?

Visa signatur

Tidigare nickad "Samwell"