Tävling: Lek med Inets nya logotyp och vinn ett Geforce RTX 3070

Permalänk
Medlem

inet Phone Pro

Photoshop nybörjare 🙄.
Är lite inne på minimal design.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

Mitt tredje bidrag då, tänkte 3rd time's the charm. Hoppas bara inte juryn tröttnat på Circuit designen ännu, den är ju bara så sjukt snygg!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.
En liten blinkning till mitt gamla favoritrollspel.

Permalänk

Bidrag till tävlingen. En neonskylt. Skapad i Adobe XD och Photoshop. Gillar mörka bakgrunder. Så den fick bli det. Förstora bilden och släck lyset...

Former på neonrör, sladd och eluttag gjorda i Adobe XD. Sedan importerat i Photoshop där jag gjort allt annat. Texturer i bakgrunden med penslar.

Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag. Hade en idé om vad jag ville göra och hittade ett NVIDIA Riva TNT2 M64 Vanta i förrådet vilket jag tyckte passade utmärkt för det jag hade tänkt mig. Bakgrunderna nedan är baserat på en makrobild av baksidan av det kortet, se slutet av inlägget för mer info.

För den som är lite tekniskt intresserad så användes en Canon EOS 5DS R samt ett Canon EF 180 f/3,5L USM Macro för att ta bilden som användes för bakgrunderna. Använde mig sedan av Lightroom Classic och Photoshop för att skapa de olilka varianterna.
100% Utsnitt från nedre delen av bilden
Bild på kortet (Grön markering är området på första fem varianterna av bakgrunden, Röd är området för de övriga fem varianterna. Blå är området för utsnittsbilden.)

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Cyb0rg1rl

Här är mitt bidrag till tävlingen som jag jobbat på nu i helgen. Jag har använt ritplatta och photoshop.

Visa signatur

✨ ASUS Z170 PRO GAMING✨Intel Core i5-6600K ✨ ASUS Strix GTX970 ✨

Permalänk
Medlem

Skapat med verkligt material

1:

2:

3:

Permalänk
Medlem

Blev lite blandat i Alias/Keyshot/Fireworks/Lightroom
Nån som ser vad första bilden är?

https://imgur.com/Wu2s6pw

https://imgur.com/PJthxiK

Permalänk

Mitt bidrag

Här kommer mina bidrag:

Förslag 1:

Förslag 2:

Förslag 3:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Skrivet av kl0r3x:

Snyggt, och mer avancerad än min stackars 3d-print Bra gjort Jag gillar bilden över det mörka träet.

Visa signatur

Intel Core i7 7700
ASUS STRIX-GTX1060 -O6G
Corsair 2x8GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX

Permalänk
Medlem
Skrivet av kl0r3x:

Hur lyckades du få dem att flyta i luften? Är det fiskelina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaBoi:

Hur lyckades du få dem att flyta i luften? Är det fiskelina?

Han kanske fotade väldigt snabbt bara?

Permalänk
Medlem

Finns några grymma bidrag här inne. Jäklar vad duktiga ni är, hatten av.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hade lite extra tid över i helgen så jag passade på att göra två till! Många bra bidrag redan tycker jag så man känner ju pressen, hehe!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Brukar ju inte medverka i dessa tävlingar, men kunde inte sova, så grävde lite i fotoarkivet och redigerade ihop en drös med bidrag. Hade bara tänkt göra 5-6 stycken först.... hehehe...
(Alla bilder är transformationer av mina egna foton, tagna där jag bor, bortsett från fyren som är tagen på Gotland för 2-3 år sedan. Edit: Ska nog vara Öland, rörde ihop det lite.)

Hoppas det blev något bra, för en sprillans ny 3070 tackar man inte nej till precis!

Beach Memories:

Golden Autumn Leaves:

Old Swedish Lighthouse:

Tactical Mosaic:

Laser Swatch:

Rembrandt White:

Light Sphere:

Light Sphere 2:

Wood Patterns:

Sunset:

Inet AMD edition:

Simple Dark Blue:

Yellow Rose:

Glowing Rose:

Rock Pillars:

Flower Zoom:

Flower Tech:

Zoom Tech:

Zoom Glitched:

(Album länk)

Minnet är bra men kort...
Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Permalänk
Medlem

Vill också vinna ett 3070!

Permalänk
Medlem

Otroligt fina bidrag med.

Jag vet inte om jag ens gjort rätt med måtten men ett litet bidrag från mig.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Fotade min oled TV och lekte lite med perspektiv, kort skärpedjup och custom bokeh filter.

Mindre logotyp:

Behind the scenes:

Kamera: Panasonic GH5. Objektiv: Minolta Rokkor PG 50mm f/1.4 + Speedbooster 0.7x
Partiklar gjorda i Nuke. Foto redigerat i Lightroom.

Dold text
Snyggade till färgerna lite
Visa signatur

Intel i5 13600KF | MSI RTX 4070 Ti | ASUS Prime Z790-P | 64GB DDR4 | Kingston KC3000 2TB | Cooler Master ML240L V2 | Be Quiet! Silent Base 601 | Fractal Design ION Gold 850W | Windows 11 | LG OLED 55 CX | Oculus Quest 2
https://www.flickr.com/people/200480773@N04/

Permalänk
Medlem

Circuit and Dr. Inet: Crashing the after-work (+ en del extra bidrag)

I detta avsnitt har Circuit och Dr. Inet slagit ihop sina digitala geniknölar för att bli den största dator butiken världen någonsin skådat. Efter de i smyg lyckats skapa en egen kretskortsfabrik så har de nu kraften att koppla in sin teknik över hela världen och de första som ska få ta del av dessa glada nyheterna är de oanade Inet arbetarna som är i full färd med koppla loss på deras dagliga after-work.

Ja här var mitt försök till att göra en affisch. Hoppas färgerna inte är för off, på mina skärmar ser bilderna så otroligt olika ut i lyster, men tror jag hittade en balanserad variant. (Tillagt: Om det inte är tillåtet att låna Dr. Inet från inets hemsida och redigera om honom lite/måla över honom. Vilket inte direkt syns så mycket då han är lite mörk i fönstret, så stryk mitt översta bidrag)

Då så många gjort coola logos, var det inget som kändes att det gick att tävla med så tog och färdigställde en gammal skiss, på ett skrotat cover, till en serie jag arbetar på. Då jag tyckte den kunde passa in här och hoppningsvis sticka ut lite (och inte bara på ett negativt sätt)...
Lyckades att trycka in inet logorna lite här och där i bilden i alla fall. Försökte ta lite inspiration från gamla tv serien pinky and the brain, bara att istället för att ta över världen vill Dr. Inet och Circuit bli den största datorbutik i världen.
https://imgur.com/yE0j8I2
https://imgur.com/1CpvyLc

Edit:
"Det är tillåtet att lämna in flera bidrag!" Aha... men då kanske man kan testa lite flera saker då.

Först kör vi några loggor då:
Lite vintrig, men datorer ska ju vara kylda och så bor vi ju i Sverige så passar vid de flesta tillfällena

Inet i himmelen

Vad är på andra sidan

Metal Gear Inet, rätt så solid bild tycker jag. Hi hi, ha...

Skulle göra lite av en Bond inspirerad bild, men tycker den utan rinnande inet blev bättre, alternativ under.

Sen då man började använda gör flytande verktyget, blev det nästan obligatoriskt att göra en sån här

Kör ett till försök på konst

Gammal comic con bild, så tänkte varför inte.

Första gången jag såg Inet i en park i Japan dit jag åkte för ett tag sedan

Sen har vi sol uppgång i Japan

The Matrix

Watchmen, bild tagen i Japan

Detektiv Inet

I see you in the dark

And I see you in the light (Mitt öga i båda)

Hittade ert lager då jag kolla i ett teleskop

Inet inom inet

Sen några alternativ på den ovan:

Sen måste man ju testa att charma till sig en vinst med små vovvar:

När hunden bara inte kan få nog av att gnugga sig mot Inet loggan

Sen har vi den andra som har fått shopping förbud för han började se loggor...

Hoppas det inte blev för många bidrag. Vart kul att leka lite med Photoshop funktioner Sen avlutar jag med en mer avslappnad Inet och Jang.

Lagt till ett par till bidrag... Har jag blivit beroende
Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag på temat svensk sommar:

och

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Här kommer ett bidrag med lite omtänkt färgschema på loggan á lá naturlig träfärg från björk och mahogny.

Fixat bildlänken
Permalänk
Permalänk
Medlem

Inet Core i9 - Kommer i 3 färger

Made with <3 i Blender
Vill tacka för att den här tävlingen har motiverat mig att lära mig Blender bättre, har inte haft tillräckligt med motivation tidigare. Hoppas ni tycker om det!

Finns också en mer simpel bakgrund i samlingen här.

Har kvar projektfilerna och de okomprimerade bilderna om det behövs

Lade till länk till en samling med mer simpel bakgrund
Permalänk

Mitt bidrag

Mycket bra inlägg här. Här är mitt bidrag till tävlingen. Gjort i Houdini.

Permalänk

Första batch med bidrag

Visa signatur

MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 | PSU | WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5" | Samsung 960 EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Senaste nytt!!!
Efter att ha varit spårlöst försvunnen ett tag, har nu nya iakttagelser gjorts av Dr.Inet.
Ryktena om att Dr.Inet jobbat på en metod att kunna använda sin kärlek för allt inom teknik samlat i sitt stora hjärta är SANT!
Med sina nya krafter och tillsammans med sin trogna följeslagare dubbelklick, har det setts kämpa mot dom onda skurkarna Papperslansering och Dr.Bristvara.
Texten uppdateras...

Lycka till.