Fundrar.på iPhone 12 pro 256gb.. frågor.

Permalänk
Avstängd

Fundrar.på iPhone 12 pro 256gb.. frågor.

Hej, sitter idag med en Samsung note 10+, i de finns det något som heter "hemlig mapp" där man kan lägga både appar och filer i bakom lås, finns det nån liknande funktion i iPhone?

Är det värt att köpa Apples trådlösa hörlurar för 1990kr, har idag Jabra ActiveX Elite 75, de funkar bra mot Samsungen.

Den där maglit3, är den värt att köpa?

De flesta apparna jag har idag verkar finnas till iPhone, även om jag behöver köpa nya appar av de som kostar.

iPhone blev intressant, nu när man kan välja standard-appar, som inte är Apples egna (webbläsare, musikprogram t.ex. sms kanske går också)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Man kan gömma foton i IOS. Men, är det en delad telefon du har, eller misstänksam fru? Du har ju redan inloggning med face-id så att ingen kan kika i din telefon.

Apples airpods pro är toppenlurar. Dom kanske inte vinner några priser av audiofiler, men det är smidigheten i dom som är helt oslagbara, särskilt om du har en macbook eller ipad också.

Maglit3 vet varken jag eller google vad det är dock...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Hej, sitter idag med en Samsung note 10+, i de finns det något som heter "hemlig mapp" där man kan lägga både appar och filer i bakom lås, finns det nån liknande funktion i iPhone?

Är det värt att köpa Apples trådlösa hörlurar för 1990kr, har idag Jabra ActiveX Elite 75, de funkar bra mot Samsungen.

Den där maglit3, är den värt att köpa?

De flesta apparna jag har idag verkar finnas till iPhone, även om jag behöver köpa nya appar av de som kostar.

iPhone blev intressant, nu när man kan välja standard-appar, som inte är Apples egna (webbläsare, musikprogram t.ex. sms kanske går också)

Du kan bara sätta standardapp för webbläsare och mail (om jag minns rätt). Går inte att andra standardapp för sms eller bilder app

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Hej

Jag har nyligen själv skaffat en 12 pro max tillsammans med airpod pro hörlurarna. Jag är ingen ljudexpert men enligt mig är hörlurarna ganska bra och ANC funktionen fungerar utmärkt!

Just detta med hemlig mapp vet jag faktiskt inte om det finns. Måste väl finnas någon app som fixar det? Ingen aning.

För övrigt är det en toppentelefon!

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Vad saknar du med din befintliga telefon? (ok har du företags telefon som är gratis så kan jag förstå din nyfikenhet) Annars så är dessa telefoner mer eller mindre samma. För var det lite fränt/status med senaste telefonen men idag så är det ingen som bryr sig då skillnaden är så liten mellan modellerna. betala 500kr/mån för telefonen? Måste finnas roligare saker man göra för 500kr/mån än att sitta med senaste mobilen.

Nästa år kommer det nya batterier (ASSB) så du slipper mellan ladda på dagen när du nyttjar din telefon med senaste nätet, tror även att nästa iPhone CPU skulle göras på 4nm vilket är ett stort lyft för prestanda och driftlängd.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd

Köpte en 12 pro max blå med airpods pro eller vad de heter.
Jösses vad noise cancelling funkar bra, hade AC:n på hemma som låter lite, trodde först att jag gått och blivit döv. Trodde mina Jabra elite active 75t hade bra noise canceling..

Enda problemet jag har med luren är att jag får inte outlook att ansluta till min exchange-server (via ballou.se), men allt annat funkar av vad jag hunnit installera och testa.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av stgr:

Köpte en 12 pro max blå med airpods pro eller vad de heter.
Jösses vad noise cancelling funkar bra, hade AC:n på hemma som låter lite, trodde först att jag gått och blivit döv. Trodde mina Jabra elite active 75t hade bra noise canceling..

Enda problemet jag har med luren är att jag får inte outlook att ansluta till min exchange-server (via ballou.se), men allt annat funkar av vad jag hunnit installera och testa.

Kul att du är nöjd Är din exchange-server en O365-dito? I så fall har jag haft bättre lycka med att använda outlook-appen från appstore. När vi migrerade från onprem exhange till O365 på jobbet har mycket huvudvärk försvunnit när jag bara gav upp och körde Microsofts egna app, så det är mitt tips

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Hej, sitter idag med en Samsung note 10+, i de finns det något som heter "hemlig mapp" där man kan lägga både appar och filer i bakom lås, finns det nån liknande funktion i iPhone?

En funktion som är nära/liknande är att ha olika hemskärmar med app-ikoner. En vy för arbetsrelaterat och en för privat/hopp & lek exempelvis.

Här är en länk som förklarar och visar detta:
https://mbsdirect.com/mbs-blog/article-too-many-home-screens-...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Kul att du är nöjd Är din exchange-server en O365-dito? I så fall har jag haft bättre lycka med att använda outlook-appen från appstore. När vi migrerade från onprem exhange till O365 på jobbet har mycket huvudvärk försvunnit när jag bara gav upp och körde Microsofts egna app, så det är mitt tips

Har samma problem i både outlook från MS, samt "Mail" från apple.
Det är en exchange via ballou.se, tror inte det är o365, utan en tidigare variant.