Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gamingstol Svive Gemini - någon som köpt eller testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag sitter i samma situation men du kan få den för 5% rabatterat pris genom att köpa ett presentkort hos Mecenat eller GetGifted som ett litet plåster på såret

EDIT: Köpte precis stolen på detta sätt

Tack men hade redan beställt stolen. Fick som sagt lite panik då den blå jag ville ha var till fullpris igen.

Fick hem den nyss. Det var en dj-vla stor kartong må jag säga. Inga handtag att baxa den med heller.

Edit: Var för snabb på att skicka texten, var inte klar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack men hade redan beställt stolen. Fick som sagt lite panik då den blå jag ville ha var till fullpris igen.

Fick hem den nyss. Det var en dj-vla stor kartong må jag säga. Inga handtag att baxa den med heller.

Edit: Var för snabb på att skicka texten, var inte klar.

Hehe ja jag tänkte "-Vafan, 30ish kilo är väl inget, det är ju vardag på jobbet" men jäklar den var rätt otymplig att bära 3trappor 🤣

Ville egentligen också ha Blå/Grå men som dig så fick jag lite panik och köpte en mörkgrå istället med 5% rabatt 😋

Nu letar jag efter någon filt eller liknande för att inte skada tyget på stolen.

EDIT: Mina synpunkter på stolen förresten är väldigt skön, dock ovan vid hård sittdyna (hade en gammal insutten stol från Ikea innan).

Jag är 192cm och väger runt 90kg, har inga problem att nå ner med hälarna till golvet (även i lite utsträckt läge).
Nackkudden skulle kunna varit lite mjukare och haft längre remmar (den går inte att flytta när den är fastspänd) vilket blir ett problem när man lutar sig bakåt med ryggstödet.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

dock ovan vid hård sittdyna

Har ett fårskinn från ikea (ludde tror jag det heter) på min secretlab, tyckte den blev trevligare med det.
Kanske något för er med svive också?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Tack för info, ska nog försöka hitta ngt bra framöver. Är själv väldigt varm av mig så det är enda problemet egentligen. Tänkte inte ens på stol under BF nnars hade jag nog slagit till. Får vänta på nästa rea helt enkelt. Egentligen är vad som helst bättre än det jag har idag och vill helst inte lägga alltför många tusenlappar på detta. Speciellt eftersom att jag har katter som lätt kan förstöra den ;p.

Jo, jag är rätt nöjd och min Markus har varit med många år så det var dags för ett byte, gissar att det kommer liknande deals under Januari-rean ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Hehe ja jag tänkte "-Vafan, 30ish kilo är väl inget, det är ju vardag på jobbet" men jäklar den var rätt otymplig att bära 3trappor 🤣

Ville egentligen också ha Blå/Grå men som dig så fick jag lite panik och köpte en mörkgrå istället med 5% rabatt 😋

Nu letar jag efter någon filt eller liknande för att inte skada tyget på stolen.

EDIT: Mina synpunkter på stolen förresten är väldigt skön, dock ovan vid hård sittdyna (hade en gammal insutten stol från Ikea innan).

Jag är 192cm och väger runt 90kg, har inga problem att nå ner med hälarna till golvet (även i lite utsträckt läge).
Nackkudden skulle kunna varit lite mjukare och haft längre remmar (den går inte att flytta när den är fastspänd) vilket blir ett problem när man lutar sig bakåt med ryggstödet.

Snuskigt impad. Måste fråga hur f-n du fick upp den tre trappor? Är du bodybuilder? Höll på att tuppa av att släpa den från pirran över tröskeln. Var tungt nog att släpa den på pirran.

Är 1.83 själv. Inte skruvat ihop den än. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ur den ur kartongen, lite ont om plats för megakartongen.

"Hård sittdyna". Låter inte allt för skönt men hoppas det är en vanesak.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har ett fårskinn från ikea (ludde tror jag det heter) på min secretlab, tyckte den blev trevligare med det.
Kanske något för er med svive också?

Jag funderade på det jag med, ska fortsätta hålla utkik.
Jag har redan en pläd för soffan, får se om jag tar och använder den 😊

Skrivet av Beginner:

Snuskigt impad. Måste fråga hur f-n du fick upp den tre trappor? Är du bodybuilder? Höll på att tuppa av att släpa den från pirran över tröskeln. Var tungt nog att släpa den på pirran.

Är 1.83 själv. Inte skruvat ihop den än. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ur den ur kartongen, lite ont om plats för megakartongen.

"Hård sittdyna". Låter inte allt för skönt men hoppas det är en vanesak.

Haha långt ifrån, iof så har vi ett fyskrav på jobbet 😋 ger man sig f-n på sig att den ska upp så går det men det jobbigaste var otympligheten, STOR kartong 😵

Den hårda dynan är inget som stör bara att jag är ovan med det, om man gör som jag planerar och som Json_81 skrev så ska jag hitta en dyna eller pläd att skydda stolen med.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag funderade på det jag med, ska fortsätta hålla utkik.
Jag har redan en pläd för soffan, får se om jag tar och använder den 😊

Haha långt ifrån, iof så har vi ett fyskrav på jobbet 😋 ger man sig f-n på sig att den ska upp så går det men det jobbigaste var otympligheten, STOR kartong 😵

Den hårda dynan är inget som stör bara att jag är ovan med det, om man gör som jag planerar och som Json_81 skrev så ska jag hitta en dyna eller pläd att skydda stolen med.

Ska vira in den i sänglakan tills vidare tills jag hittar en pläd eller så. Nackkudden virar jag in i en handduk. Eller göra som jänkarna, plasta in allt.

"Ludde" ska jag kolla in. Tack @Json_81 för tipset.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag har ett annat problem med stolen, är det någon som vet hur man lossar stolen från sin gashiss?

Jag råkade glömma sätta dit skyddet

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Hur lyder omdömet av stolen nu några månader senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wurf:

Hur lyder omdömet av stolen nu några månader senare?

Undrar detsamma. Dax för mig att hitta nytt och denna verkar ju fantastisk, lär jag säga 👍🏻

Permalänk
Medlem

Jag trivs bra med stolen. Ska jag säga något negativt. Skulle faktiskt kunnat ha att armstöden gick att dra ihop mer. Köpte en Marcus på Ikea först men den var alldeles för hård. Den här är helt okej i hårdhet men antar den blir ännu mjukare ju mer insutten den blir.

Men det sämsta med stolen är att jag tippat runt med den en gång. Sitter jag på framkant av stolen som man gör ibland då jag ska rulla iväg någonstans vill den lätt tippa. Tänk er att ni ska "köra" med stolen några meter och drar er iväg med fötterna. Någon annan som haft problem med det?

Annars är det en väldigt skönt stol och jag är nöjd med den. Kollade på begagnade "riktiga" kontorsstolar men de fick man ofta ge 4000-5000 och då såg de ut som lik. Så för priset tycker jag det är en väldigt bra stol.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Har använt stolen i 3 månader och har egentligen ingenting att klaga på, jag är supernöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Jag trivs bra med stolen. Ska jag säga något negativt. Skulle faktiskt kunnat ha att armstöden gick att dra ihop mer. Köpte en Marcus på Ikea först men den var alldeles för hård. Den här är helt okej i hårdhet men antar den blir ännu mjukare ju mer insutten den blir.

Men det sämsta med stolen är att jag tippat runt med den en gång. Sitter jag på framkant av stolen som man gör ibland då jag ska rulla iväg någonstans vill den lätt tippa. Tänk er att ni ska "köra" med stolen några meter och drar er iväg med fötterna. Någon annan som haft problem med det?

Annars är det en väldigt skönt stol och jag är nöjd med den. Kollade på begagnade "riktiga" kontorsstolar men de fick man ofta ge 4000-5000 och då såg de ut som lik. Så för priset tycker jag det är en väldigt bra stol.

Skrivet av lilmako:

Har använt stolen i 3 månader och har egentligen ingenting att klaga på, jag är supernöjd!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wurf:

Hur lyder omdömet av stolen nu några månader senare?

Som tidigare: gillar kvalitén osv men kan absolut inte rekommendera om man inte är ordentligt lång. Har inte orkat skaffa någon fotpall så den har stått sedan jag köpte den, då det blir väldigt obekvämt att sitta med fötterna hängande i luften efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Som tidigare: gillar kvalitén osv men kan absolut inte rekommendera om man inte är ordentligt lång. Har inte orkat skaffa någon fotpall så den har stått sedan jag köpte den, då det blir väldigt obekvämt att sitta med fötterna hängande i luften efter ett tag.

Är runt 200 cm och har ordentliga problem att hitta en stol som är hög nog där jag ha glädje av rygg och nackstöd etc. Så låter ju som en "match made in heaven". Tack för din input.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wurf:

Är runt 200 cm och har ordentliga problem att hitta en stol som är hög nog där jag ha glädje av rygg och nackstöd etc. Så låter ju som en "match made in heaven". Tack för din input.

Ja, för dig så kan den nog vara bra om du är så pass lång

Om du vill ha en sammanfattning av mina upplevelser så kan du kolla på

https://www.webhallen.com/se/product/323639-Svive-Gemini-Gami...

och leta upp min recension Har samma användarnamn där som här. Just ryggkudden och nackkudden är nog de enda delarna som känns lite mindre bra på stolen kanske, då de inte går att justera så mycket. Men som sagt: för mig är det stora problemet höjden, samt att Webhallen skriver nonsens som att den är bra för korta gamers

Permalänk
Medlem

Själv 190 med långa ben, så detta låter utmärkt
En fråga ang armstöden. Då jag ibland tänke använda den framför Tv'n som typ fåtölj för gaming. Hur pass lågt går det att sänka armstöden ?
Letar med ljus och lyckta typ en stol som kan agera både ock - skrivbordet och fåtölj

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Själv 190 med långa ben, så detta låter utmärkt
En fråga ang armstöden. Då jag ibland tänke använda den framför Tv'n som typ fåtölj för gaming. Hur pass lågt går det att sänka armstöden ?
Letar med ljus och lyckta typ en stol som kan agera både ock - skrivbordet och fåtölj

Som jag skrev i min recension på Webhallens produktsida så går det inte att sänka armstöden särskilt lågt och de vinklar sig tillsammans med stolen, så om du lutar dig bakåt så blir högsta punkten högre än innan (pga vinkeln). Vilket är bra att tänka på om du har ett lågt skrivbord, då stolen i sig inte går att sänka särskilt mycket.

Permalänk

Noblechairs Epic Java Edition er stolen du må sjekke ut. Jeg har brukt Svive Phoenix Tier 3 Gamingstol Sort M/L- vekt på stolen 30 kg i ca 3 år,men nå ble den bytta ut til det bedre merke(Noblechairs Epic Java Edition- vekt 28 kg) og kvalitet hele veien som kosta en del mer 4790 i norge.Du får kjøpt den på komplett om du ønsker det.Ja den har fått European Hardware Awards fra 2017 til 2020 best Gaming chair 3x det sier jo noe det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Som jag skrev i min recension på Webhallens produktsida så går det inte att sänka armstöden särskilt lågt och de vinklar sig tillsammans med stolen, så om du lutar dig bakåt så blir högsta punkten högre än innan (pga vinkeln). Vilket är bra att tänka på om du har ett lågt skrivbord, då stolen i sig inte går att sänka särskilt mycket.

Okey då låter det ju mindre bra hmm..
Men antar det inte lär finnas just någon stol, där man kan sänka ned armstöden rejält. De är ju anpassade för just skrivbordet.

Men vid soff spelande är ju att ha rejält nedsänkt ett måste IMHO, för att sitta skönt med en gamepad, eller Corsair Lapboard + K63 Wireless, som jag köpte vid jul 🙂

Så jag lär nog glömma tanken om en gaming stol, att agera både och, samt uppdatera min gamla fåtölj till en ny ist!

Btw, tack så mycket för infon 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Okey då låter det ju mindre bra hmm..
Men antar det inte lär finnas just någon stol, där man kan sänka ned armstöden rejält. De är ju anpassade för just skrivbordet.

Men vid soff spelande är ju att ha rejält nedsänkt ett måste IMHO, för att sitta skönt med en gamepad, eller Corsair Lapboard + K63 Wireless, som jag köpte vid jul 🙂

Så jag lär nog glömma tanken om en gaming stol, att agera både och, samt uppdatera min gamla fåtölj till en ny ist!

Btw, tack så mycket för infon 👍🏻

Så lite så Och nä, det är nog inte många kontorsstolar där man kan sänka armstöden helt, så de inte är i vägen om man ska spela med kontroller i knäet. Däremot kan ju vissa eventuellt sänka dem så pass mycket att armstöden iaf inte stör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Så lite så Och nä, det är nog inte många kontorsstolar där man kan sänka armstöden helt, så de inte är i vägen om man ska spela med kontroller i knäet. Däremot kan ju vissa eventuellt sänka dem så pass mycket att armstöden iaf inte stör?

Presis, det blir nog svårt att hitta. Fick syn på Noblechair Hero. Den verkar ju helt grym. Stor och rymlig utan dessa gimmicks de flesta kör med, som gör att man sitter som fastgjuten och med axlarna fram likt en gorilla
Därför jag gillade Gemini Svive. Ser iaf sjukt bekväm och proffisionell ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Presis, det blir nog svårt att hitta. Fick syn på Noblechair Hero. Den verkar ju helt grym. Stor och rymlig utan dessa gimmicks de flesta kör med, som gör att man sitter som fastgjuten och med axlarna fram likt en gorilla
Därför jag gillade Gemini Svive. Ser iaf sjukt bekväm och proffisionell ut

Ja, jag tyckte Noblechair Hero och Gemini såg väldigt, väldigt lika ut... Nästan så man undrar om det är samma fabrik och sedan lite annat lager på utsidan

Och som sagt: Gemini känns helt klart som en bra stol, allting verkar iaf hålla hög kvalité och vara välgjort. Mitt problem är som sagt bara att jag inte kan sänka den nog (och Webhallens usla info om detta), annars hade jag nog varit riktigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Ja, jag tyckte Noblechair Hero och Gemini såg väldigt, väldigt lika ut... Nästan så man undrar om det är samma fabrik och sedan lite annat lager på utsidan

Och som sagt: Gemini känns helt klart som en bra stol, allting verkar iaf hålla hög kvalité och vara välgjort. Mitt problem är som sagt bara att jag inte kan sänka den nog (och Webhallens usla info om detta), annars hade jag nog varit riktigt nöjd med den.

Presis, kanske Komplett har nån deal med Noblechair
Grejen är ju att även folk säger detsamma om Hero - kan inte sänkas nog, men man kan byta ut patronen och då göra den lägre!

Tackar för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Grejen är ju att även folk säger detsamma om Hero - kan inte sänkas nog, men man kan byta ut patronen och då göra den lägre!

Haha, varför är jag inte förvånad?

Undrar om man enkelt kan byta patron på Gemeni också...

Permalänk
Medlem

Köpte en på Komplett för 1990 kr.
Riktigt skön stol då den är betydligt större än min gamla DXracer.
Finns dock några saker som skulle kunna göras bättre - tycker lägsta läget är något för högt. Då är jag endå 184cm.
Vadderat armstöden, att svankstödet skulle kunna vara fästbart och flyttbart.
Att sitsen skulle kunna tiltas något framåt.

För priset jag betalade så finns det dock inte mycket att klaga på.
Kvalitén verkar helt ok.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Haha, varför är jag inte förvånad?

Undrar om man enkelt kan byta patron på Gemeni också...

Ja presis, kanske borde gå. Låter ju tydligt som en Hero i annan skepnad. Och att få den till det priset e ju helgrymt
Iof har ju Hero - tja vad tusan heter det på Swedish - svanken kan buktas ut; som på den nya Razer stolen som hyllas för detta. Men det funkar väl med kudde oxå!

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5608056
Den finns för 2599 kr nu på webhallen. Beställde precis en

Permalänk

Kollade av en slump kring lunch idag och då var den ljusgrå sänkt till 2599 på Webhallen. Så jag nöp en för upphämtning nära mig. Fanns bara en kvar på några få ställen och inga på webblager. Nu 5 h senare är det ordinarie pris igen. 😂 Hade helst velat ha en mörkare grå men skitsamma.

Edit: Ibland har man tur. Ville ju helst ha en lite mörkare variant än den ljusgrå som jag skrev ovan. Fick mail från Webhallen att den var klar att hämtas ut. Åkte dit. De beklagar sig över att det blivit något fel och att de inte har någon ljusgrå, utan bara en gråblå. Som dessutom inte var till kampanj på websidan. Men då säger han att om du vill ta den gråblå istället så kan du få den för 2399 kr, för besväret.
Har precis satt ihop den och första intrycket är ju att den är riktigt jädra skön att sitta i.

Permalänk

Köpte min på komplett för 2400:- i ljusgrått.
Är 187cm lång och runt 105kg och upplever inte sitthöjden som något problem. Det är en bekväm och solid stol.
Min andra stol är en DXracer King (som kostade 2000:- mer) och jämfört med den så är Gemini lite smalare över sittdynan och lite hårdare men har väldigt generöst sittdjup.
Nackkudden är helt ok. Svankkudden är väldigt stor och otymplig så använder den inte.
Tycker King är lite bekvämare men Gemini är inte dålig alls och kan sitta en hel dag utan problem.
Har också upplevt som någon annan i tråden att om man sitter på framkanten kan den nästan välta lite. Samma om man tippar den fullt ut fullt bakåt.
Men egentligen inget problem om man är medveten om det.
Textiltyget tycker jag ser bra ut och den ser mer diskret och snygg ut än en stol i PU-läder.
Stolen ser ju nästan helt identisk ut med Secret labs Titan i "Cookies and Cream" klädsel.
Överlag så är jag egentligen väldigt nöjd! Får man den för 2000-2500 är det ett kap.

förtydligande