Gamingstol Svive Gemini - någon som köpt eller testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag sitter i samma situation men du kan få den för 5% rabatterat pris genom att köpa ett presentkort hos Mecenat eller GetGifted som ett litet plåster på såret

EDIT: Köpte precis stolen på detta sätt

Tack men hade redan beställt stolen. Fick som sagt lite panik då den blå jag ville ha var till fullpris igen.

Fick hem den nyss. Det var en dj-vla stor kartong må jag säga. Inga handtag att baxa den med heller.

Edit: Var för snabb på att skicka texten, var inte klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack men hade redan beställt stolen. Fick som sagt lite panik då den blå jag ville ha var till fullpris igen.

Fick hem den nyss. Det var en dj-vla stor kartong må jag säga. Inga handtag att baxa den med heller.

Edit: Var för snabb på att skicka texten, var inte klar.

Hehe ja jag tänkte "-Vafan, 30ish kilo är väl inget, det är ju vardag på jobbet" men jäklar den var rätt otymplig att bära 3trappor 🤣

Ville egentligen också ha Blå/Grå men som dig så fick jag lite panik och köpte en mörkgrå istället med 5% rabatt 😋

Nu letar jag efter någon filt eller liknande för att inte skada tyget på stolen.

EDIT: Mina synpunkter på stolen förresten är väldigt skön, dock ovan vid hård sittdyna (hade en gammal insutten stol från Ikea innan).

Jag är 192cm och väger runt 90kg, har inga problem att nå ner med hälarna till golvet (även i lite utsträckt läge).
Nackkudden skulle kunna varit lite mjukare och haft längre remmar (den går inte att flytta när den är fastspänd) vilket blir ett problem när man lutar sig bakåt med ryggstödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

dock ovan vid hård sittdyna

Har ett fårskinn från ikea (ludde tror jag det heter) på min secretlab, tyckte den blev trevligare med det.
Kanske något för er med svive också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Tack för info, ska nog försöka hitta ngt bra framöver. Är själv väldigt varm av mig så det är enda problemet egentligen. Tänkte inte ens på stol under BF nnars hade jag nog slagit till. Får vänta på nästa rea helt enkelt. Egentligen är vad som helst bättre än det jag har idag och vill helst inte lägga alltför många tusenlappar på detta. Speciellt eftersom att jag har katter som lätt kan förstöra den ;p.

Jo, jag är rätt nöjd och min Markus har varit med många år så det var dags för ett byte, gissar att det kommer liknande deals under Januari-rean ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Hehe ja jag tänkte "-Vafan, 30ish kilo är väl inget, det är ju vardag på jobbet" men jäklar den var rätt otymplig att bära 3trappor 🤣

Ville egentligen också ha Blå/Grå men som dig så fick jag lite panik och köpte en mörkgrå istället med 5% rabatt 😋

Nu letar jag efter någon filt eller liknande för att inte skada tyget på stolen.

EDIT: Mina synpunkter på stolen förresten är väldigt skön, dock ovan vid hård sittdyna (hade en gammal insutten stol från Ikea innan).

Jag är 192cm och väger runt 90kg, har inga problem att nå ner med hälarna till golvet (även i lite utsträckt läge).
Nackkudden skulle kunna varit lite mjukare och haft längre remmar (den går inte att flytta när den är fastspänd) vilket blir ett problem när man lutar sig bakåt med ryggstödet.

Snuskigt impad. Måste fråga hur f-n du fick upp den tre trappor? Är du bodybuilder? Höll på att tuppa av att släpa den från pirran över tröskeln. Var tungt nog att släpa den på pirran.

Är 1.83 själv. Inte skruvat ihop den än. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ur den ur kartongen, lite ont om plats för megakartongen.

"Hård sittdyna". Låter inte allt för skönt men hoppas det är en vanesak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har ett fårskinn från ikea (ludde tror jag det heter) på min secretlab, tyckte den blev trevligare med det.
Kanske något för er med svive också?

Jag funderade på det jag med, ska fortsätta hålla utkik.
Jag har redan en pläd för soffan, får se om jag tar och använder den 😊

Skrivet av Beginner:

Snuskigt impad. Måste fråga hur f-n du fick upp den tre trappor? Är du bodybuilder? Höll på att tuppa av att släpa den från pirran över tröskeln. Var tungt nog att släpa den på pirran.

Är 1.83 själv. Inte skruvat ihop den än. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ur den ur kartongen, lite ont om plats för megakartongen.

"Hård sittdyna". Låter inte allt för skönt men hoppas det är en vanesak.

Haha långt ifrån, iof så har vi ett fyskrav på jobbet 😋 ger man sig f-n på sig att den ska upp så går det men det jobbigaste var otympligheten, STOR kartong 😵

Den hårda dynan är inget som stör bara att jag är ovan med det, om man gör som jag planerar och som Json_81 skrev så ska jag hitta en dyna eller pläd att skydda stolen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag funderade på det jag med, ska fortsätta hålla utkik.
Jag har redan en pläd för soffan, får se om jag tar och använder den 😊

Haha långt ifrån, iof så har vi ett fyskrav på jobbet 😋 ger man sig f-n på sig att den ska upp så går det men det jobbigaste var otympligheten, STOR kartong 😵

Den hårda dynan är inget som stör bara att jag är ovan med det, om man gör som jag planerar och som Json_81 skrev så ska jag hitta en dyna eller pläd att skydda stolen med.

Ska vira in den i sänglakan tills vidare tills jag hittar en pläd eller så. Nackkudden virar jag in i en handduk. Eller göra som jänkarna, plasta in allt.

"Ludde" ska jag kolla in. Tack @Json_81 för tipset.

Permalänk
Medlem

Jag har ett annat problem med stolen, är det någon som vet hur man lossar stolen från sin gashiss?

Jag råkade glömma sätta dit skyddet