PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

För er som har beställt via CyberPhoto så har man nu bakat av alla bokningar som kom september månad och arbetar nu med oktober månads beställningar för Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

För er som har beställt via CyberPhoto så har man nu bakat av alla bokningar som kom september månad och arbetar nu med oktober månads beställningar.

SE eller Digital?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

SE eller Digital?

Standard. Borde ha nämnt det. Jag vet inte hur det ser ut för Digital Edition.

Permalänk

Slog mig för pannan när jag läste @Wolfbeard inlägg.

1. Det är komponentbrist, hur lätt är det att få tag på ett grafikkort tillexempel? Giltig anledning med andra ord.
2. De jobbar på en variant av ps5 för att få upp produktionen, det är inte en "pro" utan skall vara ungefär samma performance som nuvarande.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Tjoff !!
Där kom den, 3-4 dagar innan utlovad tid.
Från MM, beställd 25/6 10:04

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bugulu:

För er som har beställt via CyberPhoto så har man nu bakat av alla bokningar som kom september månad och arbetar nu med oktober månads beställningar för Standard Edition.

Så de har inte ens nått släppdatum för PS5 med andra ord... Jösses.

Jag kommer att få vänta ett år till!

Permalänk
Medlem

MaxGaming har Playstation 5 Standard Edition.
https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5

Edit. Slut. tog slut på någon minut så misstänker att det var en liten batch. Håll koll ändå närmaste minuterna här för jag är tämligen säker på att man har 15 minuter på sig hos dem att slutföra sin order. Så gör man inte det under tiden så kommer det tillbaka i lager.

Edit: 14:22 Tillbaka igen.
Edit: 14:23 Slut igen.

Permalänk
Skrivet av DannielR:

När jag försöker gå vidare till kundvagnen står det att min kundvagn är tom i maxgaming, någon som har samma problem?

Någon annan var före dig

Permalänk
Medlem

Går att boka på CDON för leverans i slutet av månaden.

Permalänk
Skrivet av Rodereng:

Tack! Hoppas verkligen de kör en Mediamarkt och skickar ut snabbare. Hade ju varit tråkigt att få en precis när semestern är slut..

Permalänk
Skrivet av Rodereng:

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodereng:

Tack för info.
Lade faktiskt en bokning där. Har svårt att hela tiden ligga och kölvattnet och bevaka ifall där finns någon att köpa eller inte.
Se bara på Maxgaming idag. Vad tog det, 5 minuter innan de få enheter som kommit in var slut?

Kan jag ha en bokning liggandes så vet jag i alla fall att jag är i någon slags kö och så får den komma när den kommer.
Hade ju såklart varit trevligt att ha någonting att spela på kvällarna nu på semestern eller kunna använda blu-ray-spelaren - men vad skall man göra.

Jag får hålla tummarna, annars kanske den kommer till hösten - när jag skall försöka få tag på ett 3080 till rimligt pris.....

Permalänk
Medlem

Vet någon ungefär mellan vilka tider ps5 kommer in i lager? Alltså typ mellan 10:00 till 14:00 till exempel.

Permalänk
Skrivet av Pilifman:

Vet någon ungefär mellan vilka tider ps5 kommer in i lager? Alltså typ mellan 10:00 till 14:00 till exempel.

Typ som du skrev. Jag håller utkik varje halv- och hel mellan 9 och 14. Har kommit allt ifrån 9 till 13.30. Gemensamt är att det på alla stora sidor oftast är hel eller halv, alltså inte kvart över. Däremot kan det vara precis när som helst på mindre sidor, men då är det också slut på en minut.

Permalänk
Medlem

Slut på CDON

Permalänk
Medlem

digital version + extra handkontroll finns nu för fördröjd leverans på mediamarkt igen
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarinH:

digital version + extra handkontroll finns nu för fördröjd leverans på mediamarkt igen

Perfekt, då kanske dem skickar det som beställdes 23/6 om de nu tar beställningar igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarinH:

Verkar dock inte som att det funkar att beställa, går att lägga i varukorgen men kommer inte vidare där man väljer leveranssätt

Permalänk

Har ni som beställt från cdon fått en orderbekräftelse? Osäker på om jag skrev rätt telefonnummer..

Permalänk
Medlem

Nu fick jag lev.bekr. och notis om bokad leverans via postnord.

Beställde ps5 standard+extra kontroll från MediaMarkt 24/6.
Betalar via klarna.
Expressleverans, (vanlig postnord tydligen, inget fel i det)
”Utlovad” levtid, ca2 veckor vilket de verkat hålla för de flesta med någon dag tillgodo t.o.m.

Rätta mig om jag har fel men visst kan man fortfarande beställa denna kombo via MM med samma premisser än idag?

Permalänk
Skrivet av OPVN:

Nu fick jag notis om bokad leverans via postnord.

Beställde ps5+extra kontroll från MediaMarkt 24/6.
Betalar via klarna.
”Utlovad” levtid, ca2 veckor vilket de verkat hålla för de flesta med någon dag tillgodo t.o.m.

Rätta mig om jag har fel men vist kan man fortfarande beställa denna kombo via MM med samma premisser än idag?

Nej ingen kommer förbi leveransadressen då det kommer upp att varan inte finns i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av josheporsche:

Har ni som beställt från cdon fått en orderbekräftelse? Osäker på om jag skrev rätt telefonnummer..

Jag har fått bekräftelse via mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Nej ingen kommer förbi leveransadressen då det kommer upp att varan inte finns i lager

Ålrajt, segt att lura in folk i en icke fungerande orderprocess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1435mm:

Vi kanske skulle betalt via faktura ist?
Tänkte ringa dem imorgon!

Plötsligt så händer det, fick mail och push notis från MediaMarkt Sverige C/O Schenker Log att PostMord ska leverera till service ställen nära mig imorrn...! wohoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av josheporsche:

Fick bekräftelse via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OPVN:

Nu fick jag lev.bekr. och notis om bokad leverans via postnord.

Beställde ps5+extra kontroll från MediaMarkt 24/6.
Betalar via klarna.

Rätta mig om jag har fel men visst kan man fortfarande beställa denna kombo via MM med samma premisser än idag?

Beställde du digital edition eller standard? beställde min samma dag (digital edition) men har inte fått den skickad ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman02:

Beställde du digital edition eller standard? beställde min samma dag (digital edition) men har inte fått den skickad ännu

Ah sorry, jag har beställt standard.
men visst är det någon här i tråden som fått leverans av digital ed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman02:

Skrivet av OPVN:

Ah sorry, jag har beställt standard.
men visst är det någon här i tråden som fått leverans av digital ed?

Jag tror ingen DE är utskickad från MM, har beställt DE combon med handkontroll 23/6 men inte fått någon, har även fått svar från MM support och dem sa att de inte har några i lager men att det var på ingång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaakz:

Jag tror ingen DE är utskickad från MM, har beställt DE combon med handkontroll 23/6 men inte fått någon, har även fått svar från MM support och dem sa att de inte har några i lager men att det var på ingång.

Japp, samma här. Har också beställt kombon DE med extra kontroll (24/6) och känns jävligt surt att folk som beställt SE flera dagar senare redan fått sin ps5. Hade 100% köpt SE om jag visste att utbudet av DE var betydligt mindre än SE men dom skrev ju ca 2 veckors leverans på både DE och SE så får väl lita på det. Däremot är det nog fortfarande värt det att hålla kvar sin beställning och vänta istället för att avboka och försöka köpa ngn vid random drops.

Permalänk

Väntar också på DE + handkontroll från MM. Beställt den 23/6. Ringde support för att höra mig för, inga besked men det ska vara cirka två veckor de försöker med.