Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Tv till ps5

Uppgraderar från en 10 år gammal plasma tv när jag får min ps5. Blir förmodligen LG 65" OLED 4K TV OLED65CX. Ser att den rasat i pris ordentligt sen den kom. Tänker om det är värt att vänta någon månad till black friday eller mellan dags rean men den kanske inte kan gå ner så mycket mer? Rädd att den helt plötsligt inte går att få tag på. Något annat alternativ som kan vara aktuellt? Kollat på lite olika på el giganten men qled runt samma pris hade betydlig sämre bild.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Finns inget att vänta på. Köp en CX65, dom är ju tokbilliga. Jag klämde avtryckaren när Elgiganten droppade den under 20k. Nu är den ju nästan billig!

C1 ska ha en "gen2" oled som ska vara ljusare och så, men det är inte värt påslaget på pris enligt mig.

Det du är rädd för hände ju med C9 med folk som fegade och väntade på lägre priset. Det var ett gäng trådar här på swec från medlemmar som surade över att butikerna slutat sälja den.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du van vid svärtan från Plasma är det inget snack, finns bara OLED och så stort du har råd med!
Köp nu!

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Finns inget att vänta på. Köp en CX65, dom är ju tokbilliga. Jag klämde avtryckaren när Elgiganten droppade den under 20k. Nu är den ju nästan billig!

C1 ska ha en "gen2" oled som ska vara ljusare och så, men det är inte värt påslaget på pris enligt mig.

Det du är rädd för hände ju med C9 med folk som fegade och väntade på lägre priset. Det var ett gäng trådar här på swec från medlemmar som surade över att butikerna slutat sälja den.

Det var det jag var orolig över. El giganten hade inga kvar och kunde inte ens beställa nya 😂 så kanske lika bra att köpa den på komplett direkt när ps5 kommer. Bara hoppas dom har hemleverans får aldrig in tvn i bilen 😖

Permalänk

Tycker min 10 eller 12 år gammla plasma har riktigt bra bild. Ganska mycket pengar för min del så hoppas verkligen att det känns värt det när jag får den. Men 4k på en modern tv borde ju vara betydligt bättre än min gammla

Permalänk
Medlem

Också ute efter en för Xbox Series X/PS5 dock max 10k men helst mycket mindre. Ute efter bra svärta, behöver dock inte vara OLED svärta men bra för att vara LCD. Har en 1080p Sony LCD från 2008 nu.

Vill också gärna ha 120hz, VRR support mm.

Storlek 40-50 tum då jag sitter nära.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Bildexpert 📺

Denna guide är fortfarande aktuell eftersom 2021-apparaterna precis kommit och ännu ligger högt i pris. Men förstås också en artikel som är omöjlig att finna om man inte vet var den redan finns:

https://www.sweclockers.com/artikel/30930-tv-guiden-genomgang...

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Denna guide är fortfarande aktuell eftersom 2021-apparaterna precis kommit och ännu ligger högt i pris. Men förstås också en artikel som är omöjlig att finna om man inte vet var den redan finns:

https://www.sweclockers.com/artikel/30930-tv-guiden-genomgang...

Intressant läsning, men även om man bortser från all teknik så tyckte jag bilden på lg cx va oslagbar när jag såg Netflix på elgiganten och gämförde med alla andra tv där. Känns som den nya modellen knappt har några skillnader heller och kostar väldigt mycket mer.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av alebaler87:

Intressant läsning, men även om man bortser från all teknik så tyckte jag bilden på lg cx va oslagbar när jag såg Netflix på elgiganten och gämförde med alla andra tv där. Känns som den nya modellen knappt har några skillnader heller och kostar väldigt mycket mer.

Som vanligt med TV-cykeln: Om ett från och med idag lär C1-modellen kosta samma eller rent av mindre än vad CX gör idag. Då i juli 2022 kommer man på forumet konstatera att den nya C2-modellen kostar väldigt mycket mer för ganska lite skillnader mot den gamla C1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Är du van vid svärtan från Plasma är det inget snack, finns bara OLED och så stort du har råd med!
Köp nu!

Kann verkigen hålla med!
Har ingen OLED själv....än. Sitter däremot med en sista generationens Panasonic plasma. Ser ingen anledning att byta, fullkomligt älskar bilden.
Men när jag byter är det inget som helst tvivel om vilken sorts tv det blir.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Kann verkigen hålla med!
Har ingen OLED själv....än. Sitter däremot med en sista generationens Panasonic plasma. Ser ingen anledning att byta, fullkomligt älskar bilden.
Men när jag byter är det inget som helst tvivel om vilken sorts tv det blir.

Samma som mig då, kommer ihåg wow känslan när jag köpte plasman. Ingen burn in även efter 10 års gaming och film. Men måste säga att när jag såg 4k på den oleden i affären så va det extrem skillnad. Även folk jag känner med budget 4k tv apparater så är det ett stort steg från gammla plasman så känner nog att det är värt det. Plasman slocknar ju endå inom en snar framtid 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Samma som mig då, kommer ihåg wow känslan när jag köpte plasman. Ingen burn in även efter 10 års gaming och film. Men måste säga att när jag såg 4k på den oleden i affären så va det extrem skillnad. Även folk jag känner med budget 4k tv apparater så är det ett stort steg från gammla plasman så känner nog att det är värt det. Plasman slocknar ju endå inom en snar framtid 😂

Har inre haft en enda tendens till inbränning under alla år. Plasma all the way!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Man kan inte gå fel med OLED.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Man kan inte gå fel med OLED.

Går ju att köra plasma och vänta på micro led om plasman håller så länge.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av alebaler87:

Går ju att köra plasma och vänta på micro led om plasman håller så länge.

Behöver inte vänta. Låter du bli att köpa en ny Tesla i år kan du ha råd med Samsungs 76-tummare. Och ska du hoppa över en ny Bentley i år kan du dessutom köpa 146 tums "The Wall".