Intel först ut med grafikdrivrutiner med officiellt stöd för Windows 11

Permalänk
Melding Plague

Intel först ut med grafikdrivrutiner med officiellt stöd för Windows 11

Intel hinner före både AMD och Nvidia ur beta-fasen med grafikdrivrutiner till Windows 11.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har själv kört Windows 11 på primär dstorn en vecka nu, och innan med Windows 10 så crashade spel och drivrutiner med dom två nyaste versionerna av nvidias drivare. Lite komiskt nu är att nyaste versionen funkar helt felfritt, och då blev det en uppgradering av Windows istället för en ren installation =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Lite lustigt ändå att Intel är först. Hoppas det bådar gott för kommande DG2 att den kan nu överraska, man har sina reservationer va gäller prestanda och drivrutinsstöd överlag men skulle va kul om de lyckas någorlunda så man får så småningom 3 stycken aktörer som tävlar sinsemellan.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Det finns gott om tid tills Windows 11 lanseras skarpt. Använd tiden till att optimera istället för att vara först..

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Så bilden blir skarpare med HDR också. Nice.

Permalänk
Medlem

Man blir ju klart sugen på att testa en dedikerad intel GPU framöver

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på den låga kvaliteten på Intels grafikdrivare till Windows 10 så skulle jag inte ha några högre förväntningar.

Får backa drivare till min XPS 13 då och då eftersom en nyare ger rejäla problem med datorn.

Permalänk
Medlem

Var sugen på att testa Windows 11 framförallt för Auto-HDR funktionen, men efter installation så fick jag ingen bild på skärmarna alls. Fick återställa från restore-point

När vågar man prova igen tro?

Permalänk
Medlem

Funkar helt perfekt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Lite lustigt ändå att Intel är först. Hoppas det bådar gott för kommande DG2 att den kan nu överraska, man har sina reservationer va gäller prestanda och drivrutinsstöd överlag men skulle va kul om de lyckas någorlunda så man får så småningom 3 stycken aktörer som tävlar sinsemellan.

ja, när man har bara inbyggt grafik och ett fåtal GPU’er att optimera för så tar det inte så lång tid.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt se deras ny grafikkort, säkerligen mycket kompetent hårdvara men jag tror fortfarande det är mycket mycket tveksamt om de blir någonting värt med tanke på mjukvaran och drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt så funkar den inte för mig, build 22000.71. Installern hänger sig medans den förra drivern utan officiellt stöd installeras utan problem.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Tja Win11 ligger ju i beta så nVidia å AMD har änna liksom några timmar på att sig att skaka fram en 100% anpassad drivare.
Men det är säkert glädjande för betatestare som sitter med Intel-GPUer.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

ja, när man har bara inbyggt grafik och ett fåtal GPU’er att optimera för så tar det inte så lång tid.

Vi får väl hoppas att de inte blir nya NVidia med en miljard olika kort med olika namn på. 😂