Vad tjänar backend utvecklare i Sverige?

Permalänk
Medlem

Vad tjänar backend utvecklare i Sverige?

Svensk medborgare, jobbar i USA. Hela min karriär har jag haft här.

Fungerar på att flytta hem. Har 7 års erfarenhet som utvecklare och undrar vad jag ska förvänta mig att tjäna i månaden om jag tar ett jobb i Malmö.

Permalänk
Medlem

Lönestatistik säger ju ca 40k med 5 års erfarenhet. Men det var inte stor samplesize..

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Lönestatistik säger ju ca 40k med 5 års erfarenhet. Men det var inte stor samplesize..

Det känns väldigt felaktigt. De få jag pratat med har alla varit över 45k med 5 år...

Eller ja dom kanske är överbetalda förvisso.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Detta låter ganska rimligt. Sedan varierar det baserat på företagets storlek, kultur eller om det är konsulttjänst. Vill man jaga pengar så är Köpenhamn också en möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sramota:

Det känns väldigt felaktigt. De få jag pratat med har alla varit över 45k med 5 år...

Eller ja dom kanske är överbetalda förvisso.

Det finns alltid variationer. Det finns dom som tjänar mer men jag är övertygad om att det finns dom som tjänar mindre. Jag tjänade 37000:- med 7 års erfarenhet innan jag blev konsult och fick en rejäl höjning.

Permalänk
Medlem

40K låter rimligt om du inte är konsult.
Men det är skillnader mellan privat/stat, ålder, specialkunskaper, etc...

Permalänk
Medlem

40 000+-5000kr skulle jag säga. Som konsult går det att komma upp i 50-60 000 om man vill allt beroende på utbildning, erfarenhet, ort osv.

Visa signatur

Citera för svar