Permalänk
Medlem

Dashboards

Hej!

Jag ska hjälpa till att ta fram dashboards för att visa statistik (helst i realtid) från externa program, dem helst kunna lägga in sin logga samt kunders loggor i programmen samt att i framtiden kunna bygga om dessa med funktioner och stilar som passar olika kunder m.m. har ni något tips på färdigbyggda varianter man kan köpa loss för att sedan bygga vidare på? (jag håller på att studera samtidigt så detta är lite nytt för mig)

Har googlat runt lite efter detta och ska fortsätta med det idag samt försöka hitta några man kan testa osv.

Visa signatur

Dator Privat: GPU 970, CPU i7-4770K, 16GB Ram
Dator Arbete: Macbook pro 14" M2, 2023
Telefon: Sony Xperia 5V

Permalänk
Medlem

Grafana? Vet inte hur det är med loggor och grejer dock.

Permalänk
Medlem

Grafana har redan nämnts, sedan finns även ELK-stacken att kolla på där Kibana är själva Dashboard-verktyget som backas av en Elasticsearch-databas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

QlikSense

Permalänk
Medlem

Går även att lösa med power-plattformen.
Dock så hamnar det i molnet men dom har duktigt med kopplingar både mot de flesta programvaror (finns dessutom plugin-bibliotek)
och för dem de inte har så går det lätt att lösa och bara slussa upp datat.
Finns även mycket utvecklare inom den plattformen.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Tack för hjälp Håller på att prova Qlik Sense samt Kibana

Någon som har en ide om hur man göra så det automatiskt laddas in nya excel filer? Kan få så att dem mailas in men vill gärna få in uppgifterna automatiserat på något sätt

Visa signatur

Dator Privat: GPU 970, CPU i7-4770K, 16GB Ram
Dator Arbete: Macbook pro 14" M2, 2023
Telefon: Sony Xperia 5V