Permalänk
Medlem

får ingen bild

hejsan jag får ingen bild på min dator jag har nu prövat 3 olika grafik kort utan att få nån bild.
nån som vet vad felet är?

moderkortet är ett; epox 8kha+

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Startat skärmen?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

Permalänk

minnena???

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inga diagnostic-leds på det moderkortet? Nånting verkar ju vara galet.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

dom visar F F

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FF brukar ju stå för att allt är rätt.. iaf på de mobo jag sett... men kan det inte vara skärmen som är trasig då?? bildrören i CRT skärmar kan ju dock gå sönder!

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

det e en tft skärm skall jag pröva med en crt?

edit: prövat med crt i fan hjälpte det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan ju vara så att moderkortet är trasigt... vem vet... agp-porten kanske har gått åt helvete....

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

jag har provat med ett pci grafik kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

glapp i AGP-port..? Hade jag på min gamla.

kanske kortis? Har jag också haft.. Kortslöt de pin:sen som resetar bios.

Bara att ta ut en sak i taget och testa i en annan dator om du är osäker.. Omständigt men men..

Visa signatur

He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.

Permalänk
Medlem

En polare hade samma fel tidigare i veckan! jag tog fram böckerna över moderkortet, och sedan kortslöt jag bygeln "clear bios" och sedan satte jag bygeln över den, väntade ett litet tag, försökte starta den å de funkade inte! (ska inte göra det heller) sen satte jag tillbaks bygeln på "normal" och sen när jag startade så funkade det och det blev bild på skärmen

Visa signatur

Johannes

Permalänk
Medlem

det funkade inte heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du bara provat pci-grafikkort? testa skärmen på en dator som funkar bra. testa sedan att byta ut endast moderkortet. (om du kan)
kan det vara biosfel?

har du kopplat in allt rätt på moderkortet? startar datorn eller är den död från början?

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

hade samma problem returnerade moderkortet och det var det som var pajjt får ett nytt på måndag