Redigeringsdator för 4k-videos

Permalänk
Medlem

Redigeringsdator för 4k-videos

Tja!

Söker efter en bra redigeringsdator som jag kan redigera mina 2k/4k videos i (filmar mycket med drönare) och tänkte se om någon här har något som passar mig och mina behov.

500Gb till 1Tb i minne är egentligen max det jag behöver då jag kommer använda externa diskar för filerna jag redigerar, dvs, kommer inte ha mycket filer på datorn förutom programmen jag använder, resten kommer ligga på andra diskar såfort mina videos är klara.

Huvudsaken är att jag kan jobba med 4k-videos utan att det laggar eller att andra problem uppstår under redigering.

PC Är vad jag främst är ute efter, men om jag kan få ett snuskigt kap på en bra Mac så är det inte uteslutet.

Min Budget är ca. 25.000kr

Mvh. Niko

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bara ett tips, Inet har några riktigt trevliga pre-builds in den prisklassen, komplett också. (Säkert andra butiker med) T.ex. https://www.inet.se/produkt/2219186/lenovo-legion-t7-i9-32gb-... som dock är strax norr om budget. (De har en med en Intel i7 11700KF som är inom budget också).

Så som sagt, du får rätt mkt i en ny pre-build från butik just nu.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, PNY 1TB m2, Samsung 960 EVO 500Gb, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Philips Envia 49" OLED 144hz,
Galleri Ancalagon The Black

Permalänk
Medlem

Amd threadripper 1920x
Asus prime x399
Masterliquid ml360 rgb tr4