Hur får jag bort debuggern i MS Visual C++?

Permalänk

Hur får jag bort debuggern i MS Visual C++?

Hur får jag bort debuggern i MS Visual C++? Den ger mig felmeddelanden på stort sett alla sidor jag besöker. "Ett fel har uppstått under körning. Vill du föra en felsökning?" Vid klick på "ja" öppnas vc++, så jag antar att det är det som orsaker felen. Jag vill helst inte ta bort hela vc++, men om inget annat går, så blir jag väl illa tvungen.

Det är otroligt irriterande, så snälla, hjälp mig :/

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur man får bort den men klicka bara inte ja så slipper du ju det...

Visa signatur

:€

Permalänk

Det ska finnas en inställning som gör att den inte debuggar hemsidor och sånt, tyvärr har jag glömt var inställningen görs.

Permalänk
Medlem

Tools -> Internet Options -> Advanced -> Kryssa i "Disable script debugging"

Permalänk

eighty: Men det är ju irriterande att få upp en ruta varje gång man öppnar en sida.

Malm: Ett stort tack till dig. Nu ska jag bara kolla så att det fungerar

Visa signatur

Permalänk

Malm: Menar du "Visa meddelanden om alla scriptfel" (under IE->verktyg->internet-alternativ->avancerat)? För den rutan är inte ikryssad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det skall finnas en inställning för just in time debugging någonstans. Kolla i options av programmet som startas.

Permalänk
Medlem

Går att stänga av från registret. Kör bifogad fil (ändra till .reg-format), eller ändra själv i registret:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Disable Script Debugger"="yes"
"Error Dlg Displayed On Every Error"="no"

Fungerade för mig iaf.

Visa signatur

#elektronik@quakenet

Permalänk

Tack för allt du krånglat, Båtsman, men det var Jonte's tips som löste mitt problem. Jag hade tidigare försökt att hitta debugfunktionen direkt från vc++, och inte från den fristående debuggern... Nu har det löst sig i alla fall. Tack för all hjälp.

Visa signatur