Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Expertgissare

Mionix's återkomst?

Fick mejl från Mionix att de ska släppa något nytt nu på fredag (27/8).
Själv hoppas jag de kommer tillbaka efter deras (enligt mig själv) fiasko med unkna pastellfärger och fjantiga mönster, som jag trodde skulle vara slutet för dom.

Nu hoppas jag de kommer tillbaka med något seriöst och av bra kvalitet.
Hade deras Naos och älskade deras Castor, hoppas verkligen på en ny variant av den.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Jag fick denna infon ett några månader sedan:

"Vi släpper snart våra nya uppdaterade versioner av alla våra 3 möss Så tidigt i Juli kommer du kunna köpa den senaste NAOSen, som inte har samma gimmicks som NAOS QG, utan mer liknar den 8200 du har. Den kommer ha mycket förbättrad hårdvara, och switchar som tål 80 miljoner click så du bör inte få några problem med den ;)"

Sedan 21 juli fick jag denna infon:

"De anlände precis i hamnen i Göteborg så håll ut i max några veckor till!

Den nya NAOSen kommer vara lik 7000 men med den allra senaste hårdvaran!"

Så äntligen något på G, är super taggad!

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas hoppas! Har haft två olika Naos, tror den jag har nu är den senaste utan den konstiga pulsmätaren eller vad det nu var, men den musen börjar ge sig så småningom. Det är den överlägset bästa musen jag någonsin har haft, alla andra "populära" möss jag prövat har passat väldigt dåligt i handen tyvärr.

Permalänk
Medlem

Roligt! Jag har en Castor som har hängt med ett bra tag nu. Första ex:et höll inte särskilt länge men ersättaren jag fick fungerar utmärkt fortfarande. En kanonmus tycker jag.

Om jag får hoppas på något så vill jag ha optiska switchar. Kvaliteten på mekaniska har verkligen gått åt skogen de senaste åren (trots att "hållbarhetssiffrorna" gått upp astronomiskt). Knappar som ska tåla fem miljarder clicks slutar fungera efter ett par veckor/månader osv.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Jag har en NAOS 7000 - bästa musen jag haft, hoppas på en uppdaterad version.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Vi hade Mionix som vår huvudsponsor på flera LAN vi drev i Växjö 2012-2014 då dem hade sitt kontor här. Riktigt trevligt och använde deras musmattor i typ 8 år innan jag inte kunde hitta nya. Hade en NAOS men den fick lite problem med scroll men i övrigt en bra mus. Får väl hoppas det blir bra, tuff marknad att ta sig in på (även med känt namn).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Minns deras Zibal tangentbord. Flög ut genom sjätte våningen när jag fick en extrem rage mode på ett lan hos en vän. Var fortfarande hel efter att ha smakat på betong.

Permalänk
Medlem

Återkomsten? Visste inte ens att dom varit borta.
Sen min gamla MX518 gav upp har jag kört Mionix och har varit väldigt nöjd, så låter ju bra att jag kan fortsätta med dem

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av issue:

Återkomsten? Visste inte ens att dom varit borta.
Sen min gamla MX518 gav upp har jag kört Mionix och har varit väldigt nöjd, så låter ju bra att jag kan fortsätta med dem

Jodå! Flera år pastellfärgat mörker och störtlöjliga motiv med fokus på nån form av "lifestyle"-målgrupp räknas fan inte som nån form av närvaro.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har en Avior 8200 på jobb och en till speldatorn.
Bästa möss jag haft.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Har haft en Naos7000 sen den släpptes. Börjar se lite sliten ut men fungerar fortfarande. Är sugen på trådlöst nån dag i framtiden så att eh, Ja en vit trådlös vore fint?

Permalänk
Medlem

Hoppas på trådlös variant!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hur mycket svenskt är det i denna? Et par ägare av största delen av bolaget?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Saknar min naos, bekvämaste musen jag haft

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kan man få en vit, trådlös, Naos?

Permalänk
Medlem

Hoppas deras nystart blir kvalitativ och allt flyter på från och med nu. De har haft rätt jobbigt med transport och containers som suttit fast i Kina. Men jag är sugen på en ny castor och musmatta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michwurfus:

Saknar min naos, bekvämaste musen jag haft

Samma här. Fick pensionera min efter typ tio år, den började dubbelklicka för mycket..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag har en NAOS 7000 - bästa musen jag haft, hoppas på en uppdaterad version.

Samma här, haft min sedan 2014 Använder den än idag

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Får skämmas, men aldrig hört talas om detta företag.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett hamburgarheadset, gärna tråd- och dressinglöst.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Hade Naos 3200 tror jag den hette? Fantastiskt mus, men mjukvaran i kombination med att den helt random bara dog en dag gav inget vidare intryck. Höll kanske 2 år eller nåt om jag minns rätt.
Skönaste musen är intellimouse, I vilken skepnad som helst. Trådad, sladdlös whatever.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Satt faktiskt med Mionix i väldigt många år. Det var en av Naos-modellerna som jag inte minns namnet på, men formen och greppet var helt fantastiskt! Hoppas verkligen på att det blir något bra av det här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag var en av dem som ritade produkter på Mionix för ca 8 år sedan, innan "hamburgar-eran". Nu är det mer eller mindre tillbaka med samma folk som byggde upp Mionix till det dem stod för från början, bra hårdvara, ergonomi & snygga produkter!

Själv är jag en storanvändare av både Naos 7k och Castor, älskar ergonomin och kommer ha sjukt svårt att kunna gå över till en andra möss.

Den nya lanseringen av produkter kommer bli awesome!!!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Vi fick ju känna på Mionix nya saker på CES 2020 och det kändes väldigt lovande faktiskt! Bra byggkvalitet och skön textur på mössen som gjorde att man hade väldigt bra grepp! Om det fortfarande är liknande egenskaper så kommer det vara riktigt bra möss

Permalänk
Medlem

Oslagbar passform på Naos om jag får säga det själv. Det är helt omöjligt att flytta muspekaren med något annat när din handflata har fått smaka på den förbjudna frukten.

Har kört Naos i säkert 9 år eller nått i den stilen. Har väl averkat mig igenom ca 5-6 st Naos möss av olika modeller. Och det är väl den negativa kritiken den får av mig, hållbarheten är inte den bästa, särskilt scrollhjulet.

Permalänk
Medlem

Hade en Mionix-musmatta i många år, som numera pensionerats och flyttat in på äldreboende (jobbkontoret).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag förvisso fäst mig vid Logitechs Pro Wireless, men om en trådlös Castor dyker upp inom snar framtid...

Permalänk
Expertgissare

Kul att det är fler än jag som ser fram emot nya/uppdaterade möss från Mionix

Skrivet av Jacob:

Jodå! Flera år pastellfärgat mörker och störtlöjliga motiv med fokus på nån form av "lifestyle"-målgrupp räknas fan inte som nån form av närvaro.

Helt rätt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag har en NAOS 7000 - bästa musen jag haft, hoppas på en uppdaterad version.

Kör också den. Bästaste.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av DuRac3ll:

Jag var en av dem som ritade produkter på Mionix för ca 8 år sedan, innan "hamburgar-eran". Nu är det mer eller mindre tillbaka med samma folk som byggde upp Mionix till det dem stod för från början, bra hårdvara, ergonomi & snygga produkter!

Själv är jag en storanvändare av både Naos 7k och Castor, älskar ergonomin och kommer ha sjukt svårt att kunna gå över till en andra möss.

Den nya lanseringen av produkter kommer bli awesome!!!

Ni gjorde ett bra jobb, handen har inte hittat hem igen efter att min senaste Castor la av

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB