Första trailern för The Matrix Resurrection

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Första trailern för The Matrix Resurrection

Som någon som fortfarande är rätt mätt på Matrix efter de senaste två minst sagt mediokra filmerna är väl peppen för ett fjärde inslag inte superhög. Vet inte om jag tyckte trailern gav mersmak heller faktiskt.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Vars sjutton är Mr Anderson?!? Matrix är och kommer alltid vara Matrix. Gillart.

Bra musik till trailern iaf

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Läs med klassiska trailerrösten:
"This December, watch Johnny Silverhand, Not-Laurence Fishburne and Barney Stinson act out the same scenes you remember and love from the original Matrix from 1999.
Such as: Choosing between pills, kung fu fighting in a dojo and realizing it's all a big conspiracy. With new added scenes from the cutting room floor of Pixars Up in the first 5 seconds of the trailer."

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Gillar första filmen skarpt och såg om den så sent som i somras. De två sista däremot ... men, tycka vad man vill så fick trilogin ett fint avslut! Känns som ett helgerån att återuppliva The Matrix efter det. Hoppas ändå på att bli positivt överraskad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag håller nog med om att trailern inte gav särskilt mycket mersmak, känns som att de försökte plocka billiga poäng med referenser till den första filmen men inget som direkt fick mig taggad på att se filmen. Men vi får väl se, intrycket man får av en trailer kan ju ofta skilja sig rejält från själva filmen.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Som referens slänger jag in originaltrailern för första filmen från 1999. Känns onekligen väldigt 90-tal.

Permalänk
Medlem

Vilka surgubbar ni är, jag tyckte den verkade häftig! En sorts alternativ historia om Mr. Andersson hade tagit det blåa pillret istället och fortsatt jobba på kontor. Sedan visar det sig att han är den utvalda och ödet är oundvikligt... Eller nåt.
Äh, jag ska se den!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av tBiorrith:

Vilka surgubbar ni är, jag tyckte den verkade häftig! En sorts alternativ historia om Mr. Andersson hade tagit det blåa pillret istället och fortsatt jobba på kontor. Sedan visar det sig att han är den utvalda och ödet är oundvikligt... Eller nåt.
Äh, jag ska se den!

Jag är en bitter surgubbe men ska också de den och är ganska peppad

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=D4eJx-0g3Do

Som referens slänger jag in originaltrailern för första filmen från 1999. Känns onekligen väldigt 90-tal.

För mig är det som gjorde The Matrix så bra var att den liksom knöt ihop mycket av 90-talet. Musiken, internetkulturen som började blomma upp, cyberpunk-kulturen som existerade på internet, modet m.m.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Inaktiv

Som vanligt när det gäller uppföljare så avvaktar jag med åsikt tills jag har sett den.
Oftast är uppföljare sämre.......
Men ibland händer det att uppföljarna är bättre än första... ta som Rambo som exempel... alla som såg fyran vänta sig nog samma tråkiga trudelur som 1-3 och när man hade sett en bit in i fyran tappade man hakan över.. vafan är det här rambo eller fick jag fel film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=D4eJx-0g3Do

Som referens slänger jag in originaltrailern för första filmen från 1999. Känns onekligen väldigt 90-tal.

Ohhhh en sådan Nokiamobil hade jag!!!! Wap wap!! Ångrar djupt att jag inte sparade den

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Phod:

För mig är det som gjorde The Matrix så bra var att den liksom knöt ihop mycket av 90-talet. Musiken, internetkulturen som började blomma upp, cyberpunk-kulturen som existerade på internet, modet m.m.

Instämmer helt! The Matrix släpptes verkligen vid helt rätt tillfälle och gjorde extremt mycket rätt baserat på den tidens trender. Utan tvekan en av mina favoritfilmer från sena 90-talet. Soundtracket är nästan sanslöst bra än idag!

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Vilka surgubbar ni är, jag tyckte den verkade häftig! En sorts alternativ historia om Mr. Andersson hade tagit det blåa pillret istället och fortsatt jobba på kontor. Sedan visar det sig att han är den utvalda och ödet är oundvikligt... Eller nåt.
Äh, jag ska se den!

Är den verkligen en alternativ historia? Först Star Trek och nu detta.

Skrivet av JonasT:

Instämmer helt! The Matrix släpptes verkligen vid helt rätt tillfälle och gjorde extremt mycket rätt baserat på den tidens trender. Utan tvekan en av mina favoritfilmer från sena 90-talet. Soundtracket är nästan sanslöst bra än idag!

Håller med! Kan även rekommendera The Animatrix där man får lite bakgrundshistoria om hur Matrix skapades.

Permalänk

Shut up and take my money!

Och sedan minns jag uppföljarna.
Min åsikt är Matrix 1 är egentligen inget speciell den heller. Det den dock kom med var något helt nytt, vi fick se en film med en tvist som vi inte hade sett lika bra gjord innan. Och de kommande filmerna tillförde egentligen inget.

Det är lite som en ny terminatorfilm har svårt att få samma intresse nu, men folk förväntar sig mycket action och androider och det kan vara roligt att se filmen bara för det.
Men Matrox kommande film, ja den har säkert lite action. Men publiken kräver mer story för denna filmtyp och det det jag gissar är en massa smörja.

Permalänk
Medlem

Min far ringde mig DIREKT efter han såg trailern och frågade: "Har du sett trailern för Matrix 4?"

-Näe, verkar den bra?

"Ja, Jag bokar biljetter för oss båda när den släpps på bio, så bäst för dig att du inte jobbar"

Och efter jag oxå såg den verkar den ju minst sagt lockande, kommer nog inte komma upp i samma klass som första filmen men vi får se

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Jag fick vibbar från ettan av trailern, sen hur själva filmen blir i sin helhet återstår att se. Kommer självklart att se den 😊

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Hoppas på GÖTT MOS kommer ses hemma is soffan när den släpps i 7.2, annars får man köra upp skeden i röven för den finns ända inte

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Äntligen.

Älskade den första filmen, tyckte faktiskt att de två uppföljarna var bra också!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Ser väl mer fram emot Dune, men visst varför inte.
Se'n den här Neo killen. Han må vara cool.
Men han är inte en man of focus, commitment, and sheer fucking will.

Permalänk

Är sjukt taggad. Första gången jag såg första filmen när den kom var jag runt 10 år och den filmen blev jag helt mind blown av så jag tror jag såg den minst 10 gånger kommande 2-3 månaderna. Sci-Fi är än idag min favoritgenré och mycket tack vare första Matrix rullen egentligen.
Däremot har jag inga större förväntningar på att bli särskilt överraskad denna gång, men hoppas kan man och det gör jag.

Permalänk
Medlem

Dessvärre ser trailern mycket medioker ut. Man kan iofs naturligtvis inte döma ut en film från trailern.

Jag är väldigt skeptisk till att de är kapabla till att sy ihop en bra produkt, särskilt sett till att Reloaded och Revolutions var mycket dåliga filmer. Filmen kommer dessutom uppenbart att stödja sig tungt på nostalgi, vilket är oroväckande. Jag misstänker att vi kommer bli matade en oerhörd mängd gammalt material från de tidigare filmerna i ny, smaklös form. Bara det faktum att filmen existerar gör tidigare installationer i serien mindre tongivande och substantiella.

Jag kanske seglar de sju haven i framtiden för att se om den är något att ha!

§1.2 /Kent, forumledare
Permalänk
Medlem

Va, finns det mer än en Matrix-film? Det måste jag ha förträngt ...

Skämt åsido så kan väl knappast en fjärde underträffa förväntningarna, så då kan man väl lika gärna hajpa upp sig lite.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Samsung Sverige

Medans jag kanske inte är världens Matrix-fan, så är jag då sannerligen ett fan av Keanu. Riktigt go människa som till synes inte har ett ont ben i kroppen.

Så jovisst, det blir nog allt ett biobesök i December och få en liten Matrix inspirerad existenskris

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

"Jag har ju redan sett det här" tänkte jag genom hela trailern.

Kändes mest som halvkass remake på första filmen för mig

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Ser väl mer fram emot Dune, men visst varför inte.
Se'n den här Neo killen. Han må vara cool.
Men han är inte en man of focus, commitment, and sheer fucking will.

Dune är ju kul men så fruktansvärt seg i mellanvarven att man måste ta pulsen på sig själv.

Tycker ändå nya Matrix ser okey ut, kanske lite mycket mot slutet av trailern.
Som vanligt i dagens filmer så tycker jag specialeffekterna har blivit lite sämre och tenderar alltid att go way over the top.

Permalänk
Medlem

Pepp som fan!!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Precis sett Matrix 1-3 på nytt. Även om det i trailern känns bekant så lär jag boka mig en plats i vinter.

Permalänk
Avstängd

Efter att ha sett Jupiter Ascending har jag har noll tillit till deras förmåga att producera filmer värda att se.

§1.2 /Kent, forumledare
Permalänk
Hedersmedlem

Trailern gillade jag, har knappt en aning om vad som kommer ske i filmen och lämnade mig fundersam, vad ska de hitta på? Sen har jag väl aldrig varit med om en remake som är bra så förhoppningarna är ganska låga. Bra kombination? Känner mig sugen på att se den iaf.

Permalänk

Har inte några större förhoppningar på denna dock. Kan vara lika dålig som Independence Day Resurgence.