Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Första trailern för The Matrix Resurrection

Permalänk
Medlem

Håller med om att trailern kändes som en halvkass remake av 1a filmen, men kommer ändå se den. Matrix 1 är den häftigaste bioupplevelsen jag haft.

Permalänk
Medlem

Skulle hellre sett att "Det femte elementet 2" blev verklighet istället för en ny Matrix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Dune är ju kul men så fruktansvärt seg i mellanvarven att man måste ta pulsen på sig själv.

Boken har ju snudd på perfekt tempo! Men visst, gillar man filmer med 100 % action är nog Dune fel film att se. Själv kan jag inte minnas när jag var så taggad att se en film lika mycket som Dune senast. Skulle gissa på Star Wars Episode I, och se hur det gick

Skrivet av meanh:

Skulle hellre sett att "Det femte elementet 2" blev verklighet istället för en ny Matrix.

Närmare än så här kommer du nog inte: https://www.imdb.com/title/tt2239822/

Men tur är väl det kanske. Det femte elementet är på något väldigt konstigt sätt en av de bästa sci-fi som gjorts, Luc Besson hade en ren jävla tur att allt flöt ihop så bra som det gjorde. Jag säger ”tur” eftersom, well… Luc Besson. Ibland är det bäst att lämna klassiker i fred.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt tråkigt ut... och jag är ändå ett stort fan av The Matrix.

Ännu ett exempel där Hollywood vill mjölka ännu en tidigare framgångsrik franchise...

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Låt inte denna tråd spåra nu tack.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Ser så sjukt mycket fram emot den här filmen, det ska bli spännande att se vad dom kokat ihop. Jag har haft en teori om att neo dog i sista filmen men att maskinerna kopierade och tog tillvara på minne/psyke. På så sätt skulle den här filmen kunna utspela sig långt in i framtiden där neo skulle finnas kvar men som en excile, ett program som flytt till the matrix för att undgå windows papperskorg.

Nu var det ju dock en scen i trailern där det såg ut som att neos kropp var injackad så ger inte längre så mycket för den teorin.

Sista filmen slutade med någon sorts fred där alla som inte kunde acceptera Matrix'ens illussion skulle släppas fria, undrar hur det blev med det. Undrar också varför maskinerna skulle jacka in neo igen.. så många frågor - det här kommer bli spännande.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Frågan jag ställer mig är hur man ska ersätta Mr.Andersson (Hugo Weaving), hjälten är trotts allt inte bättre än skurken.

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

tycker den ser lite.. hrmm... billig ut. blir kanske en framtida "se på flyget" film

Permalänk
Medlem

Intrycket jag får är att det är en kommersialiserad variant som saknar edge, och undviker att lyfta fram samhällskritiska perspektiv.

Permalänk
Medlem

Fan av hela trilogin. Försiktigt optimistisk till att Lana får till en fjärde.

Hörde att Hugo Weaving inte återvänder pga att de inte kunde få till schemat, vilket känns ganska tråkigt. Speciellt om då storyn rimligtvis behövde anpassas därefter.

(iaf inte i någon större roll, vem vet om tease/cameo)

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vilka surgubbar ni är, jag tyckte den verkade häftig! En sorts alternativ historia om Mr. Andersson hade tagit det blåa pillret istället och fortsatt jobba på kontor. Sedan visar det sig att han är den utvalda och ödet är oundvikligt... Eller nåt.
Äh, jag ska se den!

Fast det är väl ingen direkt alternativ historia. Om jag inte kommer ihåg helt fel (har inte sett den på typ 15 år) i slutet på trean bootar de ju om Matrixen och de som ville stanna i den fick stanna, och de som ville lämna den fick lämna den. Så det blir ju en fortsättning, men vi får helt enkelt se hur det fungerar mer konkret när vi ser filmen. Det har säkert hänt en hel del sedan sist, med tanke på att alla är gamla nu

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Jag kommer se nya matrix utan några förväntningar då jag inte kan bestämma mig för om den är för de äldre som sett de tidigare filmerna eller om den har en ny generation som målgrupp, jag tror inte filmen klarar att göra båda grupper belåtna.
Senast bokade biobiljett är för Dune som jag antar blivit förstörd i den senaste versionen.

Permalänk
Medlem

Im not gonna lie.
Lite taggad är man

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Hoppas de använder sig av originalidén som aldrig blev av. Tanken var att robotarna använde alla fångade människor som en stor CPU, inte batteri. Men W. Bröderna trodde inte folk skulle fatta vad det var (inte många pratade CPU på den tiden).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Hoppas de använder sig av originalidén som aldrig blev av. Tanken var att robotarna använde alla fångade människor som en stor CPU, inte batteri. Men W. Bröderna trodde inte folk skulle fatta vad det var (inte många pratade CPU på den tiden).

Populärt internetrykte men värt att ha i åtanke att scriptet från 96 pratade om människor anslutna för energins skull. Det går ju att tänka sig att någon föreslog den ändringen till dem (i så fall kanske det inte ska klassas som "originalidén") eller att det var en planerad lögn Morpheus höll sig till eller hade som missförstånd, som skulle uppdagas senare.

Lite annat matigt från en sällan skådad intervju.
https://www.avclub.com/the-wachowskis-explain-how-cloud-atlas...

AVC: It seems like for anyone who doesn’t like The Matrix, or has issues with it, the big criticism has always been that human beings don’t produce enough energy to make a worthwhile power source. That there would be more energy going into maintaining the system than it could produce.

LW: That’s like saying a car battery wouldn’t be able to power a car. The whole point is that it’s related to this other, larger energy source. [The pods humans are kept in] even look like spark plugs in the thing. It’s not that they’re the pure source of energy—they provide the continuous sparking that the system needs.

AW: There’s an ambiguous line in there that Morpheus says about it, that there’s a new form of fusion energy—

LW: But people don’t listen to the dialogue. They don’t try to think about it. [Sighs.]

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

I just had a "Moviegasm" !

Älskar alla 3 tidigare i serien och ser verkligen fram emot denna !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trailern gav lite halv-b vibbar, meen måste ändå se den oavsett!

Permalänk
Medlem

Det är ju 100% klart den ska ses!

Men jag är tyvärr på surgubbe teamet, jag älskade 1 och även 2 och 3, har sett Matrix 1 så många gångar i loppet av 20+ år nu att jag har slutat räkna på det, det är en tidlös film som jag personligen tycker säger mkt. om hur vår samhälle har blivit m.ht. att vi lätt förblindar oss från verkligheten kring oss.

Kritiken är dock att man använder Keanu Reeves, även om han är en mkt. duktig och fortfarande "snygg" Hollywood skådis, så märks skillnaden mellan de nya skådisarnas unga utseende kontra hans åldrande mycket.

Men det kommer inte att hålla mig från att se den i.af.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=9ix7TUGVYIo

Som någon som fortfarande är rätt mätt på Matrix efter de senaste två minst sagt mediokra filmerna är väl peppen för ett fjärde inslag inte superhög. Vet inte om jag tyckte trailern gav mersmak heller faktiskt.

Vad tycker ni?

Längtar trailern gav mig mer story Neo är inte bara Neo längre. Detta kan bli hur bra som helst

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vilka surgubbar ni är, jag tyckte den verkade häftig! En sorts alternativ historia om Mr. Andersson hade tagit det blåa pillret istället och fortsatt jobba på kontor. Sedan visar det sig att han är den utvalda och ödet är oundvikligt... Eller nåt.
Äh, jag ska se den!

Ja det skulle vara inttessant att höra tankarna bakom filmen. Är det en reboot? Är det en alternativ verklighet för pengamjölkning? Eller är de the long lost chapter som skaparna alltid ville göra men som inte blev av. Det känns ju definitivt qom att han tackar nej första gången och sedan blir headhuntad eftersom att det egentligen inte är ett fritt val, han måste tillbaka.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att Morpheus har bytt skådis, i övrigt så kommer detta bli en bra film och den ska definitivt ses

Älskar den låten. Njut av orginalet här

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ser ut som en John Wick rulle med lite mer specialeffekter typ? Känns inte som känsla från gamla Matrix-filen finns kvar. Hoppas jag har fel.

Permalänk
Medlem

Låten fick mig att tänka på Battlefield vietnam, trevliga minnen..trailern i sig får mig nyfiken på hur skaparen tänker. Neo dog i matrix som sagt så hur tusan blir han återuppstådd och varför? Är det endast pengamjölkning för nostalgiska boomers eller är det the long lost chapter som skaparna alltid ville göra?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

"Jag har ju redan sett det här" tänkte jag genom hela trailern.

Kändes mest som halvkass remake på första filmen för mig

Nu efter lite sömn kom jag på vad trailern påminner mig om.
Ghostbusters 2016 trailern (inte lika illa) Vi gör om första filmen med nya effekter utan att fatta vad som gjorde originalet så bra.
Jämför med Ghostbusters afterlife trailern som fick i all fall mig att känna.
"SLÄPP DEN NU!!!", "SLÄPP DEN NU!!!", "SLÄPP DEN NU!!!"

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Den här ska jag verkligen se! Grymt roligt!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perost:

Jag håller nog med om att trailern inte gav särskilt mycket mersmak, känns som att de försökte plocka billiga poäng med referenser till den första filmen men inget som direkt fick mig taggad på att se filmen. Men vi får väl se, intrycket man får av en trailer kan ju ofta skilja sig rejält från själva filmen.

Håller med, kändes som om de bara bakar om första filmen med mer effekter, häftigare slagsmål osv.
Vet inte säkert om jag ens sett trean men absolut inget som fick mig att minnas den iallafall. Ettan är bra, tvåan ok och trean??, vad detta kan bli är ingen som vet men jag får känslan av att Hollywood ser en möjlighet att tjäna enkla pengar genom att återuppliva något gammalt och omtyckt igen.
Det var länge sen nu som man såg något riktigt nytt utan allt känns som om det är antingen Marvel, Uppföljare, En film om det som hände innan tidigare filmen, djupa filmer där avslutningsscenen blir hela upplösningen och allt vänds bak och fram eller bara rent skräp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Member blue pill?
Member Morpheus?
Member the warping mirror?

Yeah, we member!

Typ så kände jag under trailern. Den verkar förlita sig väldigt mycket på callbacks. Har inga större förhoppningar, men kommer absolut att se den.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

cash grab

Permalänk

”Guns, lots of guns”.
Synd att han fick behålla ”John Wick” utseendet i nya Matrix tycker jag.
Hursomhelst, lär se den!

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,