Farming simulator 22 på gång

Permalänk
Avstängd

Farming simulator 22 på gång

Släpps Q4 -21 så då är det bara att ta på lantmannakepsen igen och dra ut på åkrar och skogar.

https://www.farming-simulator.com/

Vad tror vi om detta? Vad hoppas vi de förbättrar?

Mer variation på växtlighet efter hur vädret varit hade varit trevligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Såg nyheten förut, hypar redan. Fast troligen till ingen nytta då de förmodlingen kommer va fs 15 med lite finare texturer och moddar....

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir de väl som vanligt en "förfinad" variation av föregående Farming.

Men hoppas på en ny bra variation

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någonting nytt måste dom ändå kunna ge oss denna gången. Dom har ändå ett par konkurrenter på marknaden som verkar göra vissa saker bättre än FS.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

Känns inte som att nya fordon är det man behöver utan i så fall mer variation i hela spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dom kollat på multiplayer delen med att förbättra mycket få bort alla spik lagg och rent allmänt sync problem med redskap, Och för gud skull hoppas dom löst all form av pall hantering. men visst kommer man köpa och säkert sammla på sig ca 1000 timmar äver på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Släpps Q4 -21 så då är det bara att ta på lantmannakepsen igen och dra ut på åkrar och skogar.

https://www.farming-simulator.com/

Vad tror vi om detta? Vad hoppas vi de förbättrar?

Mer variation på växtlighet efter hur vädret varit hade varit trevligt.

Som vanligt önskar jag mig en realistisk fysikmotor som fixar till arkadkänslan i spelet likt More Realistic mod gjorde till FS13 och FS17. Det plus de givna moddarna Crop Destruction, Ground Response (f.d. Pflug-mod), GPS och Gearbox (manuella växellådor). Seasons kan också vara kul, men får gärna gå att stänga av då spelet blir lite långtråkigt när man måste skotta snö och vänta på att vintern ska ta slut.

Har fortfarande inte spelat 19 pga. den dåliga realismen i spelet, kommer inte ta i FS22 med tång innan de fixar ovan nämnde grejer.

Ytterligare önskemål vore ogräs-, svamp- och skadeinsektshantering i fält, flera sorters gödning (ffa. N, P och K), PH-värde och markpackning.

Som du själv nämnt kvittar maskinmärkena, det görs massor med fina moddar om man tvunget vill köra en annan traktor än de som tillhandahålls i grundspelet.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klirre:

Som vanligt önskar jag mig en realistisk fysikmotor som fixar till arkadkänslan i spelet likt More Realistic mod gjorde till FS13 och FS17. Det plus de givna moddarna Crop Destruction, Ground Response (f.d. Pflug-mod), GPS och Gearbox (manuella växellådor). Seasons kan också vara kul, men får gärna gå att stänga av då spelet blir lite långtråkigt när man måste skotta snö och vänta på att vintern ska ta slut.

Har fortfarande inte spelat 19 pga. den dåliga realismen i spelet, kommer inte ta i FS22 med tång innan de fixar ovan nämnde grejer.

Ytterligare önskemål vore ogräs-, svamp- och skadeinsektshantering i fält, flera sorters gödning (ffa. N, P och K), PH-värde och markpackning.

Som du själv nämnt kvittar maskinmärkena, det görs massor med fina moddar om man tvunget vill köra en annan traktor än de som tillhandahålls i grundspelet.

Ogräs och skadeinsekter finns redan nu i -19 men går att stänga av. Ett jädra sprutande annars. Då hinner man inte med allt annat som måste göras heller så länge man inte har en drös med traktorer.

Skulle gärna se att man kunde träna upp AI så de blir duktigare med tiden och kan klara av flera moment. Kanske även så de går att samspela med dem exempelvis att man kör skördare och AI efter med balmaskinen.

Finns mycket på den speltekniska delen som skulle behöva uppgraderas och det mycket hellre än att de lägger till 300 olika modeller av vagnar eller liknande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av klirre:

Som vanligt önskar jag mig en realistisk fysikmotor som fixar till arkadkänslan i spelet likt More Realistic mod gjorde till FS13 och FS17. Det plus de givna moddarna Crop Destruction, Ground Response (f.d. Pflug-mod), GPS och Gearbox (manuella växellådor). Seasons kan också vara kul, men får gärna gå att stänga av då spelet blir lite långtråkigt när man måste skotta snö och vänta på att vintern ska ta slut.

Har fortfarande inte spelat 19 pga. den dåliga realismen i spelet, kommer inte ta i FS22 med tång innan de fixar ovan nämnde grejer.

Ytterligare önskemål vore ogräs-, svamp- och skadeinsektshantering i fält, flera sorters gödning (ffa. N, P och K), PH-värde och markpackning.

Som du själv nämnt kvittar maskinmärkena, det görs massor med fina moddar om man tvunget vill köra en annan traktor än de som tillhandahålls i grundspelet.

Dem flesta mods du nämner att du saknar finns till fs19. Länkar gärna om du är intresserad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersR462:

Dem flesta mods du nämner att du saknar finns till fs19. Länkar gärna om du är intresserad!

Är absolut intresserad, den viktigaste är ju fysikmotorn som i fs17 heter more realistic mod. Utan den kan man ju t.ex. inte köra balar med spjut utan att de flyger all världens väg.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av klirre:

Är absolut intresserad, den viktigaste är ju fysikmotorn som i fs17 heter more realistic mod. Utan den kan man ju t.ex. inte köra balar med spjut utan att de flyger all världens väg.

Finns inte riktigt den som är till fs17... men länkar några som gör det mer realistiskt.

Stabilare balar: https://fs19.net/farming-simulator-2019-mods/other/stable-bal...
Realistiska vikter: https://www.farming-simulator.com/mod.php?lang=en&country=se&...
Mod som gör att att man får ta jord prover. Kalka till rätt Ph värde etc: https://farming-simulator.com/mod.php?mod_id=188882
Maize plus. Är nog enklast att du läser beskrivning. Annars blir det lite väl långrandigt : https://www.farming-simulator.com/mod.php?lang=en&country=ch&...

är något mer specifikt du saknar?

Permalänk

Lirade 13 och 15 mycket, men sen har det inte blivit så mycket mer. Känns som att det inte hänt så mycket mellan dem då jag äger 11-19.
Som många nämner så är det lite för mycket arkard. När det får fysik som Snowrunner så är jag intresserad!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Gäsp, de sket tyvärr ner sig med fs 19. Är säkert fler gröna skinande traktorer, avsaknad av VR stöd, dysfunktionell multiplayer, de kommer skita i att implementera moddar som bärgningskrok och allsköns andra kul grejer, fortfarande inte ha fixat så en kan joina server utan dryg synkronisering, å 70 servrar av 100 kommer ha 30 moddar av obskyra versioner som ska googlas på random sidor, resten av servrarna är vanilla där 40 ton på lastbilen ändå ger 0-100 på ca 2.5 sekunder och petar du på styrningen välter allt.
De kommer ta betalt för dedikerad server-mjukvara. Mjukvara utvecklarna fick tigga pengar för att peta ihop till att börja med.

Justja, går ju alltid hyra server hos deras samarbetspartner.

lirade 17 mkt ett tag, men var för mycket jank, och det var ta mig fan OMÖJLIGT få folk in på ens server trots att jag hade varenda mod i en smidig länk, samtidigt som varenda annan bonde som bjudit in mig till SIN server inte gjort ett jävla skit för att underlätta processen. För ett spel som lever på moddar har de gjort det så svårt som möjligt för moddarna att göra jobbet för dem.

Nej, ta den dyngan och sprid den i en åker nånstans, farming simulator förblir ett efterblivet spel dessvärre.

Jag tar gärna fel, hade kunnat tänka mig köra skogsmaskin och lastbil, men det ska vara VR denna gång.

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen det börjar bli dags för Giants att fimpa sin egna spelmotor och skaffa något riktigt. Känns som det tar enorm tid för dem bara att implementera enkla saker som displacement mapping och occlusion culling (vilket i princip verkar vara de två nya grafikrelaterad funktionerna). Deras argument att ingen annan spelmotor går att använda till farming simulator håller inte riktigt. Spintires har ju i redan en öppen värld och leriga åkrar, bara att justera fysiken lite så man inte kör fast lika lätt. Så räcker det med att de fokuserar på gameplay.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Tycker verkligen det börjar bli dags för Giants att fimpa sin egna spelmotor och skaffa något riktigt. Känns som det tar enorm tid för dem bara att implementera enkla saker som displacement mapping och occlusion culling (vilket i princip verkar vara de två nya grafikrelaterad funktionerna). Deras argument att ingen annan spelmotor går att använda till farming simulator håller inte riktigt. Spintires har ju i redan en öppen värld och leriga åkrar, bara att justera fysiken lite så man inte kör fast lika lätt. Så räcker det med att de fokuserar på gameplay.

Kan inte annat än hålla med. Det är dags att göra en ordentlig uppdatering av detta spel mer än att lägga till massa olika byggnader eller liknande. I FS19 så drog man in mer pengar på att bygga solceller än att ta hand om åkrarna nära på plus då att man inte behövde göra ett skit.
Att bygga ett garage gjorde heller egentligen ingen nytta och inte heller att tvätta och ta hand om sina maskiner då andrahandsvärdet var detsamma iallafall. Det finns massor av ändå rätt enkla saker de skulle kunna förbättra i spelet som jag också hoppas sker till denna gång.
Att vi får smartare AI skulle vara en dröm och gärna att man kan träna upp dem så man helt enkelt får betala lite mer för en person som gör saker bättre, kanske ska de också ha olika specialområden när man hyr dem. En kan vara bra på plogen, en på harven eller liknande. Sen att det då finns möjlighet att träna upp dessa där de är lite sämre.

Olika resultat på det man odlar hade varit kul också istället för att veta att man får ihop exakt xxxx många ton av en speciell gröda på en åker. Alla år kan det inte bli samma, prata med en bonde så ska du se att alla år är egentligen skit

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hur är spelet? Hur lirar ni det, skogsbruk/jordbruk?

Är redigt sugen men kommer ju ihåg hur seg jag var i starten på ´19. Fick för mig att börja från noll och tog jobb oavbrutet sen kunde jag som inte sluta ta dem så jag gjorde inget för egen del med åkermark eller så.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Hur är spelet? Hur lirar ni det, skogsbruk/jordbruk?

Är redigt sugen men kommer ju ihåg hur seg jag var i starten på ´19. Fick för mig att börja från noll och tog jobb oavbrutet sen kunde jag som inte sluta ta dem så jag gjorde inget för egen del med åkermark eller så.

Har inte köpt spelet än så länge då jag vet att jag kommer fastna i dyngan
Har kollat på lite recensioner och det tycks inte vara så mycket nytt mer än väder och årstider och givetvis fler traktorer och fler maskiner.

Jag kommer nog avvakta lite till så får jag se hur det blir. Just nu är det Far Cry 4 och renovering här hemma som ligger på prio. Enligt sambon är renoveringen högre prioriterad

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Den stora nyheten är väl produktionskedjorna och årstider (fast det fanns i tidigare versioner som en mod). Ljudet är också förbättrat och man kan välja att växla manuellt i de traktorer som har manuell låda.
Har spelat det en del och det är ganska bra, men väldigt likt FS19 bortsett från ovan. Dessutom extremt många buggar i dagsläget så jag skulle åtminstone vänta tills Giants får tummen ur och släpper en patch.

Är man inbiten Farming Simulator-fantast är det väl en ganska självklar uppgradering, åtminstone om några månader när flera moddar från FS19 har blivit konverterade. Det är inget dåligt spel, men samtidigt inte mycket nytt. Tycker man borde få rabatt om man äger en tidigare version eftersom det bara är några få förbättringar varje gång de släpper en ny version.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Den stora nyheten är väl produktionskedjorna och årstider (fast det fanns i tidigare versioner som en mod). Ljudet är också förbättrat och man kan välja att växla manuellt i de traktorer som har manuell låda.
Har spelat det en del och det är ganska bra, men väldigt likt FS19 bortsett från ovan. Dessutom extremt många buggar i dagsläget så jag skulle åtminstone vänta tills Giants får tummen ur och släpper en patch.

Är man inbiten Farming Simulator-fantast är det väl en ganska självklar uppgradering, åtminstone om några månader när flera moddar från FS19 har blivit konverterade. Det är inget dåligt spel, men samtidigt inte mycket nytt. Tycker man borde få rabatt om man äger en tidigare version eftersom det bara är några få förbättringar varje gång de släpper en ny version.

Jo, jag har själv kört -17 och -19 och skillnaden är väl ungefär som att köpa NHL eller Fifa från EA. Någon ny funktion, lite bättre grafik och nya maskiner/spelare.
Håller med om att man borde få halva priset om man köpt föregångaren. Skillnaderna är nästan så de hade kunnat släppt en patch bara med de tilläggen. Kan tänka mig att jobbet med spelet måste bli lite stampigt efter att ha gjort samma sak fem gånger.

Avvaktar patch som du säger och sen får man kolla upp det lite mer innan jag hugger till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jo, jag har själv kört -17 och -19 och skillnaden är väl ungefär som att köpa NHL eller Fifa från EA. Någon ny funktion, lite bättre grafik och nya maskiner/spelare.
Håller med om att man borde få halva priset om man köpt föregångaren. Skillnaderna är nästan så de hade kunnat släppt en patch bara med de tilläggen. Kan tänka mig att jobbet med spelet måste bli lite stampigt efter att ha gjort samma sak fem gånger.

Avvaktar patch som du säger och sen får man kolla upp det lite mer innan jag hugger till.

Det brukar hända tillräckligt mellan versionerna om man skippar varannan, körde 13, provade 15 men tyckte inte det gav nåt, gillade 17 och skippade 19. Får se om jag testar 22 nån gång när tillräckligt många fräcka moddar släppts

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Vilka kontroller använder ni som lirar?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Samsung Sverige

Ni som haft FS19 och 22, anser ni att det är värt skaffa 22?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Avstängd

Sugen på att köpa spelet men inte riktigt bestämt mig än. Någon som kör online och man kan hoppa med.

Gärna nystartat så man kan vara med och bygga från början.

Nu blev det ett köp i alla fall så dax att ta på sig lantmannakepsen och hoppa upp i traktorn för lite farming.

Spelet köpt
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Ni som haft FS19 och 22, anser ni att det är värt skaffa 22?

//Daniel

Tveksamt. Men om du hittar det på rea skulle jag nog göra det.

Permalänk
Medlem

Spelade nån timme eller så, tills ett kontrakt inte ville fungera. Nu får det ligga på hyllan tills nästan gång man blir sugen

Permalänk
Medlem

min polare har farming simulator 2020... och för mig verkar det som att än idag så måste denna franchise lära sig att peer 2 peer connection behöver funka.. jag spelade 2007, och FORTFARANDE kan de inte få co-op play att funka. Helv*** asså, att de aldrig lär sig. jag slutade efter 2007, och det verkar som 2021 lider av samma problem

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd

Någon som kör Farming Simulator och har en trevlig server där man kan få vara med? Gärna lite äldre personer då jag själv hör till det äldre gardet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10