Köpråd: In-ear lurar (trådlösa)

Permalänk

Köpråd: In-ear lurar (trådlösa)

jag har fått tips om att köpa Apple AirPods Pro men jag tycker 2000 är lite för dyrt för in-ear lurar. och dom ska tydligen ha klen bas.
köpte sony WH-1000XM3 för något år sedan och är väldigt nöjd med dom så jag vill ha det mest liknande men då istället in-ear.
det viktigste för mig är bra ljud med bra bas och att allt fungerar som det ska.
en massa finesser och funktioner är inte jag betalar extra för men kul om det ingår.
jag vill bara ha bra lurar.
tips?

Permalänk
Medlem

Technics EAH-AZ70WE

Jag köpte Technics EAH-AZ70WE för 990 kr på någon nätbutik i Sverige och blev så nöjd att jag beställde ett par till från Amazon för liknande summa kort därefter. Känns som att de såldes ut, kanske för att ny modell är på gång?

Jag har aldrig haft brusreducering tidigare så kan inte uttala mig om hur bra just den är, men visst gör det viss skillnad när jag slår på den. Annars är jag nöjd med ljudet och att de sitter bra i mina öron och inte trillar ut när jag tränar. Det är också hög kvalitetskänsla på dem, robusta i metall.

Ser att de verkar svåra att få tag på nu och till ord. pris 2990 kr hade jag inte köpt dem, men om de dyker upp någonstans för en tusenlapp igen kan det ev. vara värt att slå till.

Permalänk

Jag skulle lägga min röst på : Jaybird Vista

det är dom jag kör med nu och är väldigt nöjd, lyssnar ifs mest på poddar till och från jobb och när jag är ute och tränar.-

Permalänk
Medlem

Kör Jabra 65T idag, skulle jag köpa en ny idag så skulle jag utan tvivel köpa Jabra 75T eller 85T.

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig haft in-ear lurar förrän jag var tvungen att skaffa ett par förra året och efter att ha letat och läst på internet så valde jag Jabra Elite 75t.
Är helnöjd med dem. Bra ljud, bra bas och sitter bra. Ljudet när man ringer någon är också bra. Batteritiden tycker jag duger alldeles utmärkt.
Om man vill så kan den stänga ute en hel del ljud. Enda minuset är väl om man väljer att släppa igenom mer ljud, vilket kan vara bra om man är vid trafikerade vägar eller liknande, för då hörs även vinden. Om det då blåser en hel del eller om man t.ex. cyklar, då hörs vinden en del i lurarna.
Det är dock inget som varit alltför störande. Musiken hörs ändå och jag har även kunnat prata i telefon trots blåsten.

Finns kanske bättre och/eller mer prisvärda, men tänkte bara säga att jag är nöjd med dessa.

Permalänk
Skrivet av Brent:

Jag köpte Technics EAH-AZ70WE för 990 kr på någon nätbutik i Sverige och blev så nöjd att jag beställde ett par till från Amazon för liknande summa kort därefter. Känns som att de såldes ut, kanske för att ny modell är på gång?

Jag har aldrig haft brusreducering tidigare så kan inte uttala mig om hur bra just den är, men visst gör det viss skillnad när jag slår på den. Annars är jag nöjd med ljudet och att de sitter bra i mina öron och inte trillar ut när jag tränar. Det är också hög kvalitetskänsla på dem, robusta i metall.

Ser att de verkar svåra att få tag på nu och till ord. pris 2990 kr hade jag inte köpt dem, men om de dyker upp någonstans för en tusenlapp igen kan det ev. vara värt att slå till.

mm exakt! inte 3k för ett par små in-ears! jag menar så bra kan man ju inte göra sånna lurar, och jag köpte mina sonywh on ear för 2500.
noice cancelling är bra men jag värderar ljudkvalliteten och basen högst! och vet inte om jag vågar mig på noname lurar. vill helst ha sony tex eller liknande

Skrivet av cenneth:

Jag hade aldrig haft in-ear lurar förrän jag var tvungen att skaffa ett par förra året och efter att ha letat och läst på internet så valde jag Jabra Elite 75t.
Är helnöjd med dem. Bra ljud, bra bas och sitter bra. Ljudet när man ringer någon är också bra. Batteritiden tycker jag duger alldeles utmärkt.
Om man vill så kan den stänga ute en hel del ljud. Enda minuset är väl om man väljer att släppa igenom mer ljud, vilket kan vara bra om man är vid trafikerade vägar eller liknande, för då hörs även vinden. Om det då blåser en hel del eller om man t.ex. cyklar, då hörs vinden en del i lurarna.
Det är dock inget som varit alltför störande. Musiken hörs ändå och jag har även kunnat prata i telefon trots blåsten.

Finns kanske bättre och/eller mer prisvärda, men tänkte bara säga att jag är nöjd med dessa.

intressant! helt klart ett alternativ. är som sagt tveksam till noname, men dom har ju fått bra betyg på pj.
fast läst att dom har svårt med uppkoppling och hack. något du märkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

mm exakt! inte 3k för ett par små in-ears! jag menar så bra kan man ju inte göra sånna lurar, och jag köpte mina sonywh on ear för 2500.
noice cancelling är bra men jag värderar ljudkvalliteten och basen högst! och vet inte om jag vågar mig på noname lurar. vill helst ha sony tex eller liknande

intressant! helt klart ett alternativ. är som sagt tveksam till noname, men dom har ju fått bra betyg på pj.
fast läst att dom har svårt med uppkoppling och hack. något du märkt?

Jag har haft allt från billiga Andersson-lurar, till mellandyra från Philips och även lite dyrare Jabra och dessa är hittills (haft dem 3 mån) de som varit mest stabila av alla i anslutningen. Men precis som med passform i öron så är ju detta olika från fall till fall då anslutningen är en kombination av lurarna och enheten (mobilen då oftast) man ansluter till. Så svårt att ge några garantier där. Också därför recensioner kan diffa så jobbigt mycket så man blir förvirrad.

Sen är Technics långt ifrån noname får jag nog säga. Som ung var man väldigt stolt om man hade råd med deras förstärkare, LP-spelare, kassettdäck och annat så just den aspekten behöver du inte oroa dig för. Därmed inte sagt att jag försöker övertala dig här, det finns säkert både bättre och sämre val. Men så du har hela bilden.

Permalänk
Medlem

Jag har Huawei freebuds, svinbra

Permalänk
Medlem

Köpte Sony WF-1000XM4 nyligen.
Riktigt bra. Men dyra..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av playguu:

Jag har Huawei freebuds, svinbra

bra på vilket sett?

Skrivet av Cyberz:

Köpte Sony WF-1000XM4 nyligen.
Riktigt bra. Men dyra..

just precis. 2700 vill jag som sagt inte lägga ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

...dom ska tydligen ha klen bas...
...det viktigste för mig är bra ljud med bra bas...

Det är skillnad på "bra bas" och "mycket bas". Som många andra nämt tidigare, Jabra Elite 75t eller Sennheiser Momentum True Wireless 2 om du vill gå upp i prisklass.

Permalänk
Medlem

Köpte ett par ear1 från nya Nothing till min sambo, mycket lur för pengarna (1190kr), lite sämre brusreducering än mina airpods pro men (ännu) skönare passform och bättre batteritid!

Visa signatur

🖥️ CM Storm Stryker | ASUS PRIME X670-P-CSM | AMD Ryzen™ 7 7800X3D |
| G-Skill 32GB DDR5 6000mhz CL30 Flare X5 Radeon 7900 XTX Hellhound 24GB WHITE |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Skrivet av sorcgsdf:

Köpte ett par ear1 från nya Nothing till min sambo, mycket lur för pengarna (1190kr), lite sämre brusreducering än mina airpods pro men (ännu) skönare passform och bättre batteritid!

och ljudet...?

Permalänk
Medlem

Bästa jag provat är Sennheiser ie80 (äger ett par och har använt i närmare 20k timmar), kända för bra bas och har grym kvalité.

Sitter så bra att jag ibland glömmer att de är i.

Har kostat under 2000kr iaf.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Bästa jag provat är Sennheiser ie80 (äger ett par och har använt i närmare 20k timmar), kända för bra bas och har grym kvalité.

Sitter så bra att jag ibland glömmer att de är i.

Har kostat under 2000kr iaf.

dom har sladd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

dom har sladd

Ja bra ljud var ju ett krav? Då räknar vi bort alla trådlösa (som inte var ett krav och lätt faller under onödiga extra funktioner)

Står väl inte någonstans i TS att du söker trådlösa?

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Ja bra ljud var ju ett krav? Då räknar vi bort alla trådlösa (som inte var ett krav och lätt faller under onödiga extra funktioner)

Står väl inte någonstans i TS att du söker trådlösa?

ok..jag glömde nämna det men 2021 känns det som en självklarhet för min del

edit: rubrik ändrad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

ok..jag glömde nämna det men 2021 känns det som en självklarhet för min del

edit: rubrik ändrad

Ah okay, personligen tar jag direkt bort alla trådlösa in-ear om jag tittar på nytt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Supra Nero-TX, haft de i över ett år nu och bättre ljud och allmän kvalitet för under 1000 kronor går inte att hitta!
https://www.soundbysweden.com/se/product/nero-tx/

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Rekommenderar Supra Nero-TX, haft de i över ett år nu och bättre ljud och allmän kvalitet för under 1000 kronor går inte att hitta!
https://www.soundbysweden.com/se/product/nero-tx/

ok så hur pass bra är dom då egentligen?
frågar en som har använt sony WH-1000XM3 ett år

Permalänk
Medlem

Jaybird Vista kör jag med. Supernöjd

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

och ljudet...?

Hahaha det kanske man ska nämna.

På en skala 1-12 så skulle jag nog säga att de är en 9 mina airpods ligger nog på en 9,5-10.
Klart fylligare bas på Nothinglurarna.
Min sambos största klagomål är att det är för stor skillnad mellan volymstegen.

Visa signatur

| G-Skill 32GB DDR5 6000mhz CL30 Flare X5 Radeon 7900 XTX Hellhound 24GB WHITE |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Skrivet av sorcgsdf:

Hahaha det kanske man ska nämna.

På en skala 1-12 så skulle jag nog säga att de är en 9 mina airpods ligger nog på en 9,5-10.
Klart fylligare bas på Nothinglurarna.
Min sambos största klagomål är att det är för stor skillnad mellan volymstegen.

ok men bättre ljud overall på äpple-lurarna då?

Permalänk
Viking

Åker du mycket kollektivt eller reser mycket så rekommenderar jag starkt att du satsar på ett par med bra NC! Fantastiskt att ha om du sitter på bussen.

Rekommenderar AirPods Pro, särskilt om du har iPhone.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Åker du mycket kollektivt eller reser mycket så rekommenderar jag starkt att du satsar på ett par med bra NC! Fantastiskt att ha om du sitter på bussen.

Rekommenderar AirPods Pro, särskilt om du har iPhone.

mm jag har blivit tipsad om dessa. och ja, jag åker mycket kollektivt men har hört att dom ska ha klen bas.
då jag är van med basen från mina Sony WH-1000XM3 så kanske jag kommer bli besviken..

Permalänk

ATH-ANC300TW extra godsaker om du har lur med snapdragon chip.
RHA T20W
Shure Aonic 215 TW

Vill du ha det bästa är Beyerdynamic xelento w ett alternativ fast den kostar bara runt 10k.
Ovanstående är rimliga och låter kanske bättre än dina Sony.
Bra hörlurar kostar. Sådana små lurar som artister använder kan kosta extremt mycket. Äpple lurar är leksak i jämförelse mot ordentliga lurar.

Permalänk
Skrivet av Buddaz112:

ATH-ANC300TW extra godsaker om du har lur med snapdragon chip.
RHA T20W
Shure Aonic 215 TW

Vill du ha det bästa är Beyerdynamic xelento w ett alternativ fast den kostar bara runt 10k.
Ovanstående är rimliga och låter kanske bättre än dina Sony.
Bra hörlurar kostar. Sådana små lurar som artister använder kan kosta extremt mycket. Äpple lurar är leksak i jämförelse mot ordentliga lurar.

lite info om dom då?
tycker som sagt att 2k är dyrt för in-ear.
godsaker är inget jag betalar extra för. bra ljud, kvalitet och bra passform vill jag ha. allt ska funka som det ska. mer finesser och det går sönder mer.
finesser är kul om dom följer med men inget jag lägger pengar på.
har ingen aning om vad snapdragon är.
shure lurarna finns inte i svenska butiker verkar det som. finns på ebay men dom ser skumma ut tycker jag. någon bygel eller vad är det?

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar också ear1 från nothing, har dem själv och jag är jättenöjd. Kör inte med extra bas mode och jag tycker det är skön bas och helt okej ANC för den pengen

Visa signatur

Dator Privat: GPU 970, CPU i7-4770K, 16GB Ram
Dator Arbete: Macbook pro 14" M2, 2023
Telefon: Sony Xperia 5V

Permalänk
Skrivet av Glossy White:

lite info om dom då?
tycker som sagt att 2k är dyrt för in-ear.
godsaker är inget jag betalar extra för. bra ljud, kvalitet och bra passform vill jag ha. allt ska funka som det ska. mer finesser och det går sönder mer.
finesser är kul om dom följer med men inget jag lägger pengar på.
har ingen aning om vad snapdragon är.
shure lurarna finns inte i svenska butiker verkar det som. finns på ebay men dom ser skumma ut tycker jag. någon bygel eller vad är det?

Snapdragon är namnet på processorn från Qualcomm sim finns i dagens mobiler förutom samsung enyxos. Det jag menar är att du får då extra finneser i själva ljud överföringen. Shure finns hos de flesta seriösa hifi butiker. Vissa är byggda med en liten byggel som träs bak över örat. Det är till för att de inte hoppar ut när du rör på dig. Rätt så vanlig funktion.
2k är nada om du verkligen skall ha bra ljud. Det är inte finesser jag menar som du nämner. De märken är byggda utifrån kvalitet och inte något annat. Det är hårt härdat plast och metall. Finns sennheiser också, det är hifiklubben som är dess återförsäljare. Fokusera på att köpa bra produkter från start. Det lönar sig i längden.

Bäst passform får du om du gjuter själva silikonet som skall in i örat. Bara det kan kosta pengar beroende på funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

ok men bättre ljud overall på äpple-lurarna då?

Ja det tycker jag.

Visa signatur

📱 ASUS Zenfone 9