M1 MB Air lr Pro. 16 GB, det ska väl inte va några problem att videoredigera eller använda VM för Windows/Linux

Permalänk

M1 MB Air lr Pro. 16 GB, det ska väl inte va några problem att videoredigera eller använda VM för Windows/Linux

Och nu den dummaste frågan kanske, Ja som rubriken låter...

Jag vet hur omtalade just Mac datorer är för att just jobba med editering, men vill ändå höra efter från lite mer erfarna användare här inne

M1 MacBook Air lr Pro. 16 GB, 7OC eller 8OC

Och går det även att använda någon Virtual Maschine för att kunna använda Windows?

Jag spelar sällan, men det skulle ha varit trevligt att kunna spela Hots från battle.net eller liknande spel.

Bara så att det inte laggar eller får problem. Men nej, jag köper inte denna dator för att spela.
Utan jag ska ut och resa och har köpt ny kamera, så skulle vilja ha något stabilt att göra editering i.

Återigen, tacksam för svar.

Får en känsla av att detta har blivit besvarat tidigare, men jag får ta bort tråden isf!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag kör en Windows 10-maskin i Parallels. Dock är ju detta en ARM-version av Windows, men jag behöver det bara för Internet Explorer egentligen.

Mig veterligen går det inte att installera x64-versioner av Windows på M1 mac än.

Jag är ingen redigerare utan sitter och designar/bygger cloud-grejer med min, men Sara Dietschy gjorde en bra video om videoredigering och prestandan på M1 macbook nyligen:

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com