Netflix avslöjar sina 10 mest populära serier och filmer i antal tittare och timmar

Permalänk
Medlem

Netflix bästa serie enligt mig är inte ens med i listan, om ni har tid att döda så kolla in serien LA CASA DE PAPEL!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Netflix bästa serie enligt mig är inte ens med i listan, om ni har tid att döda så kolla in serien LA CASA DE PAPEL!

Money Heist är som sagt det engelska namnet på Casa de Papel.

Permalänk
Medlem

Witcher och Stranger Things: Japp. Bra skit, särskilt Witcher (förutom tidshoppen.)

Resten: Näpp.

(Bästa jag sett på Netflix i år är för övrigt Knives Out. Helt underbar film.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bridgerton är typ kostymdrama (där hudfärg inte verkar vara en faktor som påverkar social klass). En del intriger och nakna scener, lite moderniserad harlekin-roman känsla kanske. Helt ok att titta med sin partner, vill du inte titta är den perfekt att få sin partner intresserad i det så får du massvis med speltimmar utan att hon känner sig ensam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Stranger Things är science fiction. Blir dock fundersam över varför säsong 3 har haft fler tittare än både säsong 1 och 2. Vem fan gör så egentligen?

Folk laddar ner samt att statsen bara är den första månaden efter att ett avsnitt (Säsong.) släpps.
Det enda dessa stats säger är egentligen att Stranger Things säsong 3 hade fler tittare den första månaden än vad Säsong 1 och 2 hade den första månaden.

Permalänk
Medlem

Undrar om Netflix medvetet försökt inrikta sig på kvinnor, inte mycket manligt innehåll bland TV-Serierna

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Undrar om Netflix medvetet försökt inrikta sig på kvinnor, inte mycket manligt innehåll bland TV-Serierna

Eller ser tjejer mer tv medan deras killar pangar hs?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Håller med tyckte också om den. Det var gott om action, övervåld och fullt ös. Storyn kändes som sagt inte helt krystad heller utan dög gott. Det räckte för att vara en go actionrökare helt enkelt

Jag vet att min smak när det gäller filmer är inte värst sofistikerad men det skäms jag inte för xD

Ser alla möjliga filmer men vi är ju inte bortskämda med bra action nu precis. Tyckte jag såg att den får en uppföljare.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Intresset för bra fantasy har alltid varit stort. Witcher-serien bygger på böckerna inte spelet, även om de tagit inspiration från spelet.

Men endå spelet som lockat publiken och det hade nog inte blivigt nån serie om inte spelen varit poppis.
Det ska ju bli serie av uncharted också så populära TV-spel vill man göra serier på mao

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Ser alla möjliga filmer men vi är ju inte bortskämda med bra action nu precis. Tyckte jag såg att den får en uppföljare.

Nej, precis, håller med.

Ja, har sett lite rykten om en uppföljare också. Rimligt med tanke på hur populär den verkar vara

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Eller så är det lite som att titta på Netflix varje vecka och aldrig ens ha registrerat att Bridgerton finns, för att sen se att det är tjänstens mest populära serie.

Skrivet av UndaC:

Men tanke på att ingen här ens registrerat att Bridgeton existerar ungefär så känns det som att de inte pushat det så mycket i Sverige kanske bara?

Det går ju efter ens preferenser. Sen spelar givetvis ålder in. Jag som 26-åring har pushats bridgerton som fan på sociala medier och upptäckte den där, inte på Netflix.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Pelegrino:

Det går ju efter ens preferenser. Sen spelar givetvis ålder in. Jag som 26-åring har pushats bridgerton som fan på sociala medier och upptäckte den där, inte på Netflix.

Åldersdiskriminerade du mig precis?

jk

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ickoicko:

Är money heist sevärd för en person som tyckte Lupin var för ogenomarbetad med för mkt ologiskheter men som gillar heists i övrigt? Någon som vet?

Du kan ju alltid ge det ett försök men nej håller inte med de andra. Money heist är inriktad till tonåringar med mycket omogen drama och plot holes. Jag gillar också genomtänkta och välskrivna heists och tvingade igenom mig nästan 2 säsonger i förhoppning på att den skulle bli bättre men icke.

Permalänk
Medlem

Ja, casa de papel måste vara en av de mest överskattade serierna någonsin. Överdriven och ologisk som få andra serier. Första säsongen var okej. Resten halvkass.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1