PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Äntligen hämtat ut min PS5, tusen tack till denna tråden!

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att jag missade tåget
Vet någon hur lång tid det kommer att ta innan nästa tåget är här?
En månad?

Funderar på att köpa en för 7500-8000kr, finns en del på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizm:

Vad tråkigt att jag missade tåget
Vet någon hur lång tid det kommer att ta innan nästa tåget är här?
En månad?

Funderar på att köpa en för 7500-8000kr, finns en del på blocket.

Kommer nog komma fler så småningom. Om du har kolla på denna sidan så borde det nog inte ta mer än 1 månad. Men snälla snälla köp inte från blocket, får då stöttar du alla dessa skalpers

Permalänk
Medlem

vad hände med media makt fick dom inga bara Netonnet och webbhallen. trodde dom också skulle släppa den här veckan då media makt i Tyskland fick veckan före

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmad:

Kommer nog komma fler så småningom. Om du har kolla på denna sidan så borde det nog inte ta mer än 1 månad. Men snälla snälla köp inte från blocket, får då stöttar du alla dessa skalpers

Haha ska försöka, men bäst om det dyker upp något närmaste par veckor. I am trigger happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmigoChupacabra:

Du det var en bra idé. Det får jag ta och prova. Kan ju funka. Annars har Astro en liten box som löser biffen.

Ja just det! Misstänker att appen är bättre oxå. För den ska finnas till PS5 eller hur?

Det borde funka ja, kul att det fanns en enkel lösning.

HBO Now finns på PS5 i USA, men jag har inte kollat om den finns här i Norden. Om inte, så lär den komma snart.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Det borde funka ja, kul att det fanns en enkel lösning.

HBO Now finns på PS5 i USA, men jag har inte kollat om den finns här i Norden. Om inte, så lär den komma snart.

Ja jävlar. Det var så enkelt faktiskt. Nu verkar chatt mix funka på mitt headset. Skönt att slippa köpa extra prylar! ☺

Ja. Får hoppas det kommer. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizm:

Vad tråkigt att jag missade tåget
Vet någon hur lång tid det kommer att ta innan nästa tåget är här?
En månad?

Funderar på att köpa en för 7500-8000kr, finns en del på blocket.

Samma här! Hoppas det kommer mer de närmaste veckorna.

Permalänk
Medlem

PS5:an jag beställde på Amazon, med leverans 26 Oktober, står nu som skickad och ska komma fram måndag 11:e istället. Spännande, inte illa om den kommer fram två veckor snabbare än väntat.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon17:

Samma här! Hoppas det kommer mer de närmaste veckorna.

Tog mig 2.5 veckor från det jag började hänga i denna tråd tills jag fick tag i en. Håll ut, och håll utkik hela tiden skulle jag vilja säga. Så har ni också ett exemplar ni med snart.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av fue:

Tog mig 2.5 veckor från det jag började hänga i denna tråd tills jag fick tag i en. Håll ut, och håll utkik hela tiden skulle jag vilja säga. Så har ni också ett exemplar ni med snart.

Vilket flyt jag måste haft. Inte vart inne här på evigheter, gick in av ren slump, tråden viss lager på Netonnet. Och så fick jag en. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmigoChupacabra:

Vilket flyt jag måste haft. Inte vart inne här på evigheter, gick in av ren slump, tråden viss lager på Netonnet. Och så fick jag en. 😁

rätt vecka helt enkelt, en utav höstens största restocks i europa.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Mediamarkt finns kvar kanske Elgiganten kanske får in och någon små butik så det är inte över än
plus samma butik kan få in igen då det är mer flyt på playstation fabrikerna än tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizm:

Vad tråkigt att jag missade tåget
Vet någon hur lång tid det kommer att ta innan nästa tåget är här?
En månad?

Funderar på att köpa en för 7500-8000kr, finns en del på blocket.

Situationen blir nog värre nu mot julen.

Permalänk
Skrivet av fue:

rätt vecka helt enkelt, en utav höstens största restocks i europa.

Ja verkligen. Men men, jag ska väl också ha tur nångång tänker jag.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att mediamarkt tar emot beställningar i fysisk butik med leverans inom två veckor. Beställde för 30 minuter sedan.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Obsidian 650D [Moderkort] ASUS MAXIMUS VI EXTREME
[Processor] Intel Core i7-4770K [Grafikkort] ASUS GeForce GTX 980 4GB x2 SLI
[Ram] Corsair Vengeance Pro Red 32GB 2400MHz [SSD] Intel 520 240GB x2 Raid 0
[Nätaggregat] Corsair AX 1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av essemH:

Kan bekräfta att mediamarkt tar emot beställningar i fysisk butik med leverans inom två veckor. Beställde för 30 minuter sedan.

Vet man hur länge Mediamarkt har sina bokningar i dem fyskiska butikerna? Eller kan det vara så att det redan är slut.

Permalänk
Skrivet av essemH:

Kan bekräfta att mediamarkt tar emot beställningar i fysisk butik med leverans inom två veckor. Beställde för 30 minuter sedan.

Najs! Stämmer det att det bara gäller för orginal edition & att du måste ha försäkring också?

Permalänk
Skrivet av Flashbash:

Najs! Stämmer det att det bara gäller för orginal edition & att du måste ha försäkring också?

Bokade ett med precis, man kan välja både disc och digital. Ingen försäkring krävs

Permalänk
Medlem

Börja leta efter ps5 igår och fick beställt en precis på mediamarkt. Tack som fan att ni uppdaterar här🙌🏼

Permalänk
Skrivet av Mange_221:

Bokade ett med precis, man kan välja både disc och digital. Ingen försäkring krävs

Sjukt! Killen på media markt sa att måste ta mes försäkring + disc!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flashbash:

Sjukt! Killen på media markt sa att måste ta mes försäkring + disc!

Lurendrejeri. Det är så skojarna får provision.

Permalänk
Medlem

Såja tog bara en vecka i denna tråd tills man fick tag på ett ps5. Tackar!

Permalänk

@essemH, tack som fan för tips! Jag brassade iväg direkt till MediaMarkt, kom precis hem igen. Har lagt handpenning nu och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan jag får min konsol.

Permalänk

Jag fick inte köpa någon på Mediamarkt i Malmö. Det var ett halvår sen de hade någon förhandsbokning sa han.

Permalänk

Ni som har beställt ps5 på medimarkt, vart i landet bor ni? 😊
Vi bor i Uppsala och där uppmanar dem bara att man ska uppdatera deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paraziten:

@essemH, tack som fan för tips! Jag brassade iväg direkt till MediaMarkt, kom precis hem igen. Har lagt handpenning nu och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan jag får min konsol.

Vad låg handpenningen på?

Permalänk

@XBJonte, 50% så la 3k. Det var det eller betala för hela konsolen upfront.

Permalänk

Va på mediamarkt i Malmö o beställde för över 5 veckor sedan och har fortfarande inte hört något

Permalänk
Medlem

Jag var på Mediamarkt idag för att kika på TV och fick höra att man kan boka PS5, med 10% handpenning.
Killen nämnde inget om försäkring eller om man måste boka med disc, men han nämnde att det kan dröja 3-4 veckor och då tänkte jag "näää, jag tar hellre risken och kollar varje dag vid 8-8:30 tiden, istället för att låsa mig till en butik".
Men jag glömde fråga om man får pengar tillbaka om man avbryter sin bokning, vet någon?