Permalänk
Medlem

Garderobs rensning

Jag är ordförande i en ideell förening som arbetar för biståndsprojekt till att förse skolor sjukhus och andra globala bistånds projekt.
Under pandemin har det varit väldigt tufft för oss att få iväg utrustning till projekt och vi kommer att behöva sättas i konkurs om vi inte får intäkter. Så vi har beslutat att göra ett försök att sälja utrustning som vi har på lager för att kunna hålla föreningen levande.

Det finns det mesta av det mesta
-Mindre datorer (kontors datorer)kan komma med spec om det önskas.

-Mycket gamla rarriteter och samlar datorer Kan kolla om vi har om du skickar en förfrågan.

-Ett gäng riktigt snygga Mac pro chassin.
-Endel servrar som har några år på nacken.
-Brandväggar och annan server utrustning.
- 500+ Skärmar i storlekar från 20-30"
Ett par tusen tangentbord och möss i alla möjliga modeller de flesta är kontors modeller från 1995-2020.
-Wifi utrustning för att förse större ytor med wifi (modeller som finns på skolor "cisco" )
-Flera server skåp i full storlek.
-2 pallar med UPS i modell liten och stor (dock inga batterier i dom men allt annat finns)
-Otroliga mängder med toner till laser skrivare.
-ett 20 tal stora kopiatorer med tillhörande sorterings del.
-flera ton kablar i alla modeller
-mängder med adaptrar till alla bild kablar.
- projektorer
- projektordukar i alla storlekar med och utan motor
- En konferans tv med dator och kamera ca 60" skärm
-3 pallar med gps puckar och bil hållare. (skänks bort allt eller inget)
Det jag nämnt ovan är bara en bråkdel av det vi har på lager.
Finns princip allt.
-Hårddiskar och server diskar i alla storlekar från 50gb-1tb+ (alla diskar som säljs är rensade med hög säkerhets klass via Blanccoradering)

Bäst vore om du har en förening själv eller ett projekt som du behöver utrustning till
så kan vi nog leta fram det som behövs. eller åtminstone en del av det. Men säljer också enstaka grejer om man kan hämta strax utanför Örebro.
priser kan tas separat men det mesta säljs väldigt billigt.
en helt ok skärm för 100-400 kr
tangentbord 10-50 kr styck
server 200-2000 beroende på vad det är.
server skåp nån hundralapp.
Lite rikt priser ovanför såklart så är det förhandlingsbart kom gärna med önskemål så ska jag svara i mån om tid om det kommer många förfrågningar.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem

Skicka gärna pm med en lista på det du kan.
Kan även vara intresserad av gps puckar och bilhållare samt skärmar, wifi saker, hårddiskar. Ja du förstår nog. Tänkte ha någon dag eller så på mig att gå genom en lista innan jag får pengar

La till saker
Permalänk
Medlem

Vad tar ni för diverse UPS? Finns det gott om moderna 1080p skärmar eller är det mest äldre format? Vad tar ni för diverse wifi utrustning?

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Skulle också uppskatta en lista. I alla fall på de mindre datorerna och toner.

Permalänk

Skulle behöva en mindre dator med hyfsat moderna specs som sekundär dator till felsökning reperationer mm. Samt en skärm, tangentbord + mus. Några st WIFI extenders. Och några olika bildkablar, dvi, vga, displayport, hdmi.

Lite olika datordelar kan vara intressant också! Typ ramminnen, nätagg osv. Igentligen allt i olika former som man kan köpa till testbenches.

Ifall ni har möjlighet att man får komma förbi o kika så hade det passat jättefint för min del

Kanske de hade vart bäst för er del att köra nån typ av limited loppis. Alltså att ni erbjuder ca 10 pers inbokat på en tid ett datum, så folk får komma o kika utan att de blir för kaos? :/ 🤷‍♂️ Bara en tanke så slipper ni själva springa runt o leta efter allting hela tiden, tänker de blir mycket springande för er.

Mvh. //Axel

Permalänk
Medlem

"-Ett gäng riktigt snygga Mac pro chassin." Vilka generationer pratar vi om?
har ni någon "soptunna" är jag intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SourceCreations:

Skulle behöva en mindre dator med hyfsat moderna specs som sekundär dator till felsökning reperationer mm. Samt en skärm, tangentbord + mus. Några st WIFI extenders. Och några olika bildkablar, dvi, vga, displayport, hdmi.

Lite olika datordelar kan vara intressant också! Typ ramminnen, nätagg osv. Igentligen allt i olika former som man kan köpa till testbenches.

Ifall ni har möjlighet att man får komma förbi o kika så hade det passat jättefint för min del

Kanske de hade vart bäst för er del att köra nån typ av limited loppis. Alltså att ni erbjuder ca 10 pers inbokat på en tid ett datum, så folk får komma o kika utan att de blir för kaos? :/ 🤷‍♂️ Bara en tanke så slipper ni själva springa runt o leta efter allting hela tiden, tänker de blir mycket springande för er.

Anordna ett loppis där reglerat antal människor kommer sammtidigt under t.ex 10-12, sedan andra gänget med 10 pers, 12-14, osv osv. Så blir de inte bulk i lokalen sammtidigt. 🤷‍♂️👍

Jo skulle helt klart vara bäst! Problemet är att alla hårddiskar vi säljer måste rensas innan och våra grejer kommer från känsliga givare och vi garanterar deras säkerhet så det skulle inte gå att ha fullt med okänt i lagren och det är för mycket grejer för att ställa undan sånt som är känsligt är säkert 1500m2+

Lagret på bilden är helt klart mindre känsligt och lite äldre grejer! Så dit skulle man kunna ta enstaka personer är du intresserad att komma och titta där så kan vi höras på pm.
Kan höra med föreningen och se vad dom säger om att ta emot folk dit. Så kan man kanske göra en SweClockers loppis vid tillfälle bra idé!

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Vad tar ni för diverse UPS? Finns det gott om moderna 1080p skärmar eller är det mest äldre format? Vad tar ni för diverse wifi utrustning?

Kan kolla vad det är för olika Ups! Och vad pris skulle kunna landa på
De flesta skärmarna är 1080p
Wifi utrustningen är ja osäker på exakt vad det är!
Skicka gärna Pm med nummer så kan jag skicka vidare frågorna till han som är på lagret mest ! Och har best koll på vad som finns !

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

"-Ett gäng riktigt snygga Mac pro chassin." Vilka generationer pratar vi om?
har ni någon "soptunna" är jag intresserad

"Soptunna* har vi tyvärr inte !
Mac pro chassin som finns ärden snygga modellen som är några år gammal typ 2010 ish kanske ? Kan kolla mer exakt vid tillfälle vad det är för mer exakt modell.

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Skulle också uppskatta en lista. I alla fall på de mindre datorerna och toner.

Skicka nummer så kan jag be han som har best koll skicka info till dig

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk

är också intresserad av ett apple mac pro chassi skulle va häftigt om den är stilren

Permalänk

är intresserad av UPS.
PMa gärna vilka modeller som finns.

kanske även nån server kan vara av intresse.
//Emil

Permalänk
Medlem

Undrar om ni möjligtvis har några gamla ibm Model M, model F tangentbord? Eller andra gamla mekaniska tangentbord

Permalänk
Medlem

Hej allesammans ! Blev väldigt mycket förfrågningar ganska snabbt vilket vi är tacksamma för! Jag hinner inte svara alla så har gett den som är ansvarig för föreningens verksamhet och har bäst koll på lagret och vad som finns tillgång till att svara alla här på tråden och även PM.
Verkligen kul att det var så högt tryck ! Kommer svara alla men det kan dröja några dagar för att få svar då det är ideell verksamhet. Så ha tålamod så ska vi nog se till att alla får svar Allt gott!

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem

Om ni har mac pro chassin, är det bara chassi eller kompletta datorer, och har ni tillhörande skärmar apple 27tum?

Även intresserad av tunna klienter, alltså små kontorsdatorer. Du har ingen info om tillverkare och modellnummer eller liknande?

Permalänk
Medlem

En liten kontors dator vore trevligt om de fanns någon.
Skulle behöva en i vardagsrummet som htpc (streama film Och serier typ)
Så en lite kompakt sak om ni har kan vara av intresse ifall ni även kan skicka.

Nyare komponenter uppskattas, men inget måste.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

@weelox

Jag är intresserad av UPS med. Återkom gärna med mer information och pris. Tack!

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av weelox:

Jag är ordförande i en ideell förening som arbetar för biståndsprojekt till att förse skolor sjukhus och andra globala bistånds projekt.
Under pandemin har det varit väldigt tufft för oss att få iväg utrustning till projekt och vi kommer att behöva sättas i konkurs om vi inte får intäkter. Så vi har beslutat att göra ett försök att sälja utrustning som vi har på lager för att kunna hålla föreningen levande.

Läs hela annonsen här

Tjena,

Om vi kan få en överblick i form av en lista eller/och bilder så kanske vi kan ta rubbet.

Mvh

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av ett rackskåp (och kanske någon server också).

Permalänk

Har du typ en 24" skärm? 60hz+

Permalänk
Medlem

Hej, är också intresserad av mindre dator,toner samt kanske även en switch.

Pluggar i Örebro, så om det finns möjlighet att komma och titta gör jag gärna det 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandalfthegrej:

Har du typ en 24" skärm? 60hz+

Undrar samma!

Permalänk
Medlem

Skulle vara intresserad av HDD´s, allt över 3TB SATA är av intresse.
Om ni har diskar så PM:a gärna vilka priser ni har satt.

PS. Har ingen brådska med att få hem diskar så ingen stress med andra ord.

Permalänk

Projektor?

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk

Vad är det för servrar, brandväggar samt server utrustning?

Permalänk
Medlem

@weelox Hur ser det ut med desktop RAM-minnen? Jag skulle kunna tänka mig 20+ kit om de uppfyller vissa specifikationer. Jag har annat minne att erbjuda i utbyte (plus pengar emellan såklart) om ni inte vill sitta med datorer utan minne.

Är även intresserad av några skärmar men befinner mig i Stockholm så lär bli svårt.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser det ut med hårdvara från 90-talet?

Även skärmar som Dell 2410, 2412 och liknande modeller är intressant. Dvs 1920*1200 upplösning och ips-panel. Även Eizo, HP och andra liknande märken.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skrivet av weelox:

Jo skulle helt klart vara bäst! Problemet är att alla hårddiskar vi säljer måste rensas innan och våra grejer kommer från känsliga givare och vi garanterar deras säkerhet så det skulle inte gå att ha fullt med okänt i lagren och det är för mycket grejer för att ställa undan sånt som är känsligt är säkert 1500m2+

Lagret på bilden är helt klart mindre känsligt och lite äldre grejer! Så dit skulle man kunna ta enstaka personer är du intresserad att komma och titta där så kan vi höras på pm.
Kan höra med föreningen och se vad dom säger om att ta emot folk dit. Så kan man kanske göra en SweClockers loppis vid tillfälle bra idé!

Blir det loppis så pm mig, jag kan komma med relativt kort varsel, samt ta på mig andningskydd efter man hälsat så ni känner er säkra.

Permalänk

Jag är intresserad utav ett gäng hårddiskar, 1tb och uppåt. Om ni kan ordna någon typ av loppis vore det också intressant!

Permalänk

Hur gick det med denna tråd?