PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

MaxGaming har standard i lager.

Kan ej slutföra köp... Försvinner ur korgen

Edit: Verkar vara slut på nolltid som vanligt (:

Permalänk
Medlem

Man måste ju vara snabbare än Gråben för att då tag på en, urlöjöigt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk

Fan att det ska va så svårt när det bara finns en Elgiganten där man bor☹️

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silfversked:

Fan att det ska va så svårt när det bara finns en Elgiganten där man bor☹️

Glöm Elgiganten när det finns Amazon!

Permalänk

Finns fortfarande kvar hos MediaMark. Var nyss och beatällde ett digitalt.

Permalänk
Medlem

Media markt?

Vågar lita på mediamarkt? Känns lite som att dem tar beställningar med betalning up front men har inget datum eller ens en aning om datum för leverans. Olika information beroende på stad, säljare.

På webbhallen var dem tydliga. 2 veckor ungefär. Finns 30 stycken. Standard varianten. Vad jag vet fick folk sina ps5or i tid och det flöt bara på

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Konstigt (men kanske förståligt) att MediaMarkt binder upp sina förbokningar med handpenning. Dumt att binda upp sig där om ett släpp kommer på Amazon, Webhallen eller NoN.

Permalänk

vet ni att det är på G till webhallen eller NoN? går det att boka där nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Konstigt (men kanske förståligt) att MediaMarkt binder upp sina förbokningar med handpenning. Dumt att binda upp sig där om ett släpp kommer på Amazon, Webhallen eller NoN.

Man kan avboka och få pengarna åter

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Inte alls dumt att Mediamarkt tar handpenning för att boka .Anledning är för att folk bokar och inte hämtar sina
precis som Elgigantens utlottning folk är med i utlottningen men hämtar inte ut sina onödigt då andra kanske kunde få sina

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

En på jobbet bokade igår på MM och de sa ca 2 veckor till Max 5 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebulano:

Tack forumet för info. Vem här har varit på Mediamarkt Malmö? Jag körde dit igår efter att ha sett tipset (tack för det). I Malmö påstod dem att dem inte hade en ANING om när dem får leverans, ej heller vilken typ av konsol. Jag fick betala på direkten och dem hör av sig när den kommer (en digital edition).

Tidigare har dem inte gått med på att boka ens så någonting är på G helt klart. Hoppas nu att det är en digital som kommer.

Säljaren sa dock "när det ryktas om sånt här så stämmer det för det mesta" och log.

Webhallen hade liknande grej plötsligt i Malmöbutikerna och vad jag förstått levererade dem direkt också. Men fan ta min tur om jag får vänta i ett år till. Jag har en beställning lagt sedan förra sommaren på Dustin home - inte ett knyst från dem och dem vägrar svara på frågor. Helt sjukt faktiskt.

Hmm, har också en beställning hos Dustin från november 2020. Jag trodde dock att de hunnit till oktober 2020 i bokningskön. Om du har en beställning från sommaren 2020 så borde den ju blivit levererad för längesen? Är det standard eller digital?

För övrigt delar jag din åsikt om Dustin Home, de är riktigt kassa. Deras leveranser går i snigeltakt och som kund får man ingen info överhuvudtaget…

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Glöm Elgiganten när det finns Amazon!

Hinner aldrig med när de släpper

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.
Fick höra att mediamarkt fått en kvot i Måndags och att Munkebäck i gbg hade ca 90 disc och 20 de att boka. Så åkte dit och de var slut enligt dem men disc kunde jag boka. Så gjorde detta och dom vågade inte säga nått om leveranstid. Men en bekant bokade för ca 3 veckor sen på mediamarkt. Och fick sin 2 veckor senare.

Hur har det sett ut för er övriga som bokat nyligen och hunnit få?

Permalänk

Vad tror ni är det helt kört att åka till mm imorgon o boka ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christian1984:

Vad tror ni är det helt kört att åka till mm imorgon o boka ?

Kommer nog vara bokningsbar hela veckan ut, finns en hel del butiker som inte fått mer än 15+ bokningar.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Kommer nog vara bokningsbar hela veckan ut, finns en hel del butiker som inte fått mer än 15+ bokningar.

Får testa o hänga på låset idag 👍🏼

Permalänk
Medlem

Märkligt att alla MM inte har denna möjlighet. I Växjö hade de varit fullbokade ett bra tag och de tog inte in fler bokningar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxx:

Märkligt att alla MM inte har denna möjlighet. I Växjö hade de varit fullbokade ett bra tag och de tog inte in fler bokningar alls.

Kan ju vara så att de redan innan låtit för många boka och måste leverera dessa innan de öppnar för nya bokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Kan ej slutföra köp... Försvinner ur korgen

Edit: Verkar vara slut på nolltid som vanligt (:

Stod över 50 i lager, sekunden senare försvann den helt

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Beställde en disk edition på mm i Eskilstuna nyss dom hade ca 52 st till man kunde beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rylj12:

Hmm, har också en beställning hos Dustin från november 2020. Jag trodde dock att de hunnit till oktober 2020 i bokningskön. Om du har en beställning från sommaren 2020 så borde den ju blivit levererad för längesen? Är det standard eller digital?

För övrigt delar jag din åsikt om Dustin Home, de är riktigt kassa. Deras leveranser går i snigeltakt och som kund får man ingen info överhuvudtaget…

Jag fick tom ett mail från dustin i april som visade ett leveransdatum (jag beställde en DE) dagen efter utlovad leverans kom det ett mail från Dustin där dem bad om ursäkt för att inte kunna leverera. Misstänker att personalen på Dustin köpte på sig alla konsolerna som kom in och satte beställningar på vänt igen.

Permalänk

Slut?

Skrivet av Christian1984:

Beställde en disk edition på mm i Eskilstuna nyss dom hade ca 52 st till man kunde beställa.

Kan det vara så att det redan är slut? Jag kollade in MMs hemsida men där stod det att Eskilstuna inte hade några i lager?

Permalänk
Skrivet av JetBlackGorilla:

Kan det vara så att det redan är slut? Jag kollade in MMs hemsida men där stod det att Eskilstuna inte hade några i lager?

Jag va där kl 10. Det finns kvar, man måste beställa på plats det går inte via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Dock måste du vara i silver i deras medlemsnivåer

Permalänk
Medlem

Jag fick en, 40 kvar. Go go

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Lyckades också knipa en digital på webbhallen.