Tack 🙂 Jag kanske är en idiot som tänker för mkt på priset! Hittade gött tugg och de kampanjar bort en del bord här i Umeå då de tog in fel antal enligt de och tänkte försöka tjata ner paketpris bord och stol. Satt skönt i stolen men anmärkte också på plasten och frågade om den går att få utan all plast 😁 Ska prova malmstolen nästa vecka och 9334 veckan därpå.
OT finns det någon liknande tråd för bord eller behövs det ej? 120x80 IKEA BEKANT kändes så jäkla beige och jag tänkte att det måste finnas konkurrens för 3500:- om det var allt de kunde skrapa fram för den pengen. Bordet på Kinnarps kändes vara från en annan värld men jag hade lite bråttom, de släppte den för 3500:- 120x80 elektriskt.
Ber om ursäkt för offtopic och vet inte om det finns tråd. Men hört att IKEA BEKANT skall vara relativt vingligt (alltså ingen personlig erfarenhet) så skaffade själv IKEA IDÅSEN (Svart, ej säker på mått) som jag är väldigt nöjd med förutom två saker:
1. Ibland när jag sänker bordet slutar det sänka och höjer det typ 20 centimeter innan jag kan sänka det igen, tror det är någon typ av säkerhetsfunktion som sätter igång då det kan replikeras genom att slå i bordet när det sänks.
2. Finna inga direkt snabbkommandon för att höja och sänka bordet till förinställda lägen vilket kan vara irriterande.
Dock om jag kommer ihåg rätt så var det något dyrare än 3500, snarare plus 1000 på det men det är bara från minnet, dock helt klart värt det för mig då jag jobbar hemifrån och stabiliteten är viktigt för mig.
Edit: Måste dock nämna att jag personligen inte testat något annat sitt/stå bord än denna så kan inte uttala mig relativt till andra ord utifrån egen erfarenhet.
För att inte vara helt offtopic så kan jag nämna att jag ämnar införskaffa en Malmstolen 7000 när jag tillslut skaffar en ny stol, vilket är när jag för det första har ekonomin, och skaffat det jag vill skaffa först först, vilket egentligen är att uppgradera datorn och lite ljudgrejer. Känner inte någon stress att byta stol dock då jag känt mig mycket bättre i kroppen sedan jag börjat stå ~50% av arbetsdagen men när jag väl sätter mig så känns det verkligen inte bra i denna gamla uttjänta DXRacer stol så skulle vara trevligt att uppgradera så småning om.