Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att Samsung inte gör en WD och lägger på oskäligt mycket för heatsinken.
En heatsink kostar ju inte mer än 100-200:-...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hasson39:

Köpte nyligen 2tb varianten, men som jag förstått det så är enda skillnaden att denna nya varianten kommer med heatsink förinstallerat?

Yes, ska bara vara en Pre installed Heatsink

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
Testpilot

Smart av Samsung, här finns en marknadspotential.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni man ska ha ögonen på för TV inför Black Friday som funkar bra med PS5? 8-10k däromkring. Behövs ingen "gaming" TV egentligen, men något vetting för ps5an och filmer osv.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Vad tycker ni man ska ha ögonen på för TV inför Black Friday som funkar bra med PS5? 8-10k däromkring. Behövs ingen "gaming" TV egentligen, men något vetting för ps5an och filmer osv.

LG OLED definitivt, någon C serie 48" kanske kan komma ner i de priserna.
Har en C7 (några år gammal modell) och den är fortfarande makalöst rolig att kolla på Hade direkt köpt en ny liknande modell om den pajade.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

lol! Den fanns inte längre dock fanns en WD Black SN850 500 gb med kylfläns för 166 kr så jag tänkte what the heck =D

Skrivet av ktd:

För de priserna är det bara chansa. Hade tänkt en 2TB men får jag 1TB för 190:- får jag vara nöjd.
Samma sak för dig.

Jag gjorde en beställning på 500GB för 166kr och fick idag tracking hos PostNord..
Beställde mot faktura, så får jag en tegelsten får jag la reklamera den.

/Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Jag gjorde en beställning på 500GB för 166kr och fick idag tracking hos PostNord..
Beställde mot faktura, så får jag en tegelsten får jag la reklamera den.

/Sweex

Fick också tracking idag. Går via CDON så jag är inte orolig. Dessutom är det bara 190:- så…
Men om allt går igenom så är 190:- för en 1TB WD Black SN850 ett rätt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Fick också tracking idag. Går via CDON så jag är inte orolig. Dessutom är det bara 190:- så…
Men om allt går igenom så är 190:- för en 1TB WD Black SN850 ett rätt bra pris.

Ja det kan man ju minst sagt säga.
Har dock ingen PS5a och sätta den i.. Får la jaga rätt på en.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Hot Wheels Unleashed (Day One Edition) (PS5)
369 kr
https://www.amazon.se/Hot-Wheels-Unleashed-Day-One/dp/B08XRBC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag med.

Jag tycker dock att batteritiden är riktigt kass på PS5-kontrollen. Då har jag enbart spelat God of War såhär långt så inget fancy pancy stuff med rumble.

Är detta placebo eller är den sämre än PS4:a?

Systemet säger till att batteriet är dåligt på tok för tidigt.
Har lirat cod cold war när den varnat för batteriet och helt glömt bort det mellan matcherna. Har hållit i över 2 timmar efter varningen, med alla funktioner igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiX0st:

Systemet säger till att batteriet är dåligt på tok för tidigt.

Japp, känns som att man har 50% kvar när första ”varningen” kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jo men jag har inte spelat något som drar nytta av "avancerad vibration".

Jag kan tycka att Sony borde tänkt på ett legacy-läge med tanke på hur hårt de satsar på förre generationen anpassad till den nya...

I PS4 spel tycker jag att batteriet håller samma lika som DS4. Har spelat D3 säkert i 10 timmar utan att behöva ladda den.

Men i PS5 spel som använder alla funktioner i kontrollen som adaptive trigger etc, drar sjukt mycket. Lyckades ta död på batteriet efter 6 timmar i Ghost Of Tsushima

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony släpper sina svarta snart för det lär komma så de håller på att stänga ner 3:e parts. Vill ha original med tanke på detaljerna i mönstret så kan vänta. Man vet vad man får helt enkelt.

Sen är det synd att de stänger ner om de faktiskt inte tänker släppa några själva.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Så här ser ett 1TB M.2 för 190:- ut.

Det kom idag och igår damp MC1 heatsinken ner i brevlådan. Litet helgprojekt…

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pinkified:

Hoppas Sony släpper sina svarta snart för det lär komma så de håller på att stänga ner 3:e parts.

Hm, vettifan om det gör det faktiskt. Man tycker ju att extra sidopaneler borde ha varit typ nummer ett som Sony skulle släppt som tillbehör med tanke på PS5s konstruktion, men jag begriper ärligt talat inte vafan de pysslar med egentligen. De hade kunnat tjäna en dröse pengar på ett sortiment med olikfärgade/mönstrade sidopaneler och specialversioner med loggor för storspel och annat sånt merchandisingtjafs som är poppis nuförtiden. CoD, DOOM4, Fortnight, WoW med olika motiv för Hord och Alliansen, Ratchet & Clank, Sackboy med mera, i all evighet...

Istället har vi ingenting alls. Känns som världens bollfummel från Sony alltså. (I tillägg till ingen VRR, ingen ALLM, ingen 8K och fortfarande inget 3D-ljud för externa högtalare eller ljudlimpor. 😕)

Permalänk
Medlem

Finns svarta även här: https://www.amazon.se/dp/B091MWT7FJ/ref=mp_s_a_1_3?crid=1424H...

Håller med om att det är konstigt att dem inte släppt fler plates, eller varför inte custom 🤷🏼‍♂️ finns nog en slant att tjäna om man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

https://www.bildtagg.se/file/8slbxxxqnq96djatbyu6t45

Fan, man skulle ha chansat alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Fan, man skulle ha chansat alltså.

If you snooze, you lose.

Permalänk
Medlem

Någon som kört The Touryst? Är sugen på spelet men får inget grepp om vad det är för spel. Är det kul/värt 200:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

https://www.bildtagg.se/file/8slbxxxqnq96djatbyu6t45

Hämtade också ut min 500Gb för 166kr. Inte riktigt lika bra deal som du men jag ska la inte klaga 😁

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Firmware Update 21.02-04.03.00 released!

Update notes:

• This system software update improves system stability performance

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Avstängd

Fick problem med bild på hdmi 2.1 efter uppdateringen. Bytte ingång till tvn till en 2.0 port och där fanns bild, några gånger till i rent raseri och då kom bilden tillbaka på 2.1 porten också. 🤔
Någon med samma problem? (japp kabeln är officiellt certifierad för den hastigheten, 1m kort och har funkat fint en längre tid innan detta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m97marro:

Fick problem med bild på hdmi 2.1 efter uppdateringen. Bytte ingång till tvn till en 2.0 port och där fanns bild, några gånger till i rent raseri och då kom bilden tillbaka på 2.1 porten också. 🤔
Någon med samma problem? (japp kabeln är officiellt certifierad för den hastigheten, 1m kort och har funkat fint en längre tid innan detta)

Testat kabeln som kom med konsolen också för säkerhets skull?

Permalänk
Konsolgrävare

God of War kommer till PC den 14 Januari

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa en PS5:a via webhallen igår. Skall levereras idag.
Köpte den mest bara för att ha i samlingen för när jag letade efter något att spela på den så kammade jag noll. Känns som att det jag gillar redan finns på PC.

Det enda jag köpte till PS4 var Destiny och Horizon Zero Dawn, så när Horizon 2 kommer så blir det ett köp och Kena såg lite skoj ut i November.

Tycker det känns som att spelutbudet var bättre förr till playstation, eller så har min spelsmak förändrats.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Lyckades knipa en PS5:a via webhallen igår. Skall levereras idag.
Köpte den mest bara för att ha i samlingen för när jag letade efter något att spela på den så kammade jag noll. Känns som att det jag gillar redan finns på PC.

Det enda jag köpte till PS4 var Destiny och Horizon Zero Dawn, så när Horizon 2 kommer så blir det ett köp och Kena såg lite skoj ut i November.

Tycker det känns som att spelutbudet var bättre förr till playstation, eller så har min spelsmak förändrats.

Last of us 2 och Ghost of Thushima känns som en självklarhet? Spiderman och God of War? Alla har nån form av nextgen version eller patch till Ps5.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Last of us 2 och Ghost of Thushima känns som en självklarhet? Spiderman och God of War? Alla har nån form av nextgen version eller patch till Ps5.

Tredjeperson funkar inte för mig i allmänhet och tredjepersonsaction ännu mindre. Jag kan göra undantag för GTA och liknande, men spelen listade ovan lockar inte.

Jag vill ha rollspel eller singleplayer/co-op fps, open world, och förstapersonsvy i allmänhet, gärna allt detta i ett och samma paket.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Tredjeperson funkar inte för mig i allmänhet och tredjepersonsaction ännu mindre. Jag kan göra undantag för GTA och liknande, men spelen listade ovan lockar inte.

Jag vill ha rollspel eller singleplayer/co-op fps, open world, och förstapersonsvy i allmänhet, gärna allt detta i ett och samma paket.

Är inte typ alla Sonys exclusiva titlar tredjeperson och har varit sedan PS2? Tycker det låter väldigt konstigt att skriva av spel pga kameravinkeln.. vad gillade du för spel som var bättre förr?