Permalänk
Medlem
Nytt bud: 9 000 kr It's over
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr test
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 817 372 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 122 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Testpilot

@jreklund

Nytt bud: 100 000 kr Budet går inte över 100,000kr och får felmeddelande att "Budet måste vara ett heltal"? :D
Gå till annonsen för att lägga ett bud.

Likväl kunde jag trycka på lägg bud? x)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 9 223 372 036 854 775 808 kr Najs
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

9 223 372 036 854 775 808 kr Najs

Haha, va? Var inte spärren 999999?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Haha, va? Var inte spärren 999999?

Verkar som om någon hittat en kreativ workaround

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av medbor:

Haha, va? Var inte spärren 999999?

Vi har inte ännu stängt av redigering av foruminlägg, det riktiga budet som gjordes var 420, så han ändrade bara på bb-kod taggen.

Permalänk
Medlem

@UndaC, Kanske kunde vara bra om det fanns checkboxes för budare gällande om man kan tänka sig Frakt eller Hämtas eller båda så behöver man inte skriva det i kommentaren? Om säljaren har båda möjligheterna så kan man checka i det man som köpare kan tänka sig och om säljaren bara har ett alternativ så är det redan icheckat.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av lejonkung:

@UndaC, Kanske kunde vara bra om det fanns checkboxes för budare gällande om man kan tänka sig Frakt eller Hämtas eller båda så behöver man inte skriva det i kommentaren? Om säljaren har båda möjligheterna så kan man checka i det man som köpare kan tänka sig och om säljaren bara har ett alternativ så är det redan icheckat.

Anledningen att vi inte valt att ha det så är för att vi tänker oss att säljaren sätter vilka leveranssätt han vill ha och då bör priset vara mer avgörande i slutändan. Så jag tänker mig att den checkboxen bara skulle fylla någon meningsfull funktion i en bråkdel av fallen och då håller vi hellre det så rent och enkelt som möjligt.

Men vi kan ju utvärdera ett tag och får vi mer feedback på ett sådant behov går det alltid att fixa.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi har inte ännu stängt av redigering av foruminlägg, det riktiga budet som gjordes var 420, så han ändrade bara på bb-kod taggen.

Så länge inte budet lagras där så är det grönt för mig

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Minimupp:

Jo, och inte heller bud på 0 fungerar längre : /
Men för bud på 0 kanske ni bör ha en annan feltext än "Budet måste vara under 1 miljon." för att göra det extra snyggt.

Det känns som ett icke-problem i en skarp situation. Då % få människor kommer få det felmeddelande förutom vid testning av produkten. 1 miljon meddelandet finns där var de som tar bort maxlength i HTML-koden och inaktiverar JavaScript. En ren failsafe alltså.

Skrivet av Yatagarasu:

100 000 kr Budet går inte över 100,000kr och får felmeddelande att "Budet måste vara ett heltal"?

Likväl kunde jag trycka på lägg bud? x)

Du skrev möjligtvis inte ett annat värde innan? t.ex. - framför eller bokstav m.m. ibland triggar inte JavaScriptet förrän du klickat utanför rutan, för vi kan ta emot större bud och inte lyckats replikera problematiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Det känns som ett icke-problem i en skarp situation. Då % få människor kommer få det felmeddelande förutom vid testning av produkten. 1 miljon meddelandet finns där var de som tar bort maxlength i HTML-koden och inaktiverar JavaScript. En ren failsafe alltså.

Du skrev möjligtvis inte ett annat värde innan? t.ex. - framför eller bokstav m.m. ibland triggar inte JavaScriptet förrän du klickat utanför rutan, för vi kan ta emot större bud och inte lyckats replikera problematiken.

Kanske ett mellanslag ”100’ ’000”

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 529 999 kr DROP TABLE BUD;
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 999 999 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr Test
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Testpilot
Skrivet av jreklund:

Du skrev möjligtvis inte ett annat värde innan? t.ex. - framför eller bokstav m.m. ibland triggar inte JavaScriptet förrän du klickat utanför rutan, för vi kan ta emot större bud och inte lyckats replikera problematiken.

Jag skrev först in 10 000 (10 mellanslag 000), men felrutan försvann inte även efter jag ändrade värdet i rutan, utan kvarstod tills det att jag klickade att lägga budet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag skrev först in 10 000 (10 mellanslag 000), men felrutan försvann inte även efter jag ändrade värdet i rutan, utan kvarstod tills det att jag klickade att lägga budet.

Jag tror felmeddelandet inte räknas fram lokalt utan är baserat på svaret från servern

Permalänk
Nytt bud: 50 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Följande problem har nu åtgärdats.

Bugg: iPhone användare kunde inte köpa annonser och/eller tillval. Knappen "Öppna Swish-appen" öppnade Swish, men när man gick vidare till BankID kände den inte till en pågående session.

Permalänk
Gallerikonnässör
Nytt bud: 50 kr Bud från androidtelefon. Bjuder även på fika
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

hehe nä det är ganska medvetet

Slaveri är ju trots allt inte tillåtet i Sverige

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 420 001 kr Hur mycket triggar det er ocd?
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

40 000 kr Budet är i miljarder

Euro?

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 234 kr Feffes Kebab
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem